Inlägg från: esther williams |Visa alla inlägg
  • esther williams

Midsommargänget III

hohooo, godmorgon!

Känns helt ovanligt (ÄR helt ovanligt numera) att logga in här på morgonkvisten men det var en liten tjej som visst tyckte att om man vaknar klockan 7 måste man vara uppe till 9 innan man kan somna om igen. Nu sussar hon sött och jag ska strax joina men vill bara säga hej först.

Hej!

Fliiiiiiiiiiiiiiinx, ååååååh vad spännande! Hoppas på snar rapport!

Och Munters nya jobb, här måste man ju logga i senare idag o kolla hur det är! Lycka till första dagen!

Surfur, jag tänkte på dig när jag såg OS-avslutningen. Såg du? Fick du nån inspiration av alla brudarna? Jag satt o funderade på om det var kostymer alla klänningarna eller om det var folks egna. Måste finnas en miljard kvinnor där ute som gärna tar tillfället i akt att slinka i KLÄNNINGEN igen - lagligt, så att säga...

• esther williams

Var kanske 200 brudar med i slutgrejen. Missade dock vadde gjorde där eftersom jag inte orkade kolla heeeeela avslutningen uatn bara zappade in då och då.

wow. inte bara check check... rätt kul är det väl också... eller?

Nu spårar jag in på buketten här lite... Jag hade bara en liten väldigt enkel bukett, ingen klassisk stor sak, jag var inte helt säker från början på om jag skulle ha bukett alls.
    FÖrst gick jag till en butik och beställde och beskrev exakt vad jag ville ha. VÄLDIGT enkel sak alltså. När vi pratat klart, floristen och jag, så frågade jag vad det skulle kosta, bara så att jag visste ungefär. 1700!!!!!!!!!! Jag höll på att dö! För den lilla buketten. Så gick jag därifrån och höll sen på och vacklade fram o tillbaka i flera dar över hur jag skulle göra. Men, gick på magkänslan, ringde och avbokade och gick istället och köpte en bukett, som blev PRECIS som jag ville ha den, samma dag som vi skulle gifta oss. För 250.
    Kanske inget jag skulle råda någon annan, men jag var ju inte så himla noga, ville bara ha en liten enkel sak med vita ranunkel, tulpaner och lite annat. Och det fick jag! Hepp!

• esther williams

Tinmisen, amning är idag 95% politik... JÄDRAR vad man blir proppad full av pro-propaganda! Så att lägga ner är inte det lättaste, även om man har kurage som HG, särskilt inte om man faktiskt tänker att det är det "bästa" för bebben, då kör man nog på så länge det bara går.

• esther williams

Åååååå vad jag är fånig men jag läser "make" som "brudgummen" varenda gång!

hohohoho, vad roligt man kan ha på sin lilla kammare.

• esther williams

Elin... vad ska man säga...?
    Det är kanske är dumt, och strunta i det här om du tycker det är fånigt, men jag tänker att det kanske är tvärtom: att just eftersom det är en skräpvärld så många gånger så gör man rätt i att sätta barn till världen. Typ så många som möjligt och se till att ha det så bra man kan med dem och göra dem till så bra människor man bara kan...

Tänker på dig! hoppas dagen ljusnar på nåt sätt!

• esther williams

Gomorron gomorron, eller vad det nu har hunnit bli!
    Kastar mig rakt in i dagens topic:
    Prövade Apotekets serie Time ett tag, de hade en ansiktskräm som man blev så jäkla snyggi för den hade lite lite skimmer i sig. Swosch, sa det, så var man genast lite piffigare. vete tusan om den skulle bita på så seriösa trötthetsringar som jag har idag men då tyckte jag den var toppen. När jag blev gravvo fick jag helt jättetorr hud i ansiktet och har sen dess kört med Eucerin 5% Karbamid-nånting-kräm, också från Apoteket. Gör det den ska mot torr hud utan att man blir flottig.

Men jag är numera högintresserad av saker mot... eh... "fina linjer" (läs "trötthet och rynkor").

Svar på tråden Midsommargänget III