Inlägg från: Pricken i ny tappning |Visa alla inlägg
  • Pricken i ny tappning

Midsommargänget III

Stort grattis familjen Flinx! Härligt!

Har ni vaknat fyllskallar??!! Vågade ju inte ge mig in i leken igen igårkväll. Risken fanns ju att manblev schizofren på kuppen! Men ni har väl vaknat allihopa? Uppenbarligen Timisen, men inte Munter och Surfer... Vi har just vunnit guld i masstart i skidskytte! Heja AKO!

Nu ska jag åka till Mattvaruhuset och kolla på roströd ryamatta!

• Pricken i ny tappning

Sådärja, nu har jag en bulldeg på jäsning. Kanske lite i senaste laget att börja med bullbaket nu, men jag har varit så himla seg idag på eftermiddagen. Somnade på soffan i 2 x 1 timme idag. Hade väl ett visst sova-ikapp behov antar jag!

Någon matta på Mattvaruhuset/Inredan blev det icke! Trots jätterean kostade den ändå drygt femtusen kronor och så kul ska vi inte ha just idag.

Jag ber er bara notera att Timisen som hackar på mina fantastiska matvanor med minst tre semlor i veckan, själv har goffat i sig en kladdkaka idag! Hrmpf...

• Pricken i ny tappning

Ha, ha, ha! Att springa på gynekologen på stan! Jag fattar att det tog tid att känna igen honom och placera hans ansikte. Inte riktigt rätt miljö! Själv har jag varit ytterst nära att hälsa glatt på polisen Leif i Tre kronor när det begav sig. Han satte sig snett emot mig på tåget mot Göteborg och jag hann precis stänga igen munnen innan ett "tjena" slank ut! har dock aldrig sprungit på min gynekolog på stan...

Vi är just nu inne på en Mistral S 06 efter att tidigare ha varit helt inne på Kronan. Men den kommer inte att funka så bra för våra behov tror vi även om vagnen verkar super. Eftersom vi måste ha vagnen nere i porten och bära MiniPricken två trappor upp så måste man köpa till en mjuklift, annars måste man ta bort hela vagnen liksom. Verkar lite bökigt. Hur tänkte ni där Elin? Är det en sån ni ska köpa så tipsar jag om Babycenter vid Hornstull (mitt i stora korsningen) som har erbjudande där man fick till massa prylar - skötväsla och hela kittet tror jag - för samma pengar (5.495 kr)

• Pricken i ny tappning

Finns inget gott alkoholfritt vin i dina trakter Toca? Jag drack en Cabernet Sauvignon som var avalkoholiserad, hette det, som var riktigt god. Kommer dock inte ihåg namnet på den tyvärr. Vissa smakar saft och vissa är faktiskt helt OK, när man vill lura sig själv!

• Pricken i ny tappning

Hello Timisen! Ätit upp resten av kladdkakan än?

• Pricken i ny tappning

Äppelpaj. Smaskens! Nu är det dags att göra bullar!

• Pricken i ny tappning

Fast jag är ganska dålig på att läsa och skriva. Undrar bara hur FL fått den vetskapen? Någon som är inne och tjuvläser, kollat i gymnasiets register eller vet var jag jobbar?

• Pricken i ny tappning

Nice picture i kryp-inet Elin

Nu är första plåten bullar gjord. Ska göra nästa och sista. I´ll be back

• Pricken i ny tappning

Kalasläckra rattar Elin! Nästan så man blir sugen att förstora sina egna. Eller så kanske de kommer att se ut så där efter MiniPricken är född och färdigammad. Hemska tanke!

Nej, imorgon blir det nog inga bullar bakta. Ska åka till min andra lägis och måla vardagsrummet tänkte jag. Åtminstone täcka golvet med papper och tejpa listerna. Sen får vi se om det hinns med nåt annat! Kanske en omgång bullar till på kvällskvisten, om jag orkar vill säga. Sambon jobbar natt och det är så himla trist när han sover hela dagen, är vaken i två timmar och sen åker till jobbet igen. Inte för att jag MÅSTE ha hans sällskap hela tiden utan för att man inte kan fara runt hemma som man brukar... Han har flera gånger sagt att jag inte ska tassa på tå, men det är svårt.

• Pricken i ny tappning

Jag förstår dig till fullo Flodis! Jag hade själv lackat ur! Kan du inte hitta på en massa kul själv och inte ens vara hemma när han vaknar för att lära honom en liten läxa?

J har ju jobbat mellan kl. 19 till 07 så det är ju lite annorlunda när han jobbar sina natthelger. 36 timmar på tre dygn... hade själv aldrig pallat. Men det är bra pengar!

Svar på tråden Midsommargänget III