Inlägg från: ElinPeelin |Visa alla inlägg
  • ElinPeelin

Midsommargänget III

Hej hej,

Vi var som sagt på UL i morse och vi hade en jättegullig tjej som gjorde UL:et. Hon var lugn och metodisk och berättade eftersom vad allt var som vi såg på skärmen i taket. Det första jag kollade var ju såklart om hjärtat slog, eftersom krabaten verkade sova (brås på sin far, redan?) Allt såg bra ut och hon mätte alla sortes organ och ben.

Blev bakåt flyttad några dagar (som jag hade väntat mig) och är nu idag på 17+4 (istället för 18+3). BF är flyttat till 14/7 istället för 9/7.

Vi fick små bilder av fostret med oss, och vi frågade även om hon kunde se könet?. Och det kunde hon (och vi tillslut!!) hon tittade säkert 5-6minuter i olika vinklar, så det borde inte vara fel det vi såg.

Totalt höll undersökningen på i 40minuter och det kändes jättebra, för jag var rädd att det skulle bli snabbundersökning som flera av er fått erfara.

• ElinPeelin

50% chans att det är en flicka
    50% chans att det är en pojke

har ju symptomer på bådeoch....

• ElinPeelin
    om ni skulle se mig nu, så har jag ett Flinx flin som täcker hela ansiktet
  • ElinPeelin

HG, jag har ju aldrig träffat dig IRL, men jag är helt övertygad om att du är normal som känner det du gör. Bree är inte perfekt hon heller, även fast hon ser ut att vara det
    Man läser ju om folk som tar livet av sina bebisar, men det är INTE normalt!

• ElinPeelin

Könet spelar ju ingen roll egentligen, men helt plötsligt så känns det bara så VERKLIGT! Ska kanske börja köpa dom första sakerna nu känner jag. Jag är verkligen jätteglad att den levde över huvudtaget!

• ElinPeelin

förlåt, jag känner mig jättedum (not ) som håller er på halster såhär, men Sambon vill inte att vi ska berätta för någon, men jag har ju ett alias, dvs att jag inte är den jag är, som inte är... ni fattar va?

• ElinPeelin

flugorna brukar vakna till liv MELLAN fönstrerna här hemma hos oss, och stora o feta är dom!

idag var jag på MVC´s tjejträff. Vi var 9 tjejer och fick info (av en hemsk Dietist) och sen av en BM, och vi lämnades en stund för att prata. Det kändes okej, men jag är den som har BF sist av alla, men det var en av oss som hade gjort ivf, men jag sa aldrig nåt om vår insemination. (Hon hänger säkert här på fl...)

• ElinPeelin

Dietisten var verkligen präktig! Bräkte överdrivet på sin norrlänska (nu menar jag åt norrbottninska) sådär så jag blev helt irriterad + att hon var smal som en tandtråd, och där satt vi och kände oss fula och svullna *fnys*
    Hon berättade att det var bättre att äta 2mackor+banan+glas mjölk, istället för 150g smågodis (?!) Inga nyheter precis... Sen vilka livsmedel det var mest järn och kalcium i... inga nyheter där heller.... så vi satt o gäspade i 1h

Idag har jag en helvetes dag, jag har gråtit 1h på morgonen innan jag kom iväg till jobbet. Det bara forsar ur ögonen och kunde inte stoppa det. Så nu sitter jag här med SVULLNA ögon (osminkad såklart) och vill bara hem, hem, hem.

Svar på tråden Midsommargänget III