Inlägg från: HååGe |Visa alla inlägg
  • HååGe

Midsommargänget III

Jag har superproblem med MSN idag och kan inte se bild på nytillskottet eller skriva inlägg, men barnet verkar ju vara till alla andras belåtenhet så jag antar att han är supersupersöt. Trevligt med kalufs. Min son håller på att tappa vartenda hårstrå och förvandlas till biljardboll.
    Trevligt med skidåkning. Jag är inte haj på det utförsmässiga och har aldrig varit i alperna men maken har stuga i Handöl och vi drar dit till påsk. Lite på längden skall jag nog hinna med. Svärmor passar barn. En vecka med svärmor.... och SVÄRFAR (fy fasen!!!).
    Deppad idag igen. Har man fått sig en släng av sådan däringa "efter-födseln-depp"??? Möjligt kanske. Saknar livet som det var. Den ljuvlige gossen (inte sååå ljuvlig just idag) sover iallfall just nu så i ögonbliket kan jag inte klaga. Har just varit på stan i mina alldeles för boot-cutade jeans, men ORKAR inte bry mig. HÅller antagligen på att förfalla som kvinna. Ni skulle se mina underkläder! Missfärgad amningsbehå - man håller sig för skratt allstå. Erotikdödare nr 2 (ettan är väl fortfarande crepenylonstrumpbyxor med häng i grenen?).

• HååGe

Vi var just hemma hos våra grannar och mycket goda vänner som i fredags fick barn nummer två. Tänk vad cool man är när tvåan kommer! Vi belv alltså ditbjudna på fika när barnet bara är två dagar. De kom hem från BB i eftermiddags. Vi är smickrade måste jag säga. Vår son såg groteskt stor ut jämfört med deras lilla tjej. Tänk att han var så liten (faktiskt ett halvkilo mindre). Om det blir en tvåa för oss så ser jag fram emot att vara så mycker mer lugn och sansad än jag har varit nu. Wow.

• HååGe

Sorry about the jävla mens Surfer. Jag håller ju tummarna för dig jämt, men det har ju skitdålig effekt hittills! Jäklars!

Rachel W är ju en sådan ljuvlig varelse. Såg henne på Letterman eller någon annan show härom dagen. Helt fantastisk engelska hon pratar! En sådan där kvinna som jag skulle vilja träffa och småprata med över en balja thé liksom. The constant gardener var den ssta filmen jag såg på bio innan Hj föddes. Bra sak.

• HååGe

Har helt missat oscarsgalan. Kunde gå upp mitt i natten förut för att se det, men i år gick det mig totalt förbi. Är Charlize man??? Nähääääää?

Surfer - bara för att kommentera - grabben har någon sorts humor och gummiansikte!!!! Garvar nästan hur lätt som helst (och vi skrattar åt honom). Vaknar och ligger och skrattar i sängen. Somnar oftast helnöjd. Däremellan kan det vara kinkigt som fasen.

Sämst klädda? Hinner inte kolla nu, men man blir ju jädrigt nyfiken på Corazons erövring!!!

• HååGe

Debattinlägg:
    Lyckopiller är en olycklig term. Vet ni någon som äter dem och som går omkring och är lycklig? Antidepressiva heter det. Det finns massor av olika sorter. Man blir inte fet, svettig och seg av de flesta. Snarare smalare och helt oseg (piggare). Däremot så fungerar nog nästan alla så att man får otroliga svårigheter att nå orgasm! Så sett är det ju olyckopiller. Väldigt olika vilken attityd läkare har till dessa medel. Bästa kombinationen verkar ju vara med terapi, men det har ju de flesta patienter dessvärre inte råd med (och det är ju helt totalt fel att det skall vara så dyrt att få PRATA med ett proffs) och här är läkarna helkassa på att informera om att terapi alls är bra i sammanhanget.
    Utskrivna vid rätt tillfälle är läkemedel som bibehåller serotoninet längre i synapserna något som kan hjälpa till att hålla människan över ytan, blir man för uppåt så har man för hög dos!

Skulle bara säga det alltså...

Pratar ni om frisyrer idag? Eller har jag bara läst för få inlägg? Jag har ingen frisyr och verkar inte komma iväg till frisören den här månaden heller. Klippte massor av lugg i slutet av november (kort!) . Ångrade mig samma dag och försöker få den att växa. Kanske lite blomsternäring i håret på morgonen kan ge det hela en skjuts.

• HååGe

Gamla tanten! Jag känner starkt med dig. Vi vet ju här hur du ar det på jobbet och det är ju inte så konstigt om du inte vill gå dit! Det blir väl inte bättre av att du är gravad och trött och sådär. Tänk iallafall på att du snart inte behöver gå upp svintidigt för att åka dit (fast kanske för att byta en blöja eller två, men det är ju nåt heeelt annat). Jag har många gånger känt som du och det är ju ett klockrent tecken på att man kanske skall söka efter något annat - men det kommer du ju säkert att göra sedan. Men visst är söndagsångesten bortblåst sådär lagom till lunch på måndagen? Så brukade det iallafall vara för mig, bara veckan var igång så.

• HååGe

Såg på din presentation att du skall flytta snart Tanten! Är det nu i mars alltså? Gud så roligt! Vi har ju evigheter kvar, men jag tapetserar om i min fantasi i olika färger varje gång jag ammar mitt i natten - något skall man ju göra. Det lbir lite psykedeliska tapeter eftersom jag är så groggy där i mörkret...
    Skall ni dona något i huset eller var det klart att flytta in i? Det såg ju iallfall jättefint ut på bilderna om jag minns rätt.
    Jag har haft huvudvärk dagligen i över en vecka nu. Trodde det var förkylning först, men det kanske är sömnbristen och min spända nacke som ger detta. Värktabletter hjälper dåligt. Inte kul. Svanskotan är dock hel vilket man kanske skall vara glad för då? Har iallafall smort in mig med scrub idag och har rakat strategiska ställen på kroppen. Man får pigga upp sig i marskylan!

• HååGe

Rally - jag har gratulerat i knallrosa men det går ju inte här så man kan bara säga GRATTIS i versaler. Det betyder iallafall att jag tycker det är superkul och är jätteglad för din skull (för ER skull). Vilken resa ni har gjort detta sista året!

Surfer - jag har sett klänningen och blir nästan avis. På sätt och vis skulle jag vilja göra om det igen och fläska på med vidare kjol större frisyr och sådär (vårt bröllop var ju lite svensk torpsommarstil och inte så glittrigt). Du kommer att se helt otrolig ut! Det är ju inte så hemskt långt kvar heller. Skall du byta efternamn och greja?

Elin - jag vill också klippa av 15 centimeter på mitt ris till hår. Rultigheten får du leva med ett litet tag till. Det går ju över med tiden!

What a day! Min son sover middag i mammas obäddade säng. Njuuuuuut!

• HååGe

Morning! Nä Munter, kl 8.10 sov jag icke! Numera går jag upp kl 7 varje dag. Det är priset man får betala för att snyltarn lägger sig i vettig tid på kvällen. Idag har han gråa sweat-pants och ser ut som en mini-rocky. Han skall få sin första spruta om en stund!! Det är nog värre för mig än för honom.

Jösses, nu håller man ju verkligen tummarna för Mini och Timisen!

Haru spanat på underkläder redan Surfer? Jag köpt mina på korsetten. BHn har jag använt en hel del sedan dess (trosorna var helt i spets och jättefina, men passade inte alls när magen började växa.

Träffade min vän igr som fick barn i juli. Hon slutede amma för tio dagar sedan och säger att hon nu märker att brösten är BORTA! Jag skall starta ett bröstkonto! hade man inga till att börja med så blir det ju inte kul!

Funderar förresten på att skaffa tandställning. Vad tror ni om det?

• HååGe

Aspbergers är synnerligen knepigt! Jag har en kompis osm arbetar idéellt med en grupp Aspbergers-typer och det är rätt komiska historier hon berättar. De skiter ju i varandra och pratar bara om sina intressen - de brukar vara ganska hårt nishade på vissa saker. Någon kanske älskar tågtidtabeller etc.
    Jo, jag var på stan och mötte Flinx som energiskt traskade på Avenyyyyn (Göteborg är inte så stort som ni vet). Jag fikade med två riktiga P.K. morsor. Båda har begagnade vagnar och tittade med höjda ögonbryn på min glassiga lilla historia. Jag hade dessutom idag stövlar med klack. svart kappa och tydlig märkeshalsduk. Varöfr känner jag mig dum då? De har alltså foträta skor och den ena tjejen som jag inte träffat innan gjorde sin egen barnmat på enbart rättvisemärkt och biodynamiskt odlade grönsaker. Hon ville inte droga sig med kaffe och försökte att undvika salt på maten eftersom det är så farligt. Nåja, hon var jätterar, men jag kände mig lätt obekväm (älskar kaffe, äter massor av socker, tänker köpa burkmat, har inte tygblöjor etc etc etc).

Svar på tråden Midsommargänget III