Inlägg från: Flodisen |Visa alla inlägg
  • Flodisen

Midsommargänget III

ölandstok var mitt förslag. buske med gula blommor, men tråkig. Jag förknippar den busken med skolgårdar.

• Flodisen

Cocci - Det vet du väl , kninnor som umgås cyklar ihop. Det verkar fungera även om man inte träffas rent fysiskt.

• Flodisen

Imorse hade vi -13°C på vår balkong, dubbla mössor fick det bli på promenaden till jobbet. (jag lärde mig också att göra grader nu... Tack Tanten!)

Internetsex - nej eller jo kanske lite chat över ICQ:n. DOck inget som kan jämföras med OZ. Telefon och SMS-sex har dock förekommit. Det är väl som nån sa nödvändigt om man har distansförhållande. Men kom ihåg det som Marions "nanny" sa i den tecknade varianten av Robin Hood: "kärlek frodas på avstånd".

Jag har faktiskt aldrig ens provat att röka vanliga cigaretter eller snusat. Jag har liksom haft ganska långt till röka på tygre grejer, men men det är inget jag saknar... Det man inte vet det lider man inte av

• Flodisen

Godmorgon!

Är Surfur bortrövad nu måntro?!
    Tränar Cocci ett dubbelpass Pilates så här på morgon kvisten?

Jag vill också gifta mig, och få en möhippa ordnad åt mig. Tyvärr är inte sambon inte lika förtjust i att få en svensexa. Så vi får se om det någonsin blir ett bröllop det kanske blir ett snabbbb och hastig vigesl vilket han tycker är opptimalt. Jag vill ha party med familj och kompisar. Själva vigsel får gärna vara enkel med bara de närmaste.

Ooops... nu ringde sambon. Han kom aldrig hem i natt efter festen i går. (Oroa er nu inte, jag vet var han har varit och det är inget att oror sig för.) Nu ska vi leta reda på skotergrejerna och bege oss ut på tur i solen. Undrar om detta blir säsongens sista färd?

CUL8

• Flodisen

Här i norr verkar våren vara på ingång. Det är jätteskönt ute, men vi försker städa inne. Åhh vad trökt det går. Vi ligger mest på soffan och myser i solen son värmer genom fönstret.

• Flodisen

Godmrogon!

Ni glömde vä inte att ställa fram klockorna i går. Även om det var igår det skulle bli gjort så gör man det inte föerens idag. Vill väl suga lite extra på den timmen som försvnnner.

Tjoohoo idag är en ny arbetsdag!

• Flodisen

Vad ska man ha för ytterkläder idag? Det är bara ca -1 dvs relativt "varmt" och ser ut som att det skulle kunna börja regna på himlen. Det är inte alltid så lätta att veta vad man ska sätt på dig , det ska ju helts passa på hemvägen också 8 h senare...

• Flodisen

HD-färgerna rockar! Det här med svart skulle dra åt sig värme är delvis en myt. Det finns beduiner (heter det så) som är klädda i svart från topp till tå. Det är mer än materialfråga är färgfråga... tror jag!

• Flodisen

Idag har jag varit på konferansanläggning. Jag har dryckit två koppar kaffe och mår nu skitilla. Det kan i och för sig varit gådsakerna jag tryckte i mig till kaffet också. Men jag brukar bli lite urk i kistan om jag dricker kaffe... uäck!

• Flodisen

Nu har jag bokat tid hos farbror Dr som ska kolla astma och allergier på mig. Jag har slarvat med medicineringen hela vintern och halva hösten och jag känner att nu är det dags att kolla upp vad jag verkligen behöver. Jag har blivit så mycket bättre sen jag lämnade mitt ruckel till hus i Stockholm och flyttat till den norrlänska friska och härliga luften...

Snart är det vår så det känns bra att vara förberedd. Fast jag ska inte vara alergiskt mot pollen...

Svar på tråden Midsommargänget III