• Bite me

Vilket smör/margarin har du på smörgåsen?

Ja, vad smörar du på mackan? I vår familj kör vi med smöret bregott normalsaltat. Å jag nöjer mig med endast smör som pålägg

Jag gör ingen omröstningstråd för jag är alldeles för lat för att ta reda på alla sorter av smör och margarin som finns. Däremot kan det vara intressant att veta om du har just smör eller bordsmargasin och varför?

Your inner knowing is your only true compass
  • Svar på tråden Vilket smör/margarin har du på smörgåsen?
  • lavendeln

Allra helst Bregott Havssalt till mig själv, vanlig till barnen för dom vill inte ha det saltiga. Min sambo vill ha lätt och lagom.. urk!! Mycket smör i vårat kylskåp ibland
    För det mesta får det bli vanlig bregott..

• mongoliv

Finns ett paket det står kort och gott smör på, det använder jag till smörgåsarna.
    Jag skär loss en bit smör och har i en burk för smörgåsarna.
    I denna burk i normal rumstemp håller mycket länge.
    Nu under sommarvärmen får man vara mer påpasslig och ha mindre mängder så det går åt lite snabbare.
    men håller rätt länge ändå.

Smör är tacksamt om det blir dåligt så känner man det på lukten och smaken än tidigare.

Förstår inte varför folk använder margarin alls, smakar ju liksom ingenting.
    Och måste kunna använda nått som är nyttigare.
    Märkt ofta faller detta under tradition och man alltid gjort så.

• Hannah76

Bregott (vilket som helst egentligen, lakotosfritt till ena dottern), smör eller olivolja.

Hatar margarin, skulle aldrig laga mat eller baka med margarin.

• BeanBag

Bregott normalsaltat och laktorsfritt bregott.
    Till bakning använder jag smör. Hatar margarin och har alltid gjort det. Finns det inte bregott eller smör äter jag mackan utan.

• Familjen L

Bregott mellan just nu. Varvar mellan den och ekologiska. Har testat flora och andra märken, men aldrig mer. Dottern tvärvägrade att överhuvud taget taen macka då.

Så nu kör vi enbart på bregott på mackor och äkta smör vid matlagning/bakning

• annis02

Jag hoppar mellan olika. Jag måste ha laktosfritt, så det som finns i affären för tillfället får följa med hem :)

• Siie

Bregott normalsaltat eller Flora extrasaltad

• Bite me
    ialia skrev 2012-07-03 11:01:06 följande:
    Bicel för att de är bäst för hälsan
    kanske inte

Bregott innehållsförteckning:
    Grädde, rapsolja, salt 1,2 %, mjölksyrakultur, vitamin A och D

En av bicels produkters innehållsförteckning lånat från : fitnessguru.se/karin/37479-becel
    Vatten, vegetabilisk olja, vegetabiliskt fett, växtsterolestrar (12,5%), modifierad stärkelse, gelatin, salt (0,8%), emulgeringsmedel (lecitin, E471 mono- och diglycerider av fettsyror, av vegetabiliskt fett, E476 polyglycerolpolyricinoleat), kärnmjölkspulver, konserveringsmedel (kaliumsorbat), surhetsreglerande medel (citronsyra), arom, A- och D-vitaminer.

Känns ju som att den produkt med minst konstiga grejer i är bäst för hälsan.
    Your inner knowing is your only true compass
Svar på tråden Vilket smör/margarin har du på smörgåsen?