• UnikFamilj

sonen pratar ej

Hur jobbar ni med tal/kommunikation idag då..? Har han kontakt med logoped..? Finns ju mycket att göra, men det krävs ju att man vet VAD man ska göra och sen att man helt enkelt GÖR det - för den första delen behöver man ju ofta hjälp. Finns massor av olika vägar att gå: förlita sig på logoped, gå en kommunikationskurs, läs Hanen-litteratur eller Kommunicerande Samspel etc... Beroende på om han har dyspraktiska problem kan ju PRAXIS ge god vägledning.

• UnikFamilj
    Bisou skrev 2012-08-22 22:59:25 följande:
    Jag har också en son på 5 år som inte pratar. Han nynnar melodier men använder endast vokalljud. Han har autistiskt syndrom och kommunicerar med bilder (mest matbilder) och visar med kroppsspråk vad han vill. Min största rädsla är att talet aldrig kommer att komma. Blir glad när jag hör om barn i samma situation och där talet har kommit igång till slut. Vi tränar IBT 30 tim i veckan tillsammans med förskolan.
    Jag är en sån som tror att talet kommer... =) För oss tog det också länge innan det kom igång, och det är trögt, men det kommer...
Svar på tråden sonen pratar ej