Metaformin blödning?
Hej jag fick för ca 2 månad sen börja med metafrmin 1* 500mg tablett per dag. Fick samtidigt Primolut nor 2 st kurer. Första "mensen" var stor och hemsk andra mensen som jag hade var liten och slutade för 2 veckor sen, Var två dagar efter det på koll hos Gyn då jag haft ett brustet blodkärl i slidan. Men det hjälpte med menstrationen.
Fick då ordination att öka Metaformin dosen till 2 * 500mg. Jag har ätit det sen i måndags. I lördags eftermiddag fick jag en liten blödning får inget i troserna men det kommer på pappret. även i söndags hade jag det.
Jag tror inte det är blådådran som har gått sönder igen det liknar den blödningen men den blödningen kom efter sex och fortsatte, så jag hade sex i torsdags så det var 2 dagar efter som detta började.
Jag känner mig svullen i livmoder äggstocks regionen. får även som små hugg ibland men inte tänkt någe vidare på det. Kan blödningarna vara ett resultat av Metaforminen?
Orolig.. Men tänkte vänta tills imorgon och se om jag blöder idag med.. och sen kontakta gyn.