• Yarrow

Vi som är överviktiga & gravida.

NovemberApril skrev 2013-02-13 16:28:22 följande:
    Råmjölken är den som produceras och kommer ut nu, det är inte alltid mjölken rinner till efteråt eller att där är tillräckligt eller att den är tillräckligt näringsrik. Kan vara så hon menat Yarrow :)
    Aha :) Ja men det är ju alltid nåt. Haha.
  • Yarrow
    Sohvi skrev 2013-02-13 20:25:49 följande:

Ja så menade jag.. När sonen föddes hade jag jätte lite mjölk, räckte till knappt två mål om dagen.. 3 veckor senare var tuttarna tomma.. ;) tror det dels berodde på stress över amningen.. ska köra annan taktik denna gång.. haha
    Ja, får försöka låta bli att stressa över det och hoppas på det bästa :)
    Bräckehäxan skrev 2013-02-13 21:25:51 följande:
    Å vad skönt att nån haft samma probelm.,.,. behöver alla tips och råd jag kan få.. känner mej lite nojjig över att det ska bli samma igen.. vill amma längre denna gång!!! 

jag har också tänkt på det, att liksom få upp bröstet i bra nivå... kräver säkert lite träning och att man får prova sej fram vad som funkar... tror ändå en amningskudde kan va bra, så bebisen ligger stadigt och att jag kan koncentrera mej på att slappna av i överkroppen....

tips på amningskuddar? 
    Jag har en gravidkudde som jag fick av min man i julklapp för att jag har så svårt att sova pga av värken i mina höfter. Den är verkligen heeeelt underbar. Sover med den varje natt och den har inte gett i från sig några tendenser att bli sämre. Den är full av små kulor som formar sig riktigt bra och den känns som om den är väldigt bra kvalite.

www.stellaris.se/index.php/gravidklaeder-gravid-och-amningskudde-c-28_67

En sån är det, googlade. Men vet inte var min man köpte min.

• Yarrow

En rolig grej, googlade på "gravidkudde röd" och tro fan där kom upp en bild på mig från min blogg när jag är utklädd till clown. Hahaha, trodde jag skulle dö.  :D

• Yarrow
    marieulrika skrev 2013-02-18 23:21:13 följande:
    Jaq plussade idag och ligger på ca 90 kilo. Inte optimalt men jag är så glad ! :D
    Grattis och välkommen till "klubben" :)
  • Yarrow

En liten magbild från mig då. Vecka 27, känns som om tiden bara springer iväg.

Vågen står fortfarande på 97 kg så den ar inte rört sig sedan inskrivningen. Känns skönt men vågar inte hoppas för mycket :D
  • Yarrow
    jashrinah skrev 2013-02-20 14:06:21 följande:
    här spricker magen sönder , hujedamig är 64 dagar kvar ! hur ska man få plats med mer bebis än såhär ? 

längtar tills jag kan lägga bebis här istället :

Upptäckte bristningar på min mage med idag, letade snabbt fram en sån där gravidolja för bristningar som jag fick av min svärmor i julklapp. Får väl se om den hjälper, är skeptiskt..

Å andra sidan har jag alltid varit tjock så lite prisningar har jag alltid haft. Brukar ändå inte direkt glida omkring i bikini och visa magen på sommaren ändå. Haha.
  • Yarrow
    jashrinah skrev 2013-02-20 16:24:31 följande:
    ja jag beställde hem mama mio ´s olja såfort jag såg dem (de nya ) vet inte om den hjälper men magen har iaf slutat klia och spänna så mycket nu =) man kan ju hoppas =) 
    haha jag går aldrig heller i bikini ;) baddräkt ska det va !   med kjol , för låren är ingen höjdare de med :P 

Ja, min har inte kliat hittills däremot så har jag ärr efter två operationer på magen som börjar strecha sig så jag hoppas oljan ska hjälpa så de inte kliar så mycket. De har redan börjat bli lite irriterade och röda.
    Nä, det blir nog aldrig någon bikini för mig :D
    viseversa skrev 2013-02-20 16:25:42 följande:
    Finns inget som hjälper mot bristningar då det är hormonellt. Man kan smörja så man kan glida genom ett nyckelhål för att man är så hal det kommer inte hjälpa ändå tyvärr.
    Nä, det tror inte jag heller men man får väl drömma lite om att man på något magiskt sätt får en snygg mage efter graviditeten även om man inte hade det innan. Hahaha :)
    För min del så hoppas jag bara det hjälper mot irritationerna.

• Yarrow

Men va i, jag är bara i vecka 27 (28 i morgon) och jag har precis börjat noja inför förlossningen. Det är så långt jag kommit nu, ingen som berättar något om hur min mage kommer ara sen. Haha.

• Yarrow
    Sagolina skrev 2013-02-21 17:04:28 följande:
    Känns som om jag inte gör annat än äter just nu...  Blir frukost, mellanmål, lunch, mellanmål (ibland 2ggr), middag och kvällsmål! Och allt det lyckas jag tränga in på ungefär 12 timmar. Äter frukost mellan 7 och 9, beroende på dagens program och så kvällsmålet runt 8 på kvällen. v25 nu. Min vikt är ännu 2kg under inskrivningsvikten i v9, så allt ätande har ju inte ännu märkts på vikten i alla fall.

Har ni märkt av större hunger under vissa delar av graviditeten eller?  
    Det var runt vecka 25 som min hunger böjade komma med. Känns som om jag äter dygnet runt fast jag äter rätt små måltider. Nu vaknar jag ofta mitt i natten av att jag är hungrig, då måste jag upp och äta något annars somnar jag inte om.
  • Yarrow
    Sagolina skrev 2013-02-21 17:21:28 följande:

Tyckte också att jag läst någonstans att det ofta är runt v25 som man blir extra hungrig, när babyn börjar sätta på sig mera fett eller hur det var?
    Än så länge klarar jag nätterna utan att äta, men vatten vid sängen är ett måste! Klarar mig inte utan att dricka på nätterna, då jag varit täpt i näsan sen julen. Märker inget under dagen, men då jag lägger ner mig på kvällen blir jag genast täpt. Och så blir mun och hals torr då jag andas den vägen istället... 
    Jag har ett glas med vatten vid sängen med. Och har jag glömt fylla på det vaknar jag mitt i natten och är så uttorkad att läpparna är helt skrumpna. Haha.
    Men jo, det stämmer nog, bebisen växer ju mycket nu och behöver mer energi att växa. Jag har inte heller gått upp något fastän jag äter hela tiden.
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.