• blåbär02

Vi som är överviktiga & gravida.

Den 17 juni fick vi efter två år av försök ett plus!
    Känns helt fantastiskt! Går in i v 10 imorgon.

Jag väger 117kg, vilket jag vet inte är det mest optimala när man är gravid.
    Finns det fler överviktiga kvinnor där ute som är gravida,
    eller någon som har solskenshistorier att dela med sig av när man är lite orolig
    för komplikationer? Kanske vi kan följas åt? =)

Vad väger ni?
    Vilken vecka är ni i?         

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-13 17:09

c89, Kalmar - BF 5/10-2012 Första barnet, 110kg Längd 170cm, 23år
    Mira M Stockholm - BF 29/11-2012 Första barnet 111kg
    Ampellilja, Bodafors -BF 9/12-2012 andra barnet 127kg 168cm, 23år
    Mysanpysan86, Västerås - BF 15-12-12, första barnet >110kg 172 cm, 26år
    Kesi, Sundsvall- BF 18/12 (Första barnet) 105 kg 167 cm , 23 år
    Gumman2011 - Halmstad BF 20/12-12 (första efterlängtade barnet)
    Perpen, Halmstad - BF 8/1-2013 Första barnet, 121 kg
    Slemtorsk i din bralla 39 år, Vårgårda- BF 9/1-2013 andra barnet, 96 kg Längd 165cm
    AnitaAndersson, Göteborg - BF 16/1-2013 andra barnet, 126kg
    sophiie, Stockholm BF 28/1-2013, tredje barnet, 101 kg
    norskan, Nödinge - BF 3/2-2013 första barnet, 93 kg Längd 168 cm, 23 år
    blåbär02, Härnösand - BF 5/2-13 första barnet 113kg
    flodda, Stockholm -BF 5/2-2013 andra barnet 107kg Längd 177 cm 24 år
    Tigerkakan, norra Bohuslän, bf 9/3, andra barnet, 98 kg Längd 176cm
    viseversa, Stockholm-BF 10/3-2013 fjärde barnet, en flicka=). Vikt...Tjockis Längd 174cm
    Thesss, Helsingborg - BF 16/3-2013 andra barnet
    Snofla76, Oxelösund--BF 9/4-2013 andra barnet, 100 kg
    UllTussen, Linköping - BF 14/4 2013, första barnet, 125kg
    Jenma24, Örebro - BF 19/4-2013 andra barnet 95 kg

Sara1979, Småland - BF 20/4-2013 andra barnet, 113kg

Nathalieeliasson, Dalsland, BF 27/4 andra barnet, 92.

Bräckehäxan, Halland, BF 8/5 andra barnet. 109kg
    PetulaK, Dalarna - BF 17/5-13, andra barnet 137 kg
    Duxphilip, Gävle, BF 17/6-2013, första barnet, Vikt, 109.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-21 16:10
    CookieKaka, BF 7-3 2013. Första barnet. 73kilo - 152cm. 31 år
  • Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.
  • Tigerkakan

Jag gick in i v 11 igår. Har jobbat hela helgen och idag är jag så sjukt sliten. Är så trött så jag mår illa... Och sonen verkar ha en sån dag där han inte vill sova...

• carroes

Vet inte om ja kan bra gravid. Mensen är försenad några dagar. Har annars jätte regelbunden mens som brukar komma exakt på den dagen den ska. Har haft lite kramper och annat i magen. Men ja vågar inte testa :(

• c89

Bild från idag efter ett simpass på en kilometer. Började duktigt men har inte simmat på 4 veckor nu när sambon haft semester. Skön och skonsam gravidträning helt klart!

Vågen visar nu mitt på dagen 118,6kg (antar att jag väger mindre på morgonen när jag inte precis tryckt i mig middag Tungan ute Upp 10,6kg sedan inskrivningen då jag vägde prick 108kg.

Vecka 31 (30+2) idag!

• Tigerkakan

Vilka fina magar ni har!
    Min börjar bli åt det rundare hållet, men är ju fortfarande väldigt mjuk...

• Kesi

Ny bild idag V. 19+6. Nu börjar magen ta form och har blivit lite hårdare Glad Jag testade att ha den tajtare varianten av kläder idag. Jobbigt när jag hela livet jobbat med att "dölja" magen så mkt det går! Nu får den visa upp sig!
    103 kg idag. Så -2 kg sen inskrivningen på 105 kg.

• a239s

Hej alla! 

Jag har inte vägt mig på länge.. men sist vägde jag kring 120 kg. Har under en 5 års period gått från 80 -120 kg. Har problem med ämnesomsättningen och äter därför Levaxin. Sedan har jag på senaste år vart duktig på att unna mig något gott. Men nu vill vi ha barn så nu är det slut på med "goda". Skulle helst vilja komma ner till 90-100 kg.. Innan jag blir gravid.

Min man har kommit i mig för första gången nu! .... min fråga blir. Hur länge tog det innan ni blev gravid? 
    Jag fick min mens idag och han kom i mig för ca 3 dagar sedan. Betyder det att jag inte är gravid eller går det inte att veta förän nästa mens?

Sedan undrar jag hur det kommer sig att vissa går ner i vikt när ni blir gravida?! tips mottages :) 

• LillaHallonet
    a239s skrev 2012-07-31 10:47:25 följande:
    Hej alla! 

Jag har inte vägt mig på länge.. men sist vägde jag kring 120 kg. Har under en 5 års period gått från 80 -120 kg. Har problem med ämnesomsättningen och äter därför Levaxin. Sedan har jag på senaste år vart duktig på att unna mig något gott. Men nu vill vi ha barn så nu är det slut på med "goda". Skulle helst vilja komma ner till 90-100 kg.. Innan jag blir gravid.

Min man har kommit i mig för första gången nu! .... min fråga blir. Hur länge tog det innan ni blev gravid? 
    Jag fick min mens idag och han kom i mig för ca 3 dagar sedan. Betyder det att jag inte är gravid eller går det inte att veta förän nästa mens?

Sedan undrar jag hur det kommer sig att vissa går ner i vikt när ni blir gravida?! tips mottages :) 
    Kan försöka svara på några av dina funderingar.

Du är förmodligen inte gravid nu. Om din mens kom idag och han kom i dig för tre dagar sen så hade din Ägglossning redan ägt rum. På det igen nästa gång.

För mig och min sambo tog det sig på första försöket.
    Jag hade strax innan det bestämt mig för att gå ner i vikt för att kunna bli gravid. (hade nämligen inbillat mig om att jag inte kunde det då jag och mitt ex försökt i fyra år utan resultat, men hade visseligen inte heller undersökt oss för att kolla var felet låg utan skyllde det bara rent av på min övervikt) Åt efter en pulver diet i 2 veckor för att kicka igång och rensa kroppen på skit sen började jag äta efter LCHF. hann med det i ca 1månad sen slutade vi med skydd och då blev jag gravid på första ägglossningen.

När det kommer till viktnedgång under graviditet så kan  det vara så att  men kan kräks mycket under första tiden och på så sätt går man ner.
    Eller som i mitt fall är i vecka 24 och har inte gått upp ett KG men ändå växer bebis som den ska. Så man skulle kunna se det som en "viktnedgång" med tanke på att bebis med tillbehör väger endel.

Har helt enkelt tänkt på vad jag stoppar i mig utan att för den saken skull "svälta" Äter tre stadiga mål och ett par mellanmål där mellan. Men det är nyttigare mat än innan och inte lika mycket godsaker.

Lycka till med bebis verkstan och allt det andra.
    Tänk på att det kan ta tid, så tappa inte hoppet om det inte tar sig på dom första försöken. {#emotions_dlg.flower}
    BF 23/11
  • LillaHallonet

Här är förövrigt min mage i vecka 23 (vecka 24 idag). Hjärta

Och här är bild på vårat lilla hallon.

Gjort i vecka 16, första UL. Blev då tillbaka flyttad 3 veckor för vi trodde att vi var i vecka 19.

I vecka 19 gjordes ett till UL och då fick vi veta att vet är en liten pojke vi väntar och så fick vi denna söta bild där han ligger och suger på tummen! Hjärta

BF 23/11
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.