• blåbär02

Vi som är överviktiga & gravida.

Den 17 juni fick vi efter två år av försök ett plus!
    Känns helt fantastiskt! Går in i v 10 imorgon.

Jag väger 117kg, vilket jag vet inte är det mest optimala när man är gravid.
    Finns det fler överviktiga kvinnor där ute som är gravida,
    eller någon som har solskenshistorier att dela med sig av när man är lite orolig
    för komplikationer? Kanske vi kan följas åt? =)

Vad väger ni?
    Vilken vecka är ni i?         

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-13 17:09

c89, Kalmar - BF 5/10-2012 Första barnet, 110kg Längd 170cm, 23år
    Mira M Stockholm - BF 29/11-2012 Första barnet 111kg
    Ampellilja, Bodafors -BF 9/12-2012 andra barnet 127kg 168cm, 23år
    Mysanpysan86, Västerås - BF 15-12-12, första barnet >110kg 172 cm, 26år
    Kesi, Sundsvall- BF 18/12 (Första barnet) 105 kg 167 cm , 23 år
    Gumman2011 - Halmstad BF 20/12-12 (första efterlängtade barnet)
    Perpen, Halmstad - BF 8/1-2013 Första barnet, 121 kg
    Slemtorsk i din bralla 39 år, Vårgårda- BF 9/1-2013 andra barnet, 96 kg Längd 165cm
    AnitaAndersson, Göteborg - BF 16/1-2013 andra barnet, 126kg
    sophiie, Stockholm BF 28/1-2013, tredje barnet, 101 kg
    norskan, Nödinge - BF 3/2-2013 första barnet, 93 kg Längd 168 cm, 23 år
    blåbär02, Härnösand - BF 5/2-13 första barnet 113kg
    flodda, Stockholm -BF 5/2-2013 andra barnet 107kg Längd 177 cm 24 år
    Tigerkakan, norra Bohuslän, bf 9/3, andra barnet, 98 kg Längd 176cm
    viseversa, Stockholm-BF 10/3-2013 fjärde barnet, en flicka=). Vikt...Tjockis Längd 174cm
    Thesss, Helsingborg - BF 16/3-2013 andra barnet
    Snofla76, Oxelösund--BF 9/4-2013 andra barnet, 100 kg
    UllTussen, Linköping - BF 14/4 2013, första barnet, 125kg
    Jenma24, Örebro - BF 19/4-2013 andra barnet 95 kg

Sara1979, Småland - BF 20/4-2013 andra barnet, 113kg

Nathalieeliasson, Dalsland, BF 27/4 andra barnet, 92.

Bräckehäxan, Halland, BF 8/5 andra barnet. 109kg
    PetulaK, Dalarna - BF 17/5-13, andra barnet 137 kg
    Duxphilip, Gävle, BF 17/6-2013, första barnet, Vikt, 109.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-21 16:10
    CookieKaka, BF 7-3 2013. Första barnet. 73kilo - 152cm. 31 år
  • Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.
  • Flizz

Såhär såg jag ut innan jag blev gravid, skit dåliga bilder i alla fall men det är väl det jag har.
    Väger alltså 92,4kg till mina 175 cm här 
    Idag i vecka 31 (30+1) väger jag 91kg 

• Emmaosv

Det skiljer inte jätte många cm från när jag blev gravid..Bild 1 Från när jag plussade ca v 5-6. De andra två från vecka 27( 26+0) Tungan ute Min Bm har inte mätt sf mått ännu, men ska dit nästa vecka och då kommer hon göra det antar jag. Hade ett BMI på 32 vid inskrivningen (179 cm lång) och har gått upp 3 kg sen dess. 

BF 19/11 <3
  • Längtanefterenliten

Till er som är oroliga för bebis osv. Jag köpte en doppler i v 10 och har hört hjärtljuden från v 9+6 och det har verkligen besparat mig TIMMAR av oro. direkt jag känt oro för att bebis inte lever så har jag tagit fram dopplern och sedan kunnat vara lugn:)

rekommenderar den som finns på teknikmagasinet för 349kr 

• zahara

Jag är också överviktig väger 97kg och har ett BMI på 35.
    Jag är gravid vecka 11+4 och barnet blir 3 månader exakt på fredag,
    Jag blev gravid första gången förra året och skulle föda nu i Juni men så blev det inte
    jag fick ett missfall i Februari när barnet var 5 månader gammal och jag skulle då ha fått
    en dotter men det är aldrig lätt första graviditeten och inte lätt att förstå allt så det som hände beror
    nog på ett litet misstag som inte jag vill nämna till alla människor.
    Men nu tänker jag inte mera på det utan tänker på detta barnet och jag behöver nu mer än normalt
    extra stöd, extra vård och ta det extra lugnt men tanke på sist, sen vågar jag inte göra så mycket heller
    för jag vill verkligen inte förlora detta barnet också det skulle krossa mig.
    Så nu tar jag det väldigt väldigt lugnt och sätter mig och barnet främst i saker och ting som tur är har jag en familj som stöttar mig till 100% och en underbar make som finns och stödjer mig hela tiden till 110%.
    Om du vill kan vi följas åt!
    Hoppas att du mår bra och allt e bra med barnet.

• c89
    prickig katt skrev 2012-08-14 22:33:58 följande:
    Åh va kul med magar från innan! Jag har ingen bild på min alls som ogravid, sjuk ångest...... c89, du är kanonfin! Både med och utan bebismage :) Visst är det så att proportionerna "luras". Jag har inte din lyckokropp alls men folk tror ändå aldrig på mig när jag säger vikt och stl. ;)
    Tack så mycket!
    Men det är ju lite tråkigt eftersom att bilderna luras och jag slår vad om att alla tycker att jag ser tjockare ut i verkligheten Tungan ute Jag kan inte hjälpa det Cool

Men, efter denna graviditet så har jag tänkt gå på LCHF/GI igen, det som funkat ypperligt för mig. Hann dock inte mer än att vara strikt i en vecka innan plusset på stickan kom Glad
    Sedan ska jag definitivt förminska åbäkena till bröst sedan så fort vi känner oss nöjda med barn Solig
  • ettplustack

Har haft sockerabstinens i två dagar med jättehuvudvärk, nu har det släppt och jag känner hur jag kommit i fas igen, vågen visar redan minus och då bantar jag inte utan har bara slutat dricka läsk och äta kakor =) Jag är rädd för att få ett stort barn, ska man ta upp den oron med bm kanske ?

• Jenma24

Hej!

Här är en till som är överviktig och gravid. Väger 95 kg och är i v 5. (4+4), så väldigt tidigt! Är 167 cm lång, så mitt BMI är 34. Jobbiga är att innan sommaren så vägde jag nog snarare 91... lite för mkt av det goda i sommar minsann!! :(

Trodde jag skulle hinna köra nyttigt nu när jobbet började och gå ner i vikt men då fick jag det roliga plusset :) Har stor oro för riskerna med min vikt och hade liiite högt blodtryck i början av året då jag var hos BM för P-piller-recept. Med en pappa som fått hjärtinfarkter så känns det ännu värre. Försöker att inte oroa mig för mkt, har fått inskrivningsdatum nu så då får vi kolla blodtrycket igen. Ska sluta googla på alla risker tror jag och fokusera på att äta bra och röra på mig. Och peppas av er :)

Har ett barn sen tidigare, och då vägde jag 78-80 kg kg när jag blev gravid och då tyckte jag det var mycket, men då var jag ju för sjutton smal ju ;)

Vad fina magar ni har, jag ska försöka lägga in jag med senare. Hade tänkt att jag nog skulle skippa magbilder denna gång eftersom jag har så mkt bukfett, men nu med era fina bilder, så blev jag inspirerad! :)

Nu vill jag bara att veckorna ska gå så jag kan börja berätta för världen, och att det ska komma över det mest kritiska stadiet. Har berättat för våra föräldrar och min bästa kompis, resonerar som så att de lär ju ändå bli varse om det skulle hända nåt tråkigt :( Men kollegorna på jobbet får väl vänta längst, fastän jag ser dem mest av alla, så det är svårt... Kanske vänjer mig snart vid detta så jag inte känner det där behovet av att berätta hela tiden (tror det gick över efter ett tag med mitt förra barn, det var mest i början det kändes så).

Ta hand om era fina magar!
    //jenma

• prickig katt
    ettplustack skrev 2012-08-15 12:31:44 följande:
    Har haft sockerabstinens i två dagar med jättehuvudvärk, nu har det släppt och jag känner hur jag kommit i fas igen, vågen visar redan minus och då bantar jag inte utan har bara slutat dricka läsk och äta kakor =) Jag är rädd för att få ett stort barn, ska man ta upp den oron med bm kanske ?

Oj, fy! Men va skönt att det ändå ger resultat så snabbt :) Då blir man ju taggad att fortsätt. Jag äter i princip aldrig sött, Gillar inte smaken. Så jag vet inte vad för onyttigt jag kan ta bort...? Äter begränsat med kolhydrater, åt inga innan pluset men nu mår jag så illa om jag inte äter lite. Försöker se till att de är bra iaf, rena och långsamma ;) Och inga halvfabrikat, någon köpekorv med hög kötthalt kan slinka ner ibland annars stoppar vi faktiskt egen med typ bara kött och kryddor :) Och bakar eget surdegsbröd, danskt rågbröd utan sötning och surdegsknäcke. Stora lasten är frukt.....kan äta hur många som helst men va fasen, nått kul måste man ju ha! ;P
    m&m's
  • c89
    prickig katt skrev 2012-08-15 13:32:28 följande:

Oj, fy! Men va skönt att det ändå ger resultat så snabbt :) Då blir man ju taggad att fortsätt. Jag äter i princip aldrig sött, Gillar inte smaken. Så jag vet inte vad för onyttigt jag kan ta bort...? Äter begränsat med kolhydrater, åt inga innan pluset men nu mår jag så illa om jag inte äter lite. Försöker se till att de är bra iaf, rena och långsamma ;) Och inga halvfabrikat, någon köpekorv med hög kötthalt kan slinka ner ibland annars stoppar vi faktiskt egen med typ bara kött och kryddor :) Och bakar eget surdegsbröd, danskt rågbröd utan sötning och surdegsknäcke. Stora lasten är frukt.....kan äta hur många som helst men va fasen, nått kul måste man ju ha! ;P
    Låter sunt!
    Jag klarade mig inte utan kolhydrater denna graviditeten. Har haft äppelcravings hela graviditeten och levde i början på mackor och youghurt för att jag kräktes så mycket. Gick helt enkelt inte ner riktigt kött eller ens naturligt fett.
    Det sjuka är att det enda jag inte kräkts av denna graviditeten är McDonald's, typ big mac. Dock har jag inte ätit pommes, utan äpplen istället. Pommes har helt enkelt varit för fett och sliskigt Tungan ute 

Numera njuter vi dock gott av enbart kött och sallad emellanåt. Behövs inget extra tillbehör om man gör en egen, god dressing till salladen Solig 
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.