Min son hatar?! sin pappa...
Hej. Jag vet verken ut eller in mer eller vart jag ska vända mig. Jag och min sambo är nya föräldrar åt en lite pojke på snart 9 månader. I flera månaders tid har min son "ogillat" sin pappa. Det var inte alltid så här utan det började bara hux flux. Varje gång Theo är i sin pappas famn gråter och gnäller han, han vänder sig om och sträcker armarna åt mig. Lämnar jag dom ensama hemma för att åka iväg och göra ärenden så har han varit helt omöjlig med sin pappa. Theo har en favorit person förutom mig och det är hans morfar. Han blir glad som en solstråle när han ser morfar och vill alltid vara i hans famn. Detta gör pappan väldigt ledsen att han föredrar andra framför han. Vi trodde det så småningom skulle gå över men som sagt nu har det redan gått månader sen detta uppstod. Pappan bli allt mer uppgiven och ledsen, han tror sin son hatar honom. Han har även sagt att han ska från och med nu sluta plocka upp han i famnen och vara med honom ett tag framöver för han vill inte tvinga sonen att vilja vara med han. Jag själv känner mig uppgiven och mitt hjärtat går i tur när jag ser min sambo nära till tårar för att hans egen son puttar undan honom. Jag har försökt få dom att spendera tid tillsammans men inget hjälper. Jag tycker det är mysigt att min son är beroende av mig och vill vara mig nära och kramas men jag kan inte njuta av det mer, jag får så dåligt samvete när jag ser att det är det enda min sambo önskar av sin son. Många säger att detta är en period men så här länge?! Jag är rädd för att min sambo inte vill ha fler barn pga detta. Tacksam för svar.