Inlägg från: SupersurasunkSara |Visa alla inlägg
  • SupersurasunkSara

Du kommer alltid vara nummer två!

Kattdamen skrev 2012-07-03 08:03:29 följande:
    Jag ser det som att min dotter kommer först, är det två akuta behov går dotterns behov först av dessa.

Enkelt, behöver både min man och min dotter sjukhusvård är det dottern jag kommer följa under sjukhustiden.
    Jag förstår hur du menar. Men det handlar inte riktigt om det som jag uppfattar TS utan om att barnen ska kunna komma och 'störa' ett samtal och få sin (icke akuta) vilja igenom direkt. Tex, har man bestämt att man ska göra x men så säger barnet att neeeej jag göra y istället och genast ändrar bioföräldern planerna utan att ens involvera sin partner.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (moi) skrev 2012-07-03 09:24:50 följande:
    hm jag lever också i en kärnfamilj. två barn med min sambo. Men jag kan ärligt säga att barnen alltid kommer först.
    Skulle min sambo vilja kramas eller vad det nu kan vara, och ett garn gråter. inte fan stannar jag hos sambon då utan tröstar barnet.
    har jag ett sjukt barn och en hungrig sambo. så är jag hos barnet och lugnar innan jag ens överväger att börja med maten. försöker i den mån det går iaf.

Skulle det hända någonting skulle jag räddat barnen först. Skulle inte vilja leva utan min sambo, men skulle inte klara leva utan mina barn.
    Kärleken till barnen är utan gränser, medan till partnern går det lite upp och ner.
    Ja, fast det är ju precis det flertalet av oss menar, med att ingen kommer först alltid. Ditt barn gråter = det 'övertrumfar' din sambos behov av en kram. Din sambo kan göra mat själv osv. Men om ditt barn säger; mamma spela spel med mig, när du och sambon ligger och kramas för att han inte mår bra så hoppas jag iaf att du säger; Om en stund, vi ska kramas lite först. (Ev med tillägget, kom och kramas du med)
  • SupersurasunkSara
    Anonym (moi) skrev 2012-07-03 09:50:57 följande:
    Njae, det beror ju lite på vad man menar med kramas. men en spontan kram bara det hinner man ju med innan spel, men om sambon skulle ha "behov" av att kramas i sängen skulle jag lämna sambon där och se efter barnet istället.
    om vi bara skulle ha en 2 godisbitar kvar och sambon vill ha men även barnen skulle jag gett dem till barnen (förutsatt att det var lördag)
    för min del kommer barnens behov alltid först. visst kan man försöka att få både barn och partners behov att bli åtgärdade samtidigt, men det är ofta svårt så då får sambon helt enkelt vänta. barnen träffar jag inte lika mycket som sambon så jag tar vara på varje minut
    Jag pratade om sambon mår dåligt och har ett behov av att prata av sig/kramas.
  • SupersurasunkSara
    Ess skrev 2012-07-03 10:27:49 följande:
    Min man var som tur var fullt kapabel att hjälpa de stora och umgås med dem med ett mindre barn hängande på armen.
Svar på tråden Du kommer alltid vara nummer två!