• M166

Du kommer alltid vara nummer två!

Anonym (123) skrev 2012-07-02 18:50:12 följande:
    tror inte att ngn bonusmamma gråter för att de inte får 100 procent uppmärksamhet. nix tvärtom de får noll uppmärksamhet vv och det är det som blir omvänt och fel. barnen kommer inte Alltid först håller med dig ts. förstår inte de föräldrar som anser detta vad lär sig de barnen? i en familj har alla lika värde. stora som små, halvtid eller heltid. att man helt släpper sin vuxna roll och blir styrd och hunsad över sitt barn som anser att det är nr 1 Och står i centrum gynnar ingen.
  • M166
    Oldie skrev 2012-07-03 06:09:56 följande:
    Bra inlägg!
    Jag är precis lika viktig i vår familj som alla andra och den vars behov kräver det går först, inte alltid barnen.
    Jag är ju Anonyms definition av "styvföräldern" men min sambo värderar mig minst lika högt som barnen! Och han visar att vi alla är lika viktiga i hans ögon.

Självklart hade jag inte varit tillsammans med min sambo om han hade haft samma inställning som du :)

Vilken kvinna vid sina sinnes fulla bruk skulle gå in i en relation och välja ett liv där hon alltid kommer på en andraplats?? Ingen jag känner iaf :)   

Inte jag heller. 

Det där är väl som att bädda för en till misslyckade relation!

Men apropå barn som kommer först i en kärnfamilj, är inte det oftast anledningen till att kärnfamiljen inte finns kvar senare?  
  • M166
    Kattdamen skrev 2012-07-03 10:47:20 följande:
    Vi kanske inte behöver jobba på vårt förhållande lika mycket som du med ditt helt enkelt.
    Då ser vi dig kanske igen i nära framtid, i en annan roll? 
  • M166
    Anonym (x) skrev 2012-07-03 10:52:06 följande:
    Det är inte samma sak att vara hela familjen och bara vara de vuxna. Man behöver tid ensamma också, det är en av anledningarna till att många förhållande spricker, de vuxna är så sällan tillsammans själv.
    Precis som att man inte måste göra allt med alla barnen alltid, man kan dela upp sig, så barnen får mammas eller pappas uppmärksamhet för sig själv ibland.
    Att bara ha vuxentid på kvällen är inte tillräckligt för många, man är ofta trött, det är mkt vardagligt som ska fixas osv. Varför tror du att småbarnsföräldrar har mindre sex än de som inte har barn, varför spricker många äktenskap när barnen är små eller varför upptäcker många att när barnen är stora så har de inget att prata om? 
    Man älskar inte sina barn mindre för att man prioriterar sitt förhållnande emellnåt, tvärtom. Genom att vårda sitt vuxna förhållande (ej familjetid med barnaktiviteter) så visar man sina barn att familjen är viktig, så viktig att vi gör allt för att inte dela på den.
Svar på tråden Du kommer alltid vara nummer två!