Maskot skrev 2012-07-03 14:11:32 följande:
Vilken stark text du skrivit! Man grips av alla känslor och känner verkligen smärtan i er situation. Vad härligt att ni hittade en väg ut ur detta. Relationer är inte lätt, och man gör ju ofta saker av kärlek- men har kanske ibland svårt att se saker ur någon annans perspaktiv.
Tack för att du delade med dig!
varsågod

ja allt skedde inte över en natt och många diskutioner, skrik och gap och tårar. Många besök här på familjeliv

Men att lämna min man har aldrig varit det slutgiltiga alternativet trots att jag många gånger under den här tiden varit väldigt nära i tanken.
Men vände det till att det blir inte bättre för varken barn eller vuxna om vi separerar mitt i alltihop heller.
Jag tyckte att det var bättre att kämpa och man kan visst göra om människor på det sättet att man kan få dom att försöka se från en annan sida istället.
Jag begärde inte mycket, de begärde mer av mig tyckte jag.
så varför skulle dom/han inte kunna läsa höra och se från min sida. Ju mer han ger mig ger jag också tillbaka.
Vi har jätte mkt konflikter till och från även idag då jag är en riktig känsomänniska och tycker att alla lika värde ska vara.
Han tänker inte alltid som mig och jag tänker inte alltid som honom. Men vi har i alla fall fort bort det här med att mattan ska rullas ut och pedistalen ska bäras fram till en person i familjen.
Som jag skrivit i mina 75 stycken inlägg här.
Tycker att man kan jämnföra det som en skolgård där alla inte får vara med,
en eller två är utanför och alltid får vänta på sin tur,
vad kallas det???????
Kanske lite grov jämnförelse, men innan ni skriver i trådar där bonusmammor skriver av sig och ventilerar sig så tänk efter.
Samma gäller för bonusmammor till biomammor. Försök att sätta er i just den personens kläder för ett slag.
Det är inte lätt och man mår fasiken inte bättre av att få höra ännu en gång att man är en fruktansvärt dålig bonusmamma som ska fatta att man i resten av sitt liv kommer att bli styrd och överkörd av ett barn eller fler och av sin man.
nu skriver jag inte mer här, har sagt det förr men nu lovar jag att ni slipper mig. har fått ur mig allt jag har att säga.
Å TS jag håller helt med dig i vad du skrivit......plus många utav er andra också.
Klart att man fortfarande älskar sina barn högre än 1000 miljarder drilliarder varv runt jorden även fast man ägnar stunder åt andra människor runtomkring.