• Katitzi

Du kommer alltid vara nummer två!

TS älskar din trådstart     Tack för den.. Jag lever i familj med bonusar o egna o en gemensam... för det är ju så att ibland går barnen först, ibland mannen ibland det ena barnet o ibland det andra barnet, beroende på behov.
    Dessutom när man är så många som vi är.. barn o även vuxna får faktiskt lära sig att vänta på sin tur, man kan inte vara alla till lags med en gång. Sedan är det ju viktigt att alla känner sig lika välkommna i viktiga i hemet men det är en helt annan sak. Jag upplever inte att min man sätter sitt barn före mg eller vår gemensamma eller vår egna. inte gör jag det heller med mina. Men är älskade.

• Katitzi
    Kattdamen skrev 2012-07-03 10:32:18 följande:
    Ja, skulle hon ändra sig så skulle hon få vara hemma med oss.

Du säger att din dotter inte alltid får som hon vill men att lämna bort henne när hon inte vill eller lämna henne hos barnvakter hon inte vill gör du inte, om jag förstått dig rätt? ( Har inte läst allt ) Jag håller med. Mina barn får inte alltid som dom vill, men jag skulle inte lämna bort dom till någon dom absolut inte vill. Om jag nu inte var tvungen pga av omständigheter.
  • Katitzi
    sextiotalist skrev 2012-07-03 11:03:51 följande:
    Inte för att vara en pessimist, men då kan det vara för sent.

Om du läser vad de som arbetar med relationer skriver, som de alla har gemensamt, oavsett ålder, om det är män eller kvinnor, det är att det är väldigt viktigt att arbeta med sina förhållande, att under småbarnsåren ägna sig åt varandra som vuxna. Det är ännu viktigare när det finns barn sedan tidigare, då man inte på samma naturliga sätt har haft den superegoistiska förälskelsetiden på samma sätt.

Håller med dig. När man träffar någon som har barn och man själv har barn hinner man inte med den där dejtfasen där man uppslukas av varandra på samma sätt. Man kastas rakt in i familjelivet. Dessutom har man inte som en kärnfamilj vuxit in i föräldrarollen tillsammans utan det kan bli lite utav en "kulturkrock" och kärleken sätts på prov. Jag är så glad att jag i min man har tagit oss våra små dejter med jämna mellanrum. För även om kärlek finns behöver man nära den,just för att det känns bra.Det har stärkt oss. Jag älskar mitt liv nu och vi har hunnit och bli samspelta som familj med gemensaa barn och bonusar från båd a håll . Jag tycker man gör barnen en tjänst om man tar sig egentid, i synnerhet om man är bonusfamilj som vart med om separation och dåligt förhållande. För vem mår inte bra av ett hem där kärlek finns
  • Katitzi
    Kattdamen skrev 2012-07-04 08:48:50 följande:
    Nej, det skulle jag absolut inte göra. Jag känner henne, vill hon inte har hon en bra anledning.

Precis!
  • Katitzi
    Bonanza skrev 2012-07-05 17:36:14 följande:
    Kan man inte mena olika saker då? Självklart älskar jag mina barn mer än min man, och han vice versa, men det innebär inte att de prioriteras först. Att sätta barnen på piedestal och låta familjen och livet kretsa kring dem är inte vettigt däremot.

Jag skulle aldrig kunna rngordna kärleken till min familj så. Jag älskar mina barn. Min man också. Jag har så roligt med min familj. Älskar alla på sitt egna vis. För mig är det inte alls självklart att barnen älskas mer än min man. Det är olika sorters kärlek men lika stark.
  • Katitzi
    Bonanza skrev 2012-07-05 18:39:17 följande:
    Jag tycker det är en självklar skillnad. Kärleken till mina barn kan aldrig ta slut, det kan den till min man. Skulle det bli ett ultimatum skulle jag alltid, utan tvekan, välja mina barn över honom. Han tycker precis likadant, och tar det också för självklart.

Man är väll olika för mig är den som sagt lika stark men av olika slag.
Svar på tråden Du kommer alltid vara nummer två!