• Bonanza

Du kommer alltid vara nummer två!

Kan man inte mena olika saker då? Självklart älskar jag mina barn mer än min man, och han vice versa, men det innebär inte att de prioriteras först. Att sätta barnen på piedestal och låta familjen och livet kretsa kring dem är inte vettigt däremot.

• Bonanza

Jag tycker det är en självklar skillnad. Kärleken till mina barn kan aldrig ta slut, det kan den till min man. Skulle det bli ett ultimatum skulle jag alltid, utan tvekan, välja mina barn över honom. Han tycker precis likadant, och tar det också för självklart.

• Bonanza
    Calles matte skrev 2012-07-05 21:33:54 följande:
    Bara för att kärlek kan ta slut betyder det väl inte att den inte är stark nu? Visst, jag skulle nog kunna sluta älska min man under vissa omständigheter, men det betyder ju inte att jag inte älskar honom nu.

Att kärleken till ett barn är helt annorlunda än den till en partner är vi väl alla överens om, varför då jämföra och säga att den ena kärleken är störrd än den andra? Brukar man inte säga att man inte ska jämföra äpplen och päron?
    Jag tycker inte det är en jämförelse så mycket som en självklarhet. Jag älskar våra barn mer än jag älskar min man, han älskar våra barn mer än mig. Det är så det ska vara tycker vi och träffar han någon ny förutsätter jag att han inte ändrar inställning då. Barnen är alltid det viktigaste för oss.

Svar på tråden Du kommer alltid vara nummer två!