• Kattdamen

Du kommer alltid vara nummer två!

SupersurasunkSara skrev 2012-07-03 09:42:24 följande:
    Ja, fast det är ju precis det flertalet av oss menar, med att ingen kommer först alltid. Ditt barn gråter = det 'övertrumfar' din sambos behov av en kram. Din sambo kan göra mat själv osv. Men om ditt barn säger; mamma spela spel med mig, när du och sambon ligger och kramas för att han inte mår bra så hoppas jag iaf att du säger; Om en stund, vi ska kramas lite först. (Ev med tillägget, kom och kramas du med)
    Det beror helt på varför och hur dåligt min make mår iofs. Både han och jag skulle dock troligen må bättre av en kram från dottern.
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    Anonym (123) skrev 2012-07-03 09:52:50 följande:
    tror inte att någon bonusmamma emotsätter sig att barnen hätas och skjutsas till från dagis. eller att någon måste fixa mat. min man och jag älskar vår dotter och hans son också mest men lär dem ändå att kärlek ska räcka till alla, lär dem visa respekt, lär dem vänta, lär dem att det finns andra. skillnad när er dotter blir lite större och om eller ev får syskon kan jag tro.
    Några syskon kommer hon inte få.

Men hon kommer bli äldre och inte ha samma behov. Men hon kommer ändå gå först, eftersom hon är mitt barn.

Annars kan vi se det att den här listan ni pratar om börjar under barnen med nummer ett, två och liknande. Barnen har inte någon siffra alls, utan finns ovanför bara.
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    Anonym (x) skrev 2012-07-03 10:13:19 följande:
    Men det handlar väl inte om kärlek? Det handlar om behov, praktiska behov eftersom hon är liten. Går aldig din mans känslomässiga behov före dottern? Om mannen vill göra något med bara dig, för att stärka er relation, men dottern tjatar och vill följa med, fast du vet att hon har det kul hos mormor. Får dottern då sin vilja igenom?
    Det skulle inte hända, då dottern älskar att vara hos sin farmor.
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    Anonym skrev 2012-07-03 10:21:34 följande:
    Man kan ju alltid låtsas som om den situationen skulle uppstå för att svara på den faktiska frågan... Så svårt är det faktiskt inte, testa vetja: rent hypotetiskt, skulle dotterns vilja trumfa mannens i det föreslagna läget?
    Självklart skulle hon göra det. Min make skulle också gladeligen ta med henne på något roligt så umgås vi allihopa.
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    Anonym skrev 2012-07-03 10:25:42 följande:
    Alltid i alla lägen? Så om ni planerat en vuxxenaktivitet för lite "vi-tid" och dottern plötsligt ändrar sig och hellre är med er än med farmor så får hon alla ggr sin vilja igenom? Låter som ett trist vuxenförhållande där man tappat vet sitt vuxna jag och endast mantlar personligheten "förälder" som enda identitet..
    Ja, skulle hon ändra sig så skulle hon få vara hemma med oss.
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    Anonym skrev 2012-07-03 10:29:41 följande:
    Ännu en gång missar du faktumet att det är en HYPOTETISK fråga. Misstänker att svaret kanske slår hål på fasaden du målar upp eller så går verkligen dottern före som en drottning i alla lägen, ngt du inte vill erkänna här. Stör mig på svar som dina. Tänk dig frågan: vad skulle du göra om du vann en miljon? Skulle du då tänka dig in i den situationen och fundera över vad just du skulle göra eller skulle du helt platt tänka "men jag spelar aldrig på ngt som ger vinst". NÅGOT djup måste du ju ha?
    Jag svarar enligt denna hypotetiska situation. Om det skulle ske så får dottern vara hemma med oss, om det är vad hon vill. Troligen är det då ett behov hon har, att få vara med sin mamma och pappa. Det går före några vuxenaktiviteter.
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    Anonym (x) skrev 2012-07-03 10:35:21 följande:
    Men då motsäger du ju dig själv, kan jag tycka. Om du älskar dottern mest och hon är nummer ett för dig och din man, varför då göra något som antagligen är det västa som kan hända din dotter? Om du och din man inte prioriterar ert förhållande kommer det inte att hålla, tror du inte att din dotter allra helst vill att ni två ska hålla ihop?
    Så genom att alltid sätta barnens behov först så kan man i förlägnningen ta ifån dom det mest värdefulla de har, deras familj.
    Vi prioriterar vårt förhållande alldeles utmärkt tack.
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    Anonym (x) skrev 2012-07-03 10:40:12 följande:
    Fast aldrig före dottern, det säger ju du själv.
    Jag förstår inte vad du menar nu. Mitt och min makes förhållande prioriteras och är bra. Vi behöver inte sätta det framför dottern helt enkelt.
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    mirre67 skrev 2012-07-03 10:40:09 följande:
    Får hon ALLTID precis som hon vill?? Frågar av ren nyfikenhet..
    Nej, hon får inte alltid som hon vill.
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    Anonym (x) skrev 2012-07-03 10:45:14 följande:
    Att prioritera betyder att sätta först eller före. Eftersom er dotter kommer först i alla lägen, så prioriteras inte ert förhållande i förhållande till henne. Sedan kanske prioriterar ni ert förhållande före att umgås med andra.
    Vi kanske inte behöver jobba på vårt förhållande lika mycket som du med ditt helt enkelt.
    En kopp te, tack.
Svar på tråden Du kommer alltid vara nummer två!