Inlägg från: Anonym (Rik) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rik)

Ska jag skämmas över att jag har pengar?!

För att få ihopp en privat förmögenhet på 50 miljoner ska man under 20 år spara ca 200 000 I MÅNADEN...
    Att äga ett företag som är värderat till 50 miljoner ska man tex äga ett åkeri med 100 bilar... och bra omsättning... Och vad är lönen för en åkeriägare då... Jo ca 30 000/mån inkl jobb all vaken tid... alla företagare vet att man inte kan ta ut en sky hög lön. Och vad företaget är värt är ju ganska ointressant förens den dagen det ska säljas.. Och då ingen företagare sitter på ett företag som inte har några kostnader/skulder.. Så det man tillslut får i handen är inga 50 mille...
    Min dotter fick också en bil.. En GAMMAL AUDI FÖR 5000.. Den tar henne från A till B utan att sticka i ögonen på någon. Vill ha något bättre får hon göra som alla andra.. SPARA.....

• Anonym (Rik)
    Naniismamma skrev 2012-07-03 16:35:23 följande:
    Ser att några tycker att denna tråden är fake.. antagligen för att folk undrar hur man kommer upp till sådana summor på kontot.

Jag t.ex. ska utbildas till undervattenssvetsare.. går vidare från svets senare efter min bebis börjar på dagis.
    Den lönen jag kommer få som undervattenssvetsare ligger på snitt i 2,4 miljoner per år innan skatt.. alltså 200.000 i månaden innan skatt. och man kan iaf räkna med 50& avdrag i skatten ungefär så man kan väl säga runt 100.000kr i månaden efter skatt (mer eller mindre)

och om man sparar hälften iaf varje månad så kan man komma upp i bra summor, plus att dom var 2 st inom samma företag med samma lön

så om vi var 2 undervattenssvetsare skulle vi kunna lägga undan minst 100.000kr i månaden och på 1 år är vi uppe i 1,2 miljoner + ränta från sparkontot
    5år= 6 mille
    10år= 12 mille

och undervattenssvetsare är inte det mest betalda jobbet och egen företagare kan tjäna mycket mer än det beroende på vad det är för företag så är inte omöjligt att den summan faktiskt kan stämma, alltså behöver inte vara en faketråd
    alla egenföretagare vet att man inte kan ta ut sådana löner.. Sitter dusom vd i en stor koncern så visst. men då är du inte egenföretagare,,, spar du 200 000/ mån tar det 20 år att få i hop 50 mille..
    Och föresten. En svetsdykare tjänar ca 90.000 svenska i mån.. Lägg sen till norsk skatt. Norska priser på boende och mat.....
  • Anonym (Rik)
    Cailín skrev 2012-07-04 11:31:49 följande:
    Jag känner en som tjänar ca 19.000 (låg lön), bor i radhus, har bil, ipad, iphone och en häst som står på det lokala stallet. Ingen chanelväska dock vad jag vet
    Och hade hon haft 50 miljoner på banken hade hon inte velat ha någon heller.. Chanel är ute i den kretsen
  • Anonym (Rik)
    Anonym skrev 2012-07-04 11:36:30 följande:
    Ha, som om alla rika har samma smak? Har du sett "svenska miljonärer" någon gång?
    hahhah JA det har jag. Och vilka är med där... Jo de som vill visa upp att dom är rika...
    Normala rika beter sig inte så.. Och definitivt inte i TV....
    I det programmet har dom ju bara plockat fram de mest skruvade personer...
    En rik person talar ALDRIG om exakt ur mycke han har.. en rik person vet vilka risker det medför...
    Någon som vunnit ett par mille på lotto.. Kanske.. Men jag kan lova att när dom förstår vidden av att vara offentligt rik önskar dom att dom varit lite försiktigare...
  • Anonym (Rik)
    Anonym skrev 2012-07-04 11:54:50 följande:
    Jo, fast poängen är ju att alla rika är olika, precis som oss vanliga dödliga. Dvs att det inte alls är särskilt omöjligt att vilja ha en Chanelväska fast man är rik. 

TS behöver inte anklagas för att skryta eller vara fejk bara för att de råkar vara "nyrika" (hur det nu ens kan få användas som skällsord).
    Normala rika... menar du "old money" då eller? Då är det klart att de inte beter sig så, de är ju vana vid att ha pengar och alla andra de umgås med har ju också lika mycket peng
    Om jag säger så här då.. Normala personer med mycke pengar. (oavsett vart dom kommer ifrån)
    Ingen kan väl påstå att dessa mäniskor som ställer upp i tex svenska miljonärer tillhör normen för rika....
    Dom är ju med där enbart för att visa upp sig.. Och ska man tro det man ser i programmen så verkar dom ju helt väck de flesta av dem...
Svar på tråden Ska jag skämmas över att jag har pengar?!