Din mamma skrev 2012-07-03 21:56:57 följande:
Men vem säger att jag har ett skitlås? Du har ingen aning om hur tjock min vajer är, och dessutom så låser jag ju vajern i mitt GODKÄNDA lås. Om man köper ett sådant metallås som du rekommenderar så innebär det att man måste placera cykeln nära en en lyktstolpe eller en speciell sort av cykelställ. Dessa är sällsynta, de finns i vilket fall inte i min stad. Cykelställen alltså.
5000 är ett pris som man får en bra cykel för. Vem tusan köper en cykel för 25000 om man bara ska använda den till och från jobbet och enstaka fall till centrum?
Skärp dig nu.
Det är skitlås därför att det är enkelt att klippa upp dem. Sen stämmer det som hemsidan säger, vajerlås är inte godkända av stöldskyddsföreningen eftersom de är så enkla att forcera. Sen hur ditt försäkringsbolag dömer kan jag eller vill jag inte sia om. Och ja, bygellås ställer till en hel del bekymmer men å andra sidan får man behålla cykeln.
Du kan inte så mycket om cyklar du.
Cykla är en typisk sak man får vad man betalar för. En cykel för 5000 innebär de billigaste delarna som slits fort. Vevparti och växelsystem kan behöva bytas efter några enstaka hundra mil. Klart att du inte behöver byta men då blir det som det blir också, en rasslande, slirande trögtrampad hoj utan komfort att tala om.
Jag har två cyklar , den ena kostade 27 000, den andra 12 000. Den ena har jag att pendla till jobbet med, den andra är för träning. Jag skulle köpa hög kvalité om jag hade råd, men då är vi uppe i priser runt 30 000 och däröver.
Vem är du att döma ut cyklar när du inget kan?
Men du pratar som du har vett till. Innan du prövat en kvalitetscykel har du inte en susning om vad det handlar om.