nemo1 skrev 2012-07-06 20:11:54 följande:
Det ligger ett lagförslag just nu och väntar på att få godkänt där ALLA katter som går ute måste vara kastrerade och märkta! För jävligt att du släpper ut okastrerade katter som går hundratals hemlösa kattungar, fy skäms på dig. Mycket oansvarigt och jag vill påstå att du då inte är rädd om dina djur. Bara en tidsfråga innan någon av dom drar iväg eller blir så illa skadad att den dör.
Vilken tur att mina katter inte går ute då.
Och när jag bodde på landet höll dom sig på MIN tomt, inga andra katter i närheten då närmsta granne bodde en mil ifrån och dom låg mest
på tomten och tog det lugnt.
Kan förstå att folk blir sura när man gör så mitt inne i stan.
För jävligt att du "skäller" på mig när du inte ens vet någon bakgrundsinformation, du kanske ska ta reda på lite fakta innan du slänger ur dig en massa SKIT. Jag är ansvarig och älskar mina katter, dom har tid för kastrering i höst och chipmärkta är dom redan. Varför tror du att dom inte får springa ute nu för? Om jag hade varit så jävla oansvarig som du påstår så hade jag väl släppt ut dom här? Eller hur? Nu får dom vara inne två månader innan dom kastreras, FÖR att jag inte vill att dom ska bli skadade av andra katter med tanke på att det finns en hel del här inne i stan.
Så
håll bara käften om att jag inte är rädd om mina djur, älskar dom mer än någonting annat.
Och du som ska leka moralkärring kanske också vet om att man inte får kastrera katter när dom är för små, idiot.
(ja, jag blir arg och upprörd, fyfan för såna människor som dig som anklagar andra utan att veta bakgrunden, tvi)