• Anonym (Trött)

Vill "ge upp", men hoppet och viljan tar över varje månad.

Det börjar bli jobbigt att försöka få ett barn. Naiv som man var i början och trodde det skulle bli kul och gå ganska lätt.
    Vi är inne på fjärde året nu och det är jobbigt. kur efter kur efter kur med pergotime. Blev gravid för ett och ett halvt år sen som slutade i missfall.
    Det tär så förbannat och även om jag varje månad "vet" att det inte blir något, så är viljan och hoppet så starkt att jag bygger upp en stor förväntan för att sedan falla rakt ner i besvikelsen.
    Vi är båda unga och friska. Jag har PCOS men är inte överviktig. 

Funderar på att ställa oss i kön för IVF. Men det verkar dra mycket kraft från förhållandet. ( det gör det iofs nu också..)
    För jag älskar min fästman och jag vill inte sätta hela vårt förhållande "på spel". Då är det ju inte värt det.
    Behövde mest skriva av mig tror jag. För allt känns kolsvart just nu.
    Kämpa på alla som kämpar där ute för en liten och hoppas alla ni barnlösa tillslut lyckas!

Tack. 

• Svar på tråden Vill "ge upp", men hoppet och viljan tar över varje månad.
  • Anonym (Trött)

Tack!

• LillaMysan89

:( jobbigt :(:(:( har själv försökt ett år och tycker det känns som en evighet kan dock inte ens föreställa mig hur det lär kännas för dig!!!

Hoppas på att din bebis snart bosätter sig i din mage <3

läängtar <3
  • Anonym

Men har ni inte blivit erbjudna ivf efter så lång tid och misslyckade pergoförsök?

• Anonym

samma här, hatar pergotime fungerar ju inte=(
    inne på snart 5:de året=( hatar detta, inte minsta tecken på grav....

på fredag ska jag in och spola äggledare och livmoder, har bara en äggledare då dom fick ta bort den andre förra året var kronisk infektion i den, får ingen egen ÄL så fick pergo utskrivet, fick då cystor så fick avsluta kurerna efter 6mån, nu har jag inte haft ngt på 8månader..

på fredag får jag alltså reda på om jag kan bli gravid eller ej.. min äggledare säger dom är tvinnad som ett sugrör så om de inte kommer igenom ngn vätska så får vi ställa oss i IVF kö, och allt kommer ta ÄNNU mera tid.

har du spolat dig?

Ja jag är bitter.. ibland... 

• Anonym (Trött)

Hej, och tack fäör alla svar!
      Vi har inte blivit erbjudna IVF än. Men det blir nog så i Augusti. De har inte spolat mina äggledare heller..
    Lycka till !! 

• Anonym
    Anonym (Trött) skrev 2012-07-04 14:07:52 följande:
    Hej, och tack fäör alla svar!
      Vi har inte blivit erbjudna IVF än. Men det blir nog så i Augusti. De har inte spolat mina äggledare heller..
    Lycka till !! 
    Jag tog själv kontakt med IVF.
  • Anonym (adoption?)

Lyckat till och kram! Jag vet hur det känns!

Ni har inte funderat på adoption, känns det som ett alternativ? Vi har påbörjat adoptionsprocessen istället, för vi orkar inte mer nu. Den är också lång och krokig, men det känns ändå som en nystart och ett ljus i tunneln.

• Anonym
    Anonym (adoption?) skrev 2012-07-06 12:21:21 följande:

Ni har inte funderat på adoption, känns det som ett alternativ? Vi har påbörjat adoptionsprocessen istället, för vi orkar inte mer nu. Den är också lång och krokig, men det känns ändå som en nystart och ett ljus i tunneln.
    Vi vill inte adoptera , blir det inge barn så blir det inte då får det helt enkelt vara.
  • Anonym (Trött)
    Anonym (adoption?) skrev 2012-07-06 12:21:21 följande:

Jag skulle kunna tänka mig adoption, men inte min man.. Eller iaf inte än. isf vill han iaf testa provrör först...

Svar på tråden Vill "ge upp", men hoppet och viljan tar över varje månad.