• lilyros

Napp eller skall jag ge upp?

Är lite trött på att köpa massa nappar utan att en enda som funkar, det vi har provat är mam och esska i både silikon och latex men hon ratar dom totalt. Skall jag ge mig på att köpa en NUK genius eller skita i det? Hon tar inte flaska heller.

• Svar på tråden Napp eller skall jag ge upp?
  • Nesss

Min minsting hatade napp, i alla dess former tills vi provade en mam 6m+, då älskade han nappar kan vara värt att prova en annan storlek

• karet

Jag testade 13 olika. Ingen funkade. Var bara att köra nappfritt.

Dotter nr 2 tog inte heller napp.

• kixan
    Tant Blå skrev 2012-07-05 08:28:03 följande:
    Varför napp?
    Precis, det går hur bra som helst utan och om barnet dessutom absolut inte vill ha napp trots en massa försök känns det ju otroligt onödigt.
    A -03, F -05, V -10 - karinkristina.wordpress.com -
  • cosinus

Hur gammalt är barnet? Min kompis dotter tog inte napp föränn hon var över 6 månader (och då började suga på tummen så då provade de napp igen och då funkade det).

Min yngsta tog inte napp föränn hon var närmare 5 månader och då hade vi provat ett bra tag. Det var ljuvligt, jag gissar att de som undrar varför man vill ha napp till barnen inte har barn som inte kan sova om de inte får suga på deras fingrar ist för en napp. Det är ganska svårt att hitta en ergonomisk ställning att sova i när man konstant ska ha ett lillfinger i barnets mun :) Nu har du kanske inte det problemet men säkert någon annan god anledning.

Vi har haft NUK, det har funkat bäst för oss så köp någon och prova, och ge inte upp om det inte går direkt. Träna när barnet är mätt, nöjt och belåtet för arga bebisar är inte sugen på att nappträna är min erfarenhet.

• mfe

Den enda napp som funkat på vår 4 månader är NUK latex, men hon blir för exhalterad av napp så den bara flyger ut ur munnen och det blir skrik så vi har fått sluta med napp så får hon använda mig som napp istället eller sina händer, kanske kommer nappen funka när hon blir äldre istället, känner egentligen inget behov av att hon måste ha napp :)

• Erkens mamma

De två av mina som haft napp tog den med en gång kanske med ett byte eller så men den siste ville verkligen inte ha napp. Han fick kräkreflex på en gång. Så vi provade ett par olika med samma resultat och sedan gav jag upp. Han är den av mina barn som haft lättast för att sova hela nätter tidigt. Just för att han kunde somna om igen utan att man var där och stoppade tillbaka nappen som han tappat om och om igen. Inget tjat om nappen heller sedan och ingen platssak att hålla reda på hela tiden och som absolut inte får komma bort.

• pmb

Kanske en natursutten? Vet inte om man får länka till butiker (ny här o inte läst reglerna så noga :P ) men jag hittade på en webbutik som heter ekokul.se.

• snällochgla

Min första dotter älskade nappen och det är ju så praktiskt när de tex vaknar på natten och man kan sträcka ut armen och putta in nappen och så blir det tyst. Men dotter nummer två NEJ. Hon tog inte nappen och det var faktiskt rätt så "besvärligt" (underbart förstås med en baby men ni fattar).  När hon vaknade på natten så var det till att gå upp och gå runt med henne och vyssa eller klappa babyrumpa medan hon låg kvar i sängen. Minns inte hur lång tid det tog men så plötsligt så åkte tummen in i mun och hon visade sig vara ett "tumbarn". "Problemet" är ju att man inte kan stoppa in tummen i munnen på den lilla när hen vaknar på natten eller skriker på affären el dyl. för det bestämmer ju barnet själv över. 

• lilyros

Herregud, ev sensation. Köpte en nuk genius napp och hon tog den!!! Frågan är nu bara om deras flaskor och dinapp är likabra i med hon inte tar flaska heller. Vad tror ni?

• cosinus
    lilyros skrev 2012-07-06 07:44:50 följande:
    Herregud, ev sensation. Köpte en nuk genius napp och hon tog den!!! Frågan är nu bara om deras flaskor och dinapp är likabra i med hon inte tar flaska heller. Vad tror ni?
    Vi har flaskorna från NUK också men mina har inte velat ha innehållet i flaskan s a s. Nappen har gått bra men de har slutat suga när innehållet kommit.

Bara en av fyra som tagit flaska före 9 månader här och två var över året.
Svar på tråden Napp eller skall jag ge upp?