Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

Hur ont gör det!?

Hur ont gör det!?

Det är nog inte så farligt egentligen, endorfinpåslaget ökar till 15 (femton) gånger högre än normalt, så kroppen din ordnar med kraftig smärtlindring på egen hand. 

Somt lite rejält magknip skulle jag tro... 
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Anton Chigurh
    Flisan79 skrev 2012-07-05 08:10:43 följande:
    Magknip, haha. Ja kanske de finns de som bara känner så.

Anton, tänk dig ist att trycka ut ett kylskåp genom snorren.
    Du tycker inte att du tar i lite väl bra här ???

Överför vi dom proportionerna du nämner angående min kuk, till din slida, Flisa, är det en Abrams M1A3 Main Battle Tank du krystar ut, inte en liten knodd...

En synnerligen vacker trivselspridare förövrigt.

Abrams M1A3 Main Battle Tank
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Anton Chigurh
    nenapena skrev 2012-07-05 08:21:31 följande:
    Du Anton! Tryck upp en ananas i röven och försök tryck ut den långsamt och kom tillbaka och säg att det nog inte är så farligt.. Att du skriver att det skulle vara som magknip är ju bara förnedrande.  
    Nu föds ju inte barn genom rövhålet. Inte generellt i alle fall !!!

• Anton Chigurh
    nenapena skrev 2012-07-05 08:29:52 följande:
    Men ge dig. Att ens uttala sig om nått man aldrig varit med om är ju bara bevis på dumhet.
    Inte nödvändigtvis....

Men ta det inte så allvarligt, Nena, jag tycker det finns kärringar som gnäller i onödan. Men det finns det gubbaskrällen som gör också. Gnäller i onödan. Så egentligen är vi inte ett jävla dugg bättre.

• Anton Chigurh
    view skrev 2012-07-05 08:56:55 följande:
    På en skala 1-10 så säger ja 50!!
    Du menar 10
  • Anton Chigurh
    view skrev 2012-07-05 10:01:25 följande:
    Nej ja säger 50!
    Är 10 max kan du inte ha 50. Matematiskt omöjligt.
  • Anton Chigurh
    Dohgon skrev 2012-07-05 10:40:56 följande:
    Med andra ord så nog de som skriver att det är ondare än möjligt, just för att det gör mycket mer ont än man förväntat sig. Många får verkligen ångest av smärtan.

Antingen det eller så kan vi anta att skalan 1-10 är för män,

eftersom en man aldrig skulle kunna klara av smärtan vid en förlossning. ^^
    Du vet vät väl att vetenskapliga test visar att mannen har högre tolerans mot smärta än vad kvinnan har. Eller ???
  • Anton Chigurh
    Anton Chigurh skrev 2012-07-05 10:45:44 följande:
    Du vet vät väl att vetenskapliga test visar att mannen har högre tolerans mot smärta än vad kvinnan har. Eller ???
    Fan.....
  • Anton Chigurh
    Flisan79 skrev 2012-07-05 10:46:18 följande:
    Haha, tro mig, det kändes så
    Du kan va lugn. Jag tror inte du ljuger här, Flisa.....
  • Anton Chigurh
    Dohgon skrev 2012-07-05 10:55:11 följande:
    Ja i vanliga fall, men inte vad gäller en förlossningssmärta =)
    Du kan ju åka och testa hur det känns. ligg med smärtor över några dygn, får se hur långt du skulle klarat det. de män som faktiskt har försökt har väl gett upp efter bara några timmar, och då har "värkarna" inte ens blivit så starka som de blir under slutfasen av en förlossning ännu ;)

Må så vara att en man i vanliga fall har större smärtgräns, men kvinnor har mer tålamod. Jag tror en man klarar av smärta lättare precis för stunden, men i längden klarar kvinnorna det bättre
    Du vet vad endorfiner är, förmodar jag, kroppens eget smärtstillande hormon. När du trycker ut en liten palt fördubblas inte påslaget av endorfiner i din kropp, Dohgo, det ökas heller inte 4 gånger, det ökas till 15 (femton) gånger högre än normalt. Fick männen som du nämner, som provat på förlossningssmärta, smärtstillande i motsvarande grad ???
  • Anton Chigurh
    Mandiisen skrev 2012-07-05 11:17:08 följande:
    kvinnor har mer nerver i underlivet än vad ni har så det där med att föda ut ett barn. det hade inte ni klarat av.
    och ni gnäller för en liten spark på kulorna. tss ;)
    Ja, det är ynkligt. Håller med dig, Mandi....
  • Anton Chigurh

Ungefär så, Dohgo....

• Anton Chigurh
    Majlisen skrev 2012-07-05 18:34:14 följande:
    Hahaha... Snacka om icke-påläst. Gjordes en studie om detta hur pass väl en man skulle klara av smärtan av att föda. Man satte in små nålar och stimulerade nerverna. Kan ju säga att männen inte ens kom i närheten av hur det kändes att föda. Så kom tillbaka när du har belägg för det du säger!
    Jahaja, Majlis, du kanske har rätt och jag har fel, men jag undrar bara :

1. Hur många män deltog i i studien du nämner ?

2. Fick männen smärtlindring motsvarande en 15 gånger förhöjd endorfinnivå ?

3. Hur många kvinnor deltog i studien ? För det var väl ändå lika många kvinnor med som antalet män, och kvinnorna utsattes för exakt samma smärta som männen. Jag menar, kvinnorna borde i vilket fall ta just den smärtan som ingick i studien med en klackspark, fast det inte var en förlossning av ett barn dom längtat efter i 9 månader. Ungefär...

Ja, det var lite saker jag funderar på. Till å börja med. Sen får du gärna länka till studien, det vore snällt av dig, Majlis

Tack på förhand, och ha en bra kväll. Glad 
  • Anton Chigurh
    Majlisen skrev 2012-07-05 23:32:00 följande:
    Och vidare så

vill jag också säga att dina kommentarer inte är vidare klyftiga.

Om du är minsta kunnig inom forskning, vilket oftast räcker med gymnasienivå, så vet du också att forskning tar hänsyn till diverse felkällor,

så att rabbla på kring ditt "kvinnor har 15 gånger förhöjt endorfinpåslag" känns inte direkt relevant i frågan.

Visst att du kanske är helt säker på att det är så, men

även fast mitt svar ovan kring endorfiner uteblivit

så är du knappast ett geni

som kommer på att det är stor skillnad på grund av det. Tro mig,

forskning tar hänsyn till alla faktorer som är runt det specifika ämnet.

Ps.

Jag heter inte Majlis fast mitt nick kan ge sken av det,

majlisen är mitt nick och har inget namnrelaterat i sig, för helt ot info ds.
    Mmm, ja, Majlis, du tycker inte jag är vidare klyftig, nähä, det var ju tråkigt att höra, verkligen en dålig nyhet, men det gläder mig att du är min totala motpol här, med dina smarta, kloka, genomtänkta och klockrena inlägg, Majlis, du lämnar ju inget som helst utrymme för tvivel med dina fulländade kommentarer. Det är en fröjd att läsa dina repliker här, en synnerligen angenäm upplevelse.

Sen det här med att citat " forskning tar hänsyn till alla faktorer som är runt det specifika ämnet" slut citat, är du verkligen säker på det, Majlisatt forskningen kommit såpass långt ???  Jaja, du kanske har rätt, att vetenskapsmän-och kvinnor, Doktorer, och diverse Professorer osv osv inte nöjer sig med en, eller möjligen två parametrar, utan tar hänsyn till ytterligare någon/några. Jaja, det var nytt, det hade jag verkligen inte en aning om....

Men är du bara lyhörd, Majlis, så lär du dig nåt nytt varje dag. Idag har jag lärt mig väldigt mycket. Tack för det. Tack så mycket....Solig

• Anton Chigurh
    Miss Obsessive skrev 2012-07-06 08:54:10 följande:
    Förlåt, men vad gör du ens i en tråd om förlossningsrädsla? Du kommer aldrig få vara med om en förlossning,

så att sitta och säga att kvinnor borde klara förlossningen med en klackspark

och alla andra förolämpningar du hittills hävt ur dig, är så förbaskat obegåvat! 
    Å var fan har jag påstått något sådant, du behöver ju inte komma med direkta lögner här, skärp dig lite för helvete.
    Och så tycker jag inte riktigt om din ton, jag har iaf varit väldigt trevlig. Såhär långt.

Sen tycker jag också det är så förbaskat obegåvat av alla jävla prettokärringar som säger att mannen hade minsann aldrig klarat att föda fram en unge så ont som det gör, aldrig att en man klarar sån smärta, aldrig att en man hade fixat den långvariga smärtan en förlossning innebär, osv osv osv, Miss, så jag skiter det ett långt stycke vad du anser om min uppenbarelse i en sån här tråd och använder mig av min medborgerliga rättighet att uttrycka min fria åsikt i saken.

Ha en riktigt bra fredag, Miss, och det menar jag...... shiny.gif
  • Anton Chigurh
    Miss Obsessive skrev 2012-07-06 11:38:40 följande:
    Jag skrev inte att du hade sagt så, men det var det jag läste mellan raderna med ditt "15x högre endorfinpåslag". För övrigt så tycker jag inte att du har hållit en särskilt trevlig ton, speciellt inte i dina sista två kommentarer. Utnyttja du dina "medborgerliga rättigheter" att uttrycka dina...åsikter. Men, ibland är det bättre att vara tyst och bli tagen för en idiot, än att öppna munnen och bevisa det. 

Trevlig helg själv du!  
    Hmm, så för att vi inte har riktigt samma åsikter i ursprungsfrågan, Miss, så skall du behöva ta till nedlåtande kommentarer, illvilliga uttryck samt personliga påhopp på min skröpliga person, det tycker jag är tarvligt av dig, Miss, väldigt tarvligt, eftersom det faktiskt är du som är den stora lögnaren här.

Eller vad i mina texter har jag fel om : Endorfinpåslaget som ökar 15 gånger ??? Till exempel.....

Och...Miss, varför får jag en otrevlig känsla av att du inte önskar mig en trevlig helg, egentligen !!!
  • Anton Chigurh
    Majlisen skrev 2012-07-06 13:34:40 följande:
    I vanliga fall brukar jag vara väldigt ödmjuk, åtminstone försöka, men dina repliker i den här tråden känns bara nedvärderande och väldigt otrevliga. Synd att du drar tråden till den nivån.

Till ts: bli inte mer rädd av att en man inte klarar av det i normala fall. Att föda kommer du klara av galant, och det finns smärtlindringsmetoder. Lita till din kropp och till personalen omkring dig. Du fixar detta galant. En förlossning är jättehäftig <3 prata med din barnmorska om din rädsla och ta den hjälp du kan. Du kommer i slutet att få den största gåva man kan få - en bebis på bröstet.
    Inlägget du svarar på här var inte till dig, Majlis, det var till Miss, och Miss är, jämfört med dig, väldigt ödmjuk, så om du vill vara så vänlig och klappa igen, Majlis, så vore jag oerhörd tacksam.... 
  • Anton Chigurh
    Miss Obsessive skrev 2012-07-06 22:29:41 följande:
    Hmm, min bäste Anton, jag är lite osäker på vad som händer nu.. Flörtar du med mig, eller försöker du förolämpa mig? Förvånad

Egentligen är det här en diskussion som är dömd att misslyckas. Män kommer aldrig kunna föda barn och kvinnor kommer aldrig få erfara en pungspark. Simple as that. 

Å du, trevlig helg Flört

Klart jag flörtar med dig, vad tror du egentligen om mig, Miss, Hjärta jag gillar dig, även om du tycks tro nåt annat.

En pungspark är inte å leka med. Ha en underbar helg du också......4u

Svar på tråden Hur ont gör det!?