Magen efter förlossning??
Hej!
Har sett att det finns fler sådana här trådar men har ändå intw riktigt fått de svar som jag söker så jag hoppas Ni vill in här och skriva lite och berätta hur det är/var för er.
Jag födde min dotter för 6,5 vecka sedan. Jag gick upp totalt 12kg under graviditet, inga bristningar. En och en halv vecka efter hade jag gått ner dessa men magen var fortfarande rätt degig och stor 2-3 veckor efter förlossning. Vågen har stått stilla i 3 veckor nu och magen är hyffsat platt när jag står, räknas nog som platt men inte lika som innan graviditet. Mitt problem är när jag sitter ner då ser magen ut som i graviditetsvecka 18 och är allmänt degig. Det känns som hud och pyttelite fett, ingen rynkig hud utan slät och fin. (degigt) Jag har inte börjat träna ännu mer än promenader några dagar i veckan ( har efterkontroll i övermorgon) Jag undrar om detta kommer att försvinna och hur lång tid det kan ta, något man kan göra? Hur var det för Er? Hur lång tid tog det och vad gjorde ni? Kan tillägga att jag inte ammar, brösten har gått tillbaka och är som vanligt. Tack för alla svar på förhand!