Växa upp utan pappa
Hej, Jag har en underbar och mycket klok flicka som fyller snart 4 år. Jag skiljde mig från hennes pappa ca. 1 år sen och han har funnits i hennes liv sedan dess och de har umgåtts ganska mycket. För ett par veckor sen har han beslutat efter ett bråk om vårdnaden att han inte vill träffa sin flicka överhuvudtaget. Hon har inte sett honom sen dess och det är ett beslut som jag tyvärr tvivlar på att han backar undan ifrån.
Jag vet att hon älskar sin pappa väldigt mycket och det gör ont i mig att han gör detta mot vårt barn men jag har gjort allt jag har kunnat göra för att hon ska kunna ha en relation med sin pappa. Så det jag skulle behöva hjälp med är hur jag ska hantera situationen med henne? Hur ska jag förklara varför han helt plötsligt inte kommer längre? För jag kan absolut inte säga att han inte vill träffa henne mer, det gör ont i mammahjärtat och jag klarar inte av det. Detta har absolut inget med henne att göra utan med hennes pappa. Och hur hanterar jag hennes saknad efter sin pappa? Jag är rädd för att allt det här kan skada henne och att hon får problem senare i livet. Jag har inte sagt något ännu men frågorna dyker nog upp närsomhelst.
Hon brukar också träffa sina fastrar då och då eftersom vi inte bor i samma stad men när de kommer hit träffas de alltid. Då allt detta har hänt med hennes pappa undrar jag om det är bra eller dåligt att hon fortsätter träffa sina fastrar? Tänker på att hon kommer påminnas varje gång hon ser de och det rör upp känslorna igen. Behöver verkligen all råd jag kan få.
Tack