• Anonym (lejonmor)

Få bort lvu.

Har småbarn 5-8 år lvuade. Pappan och jag är separerade. Soc påstår att det blev Lvu pga pappan inte ville ha frivilligt placering. Jag var med på noterna från början. Nu kräver jag att placeringen blir Sol. Men soc kommer med konstiga invändningar...men dock har en utredning påbörjats på mig.VAD har pappan med detta o göra? Vi är skilda och jag lever ett nytt eget liv.

• Svar på tråden Få bort lvu.
  • Anonym

Hur kunde du gå med på det?

• Anonym (lejonmor)
    Anonym skrev 2012-07-04 11:08:07 följande:
    Hur kunde du gå med på det?
    Jag förstod snabbt att det fanns ingen valmöjlighet. Soc hade tagit barnen iallafall även om jag hade motsatt mig. Så då tänkte jag att jag skall minsann samarbeta med soc.
  • Anonym (lejonmor)

Puff puff....hur tror ni soc resonerar i mitt fall? På vilket sätt får man bort lvu..men att barnen stannar ändå kvar hos fosterfamilj.

• Anonym (pom tideli pom)
    Anonym (lejonmor) skrev 2012-07-04 11:45:31 följande:
    Puff puff....hur tror ni soc resonerar i mitt fall? På vilket sätt får man bort lvu..men att barnen stannar ändå kvar hos fosterfamilj.
    Svårt att hjälpa dig då du inte anger bakgrund eller orsak till att det blivit LVU från början.
  • Anonym (Soc.)

Så länge pappan är v

• Anonym (Soc.)

Så länge pappan är vårdnadshavare och motsätter sig en frivillig placering så är det svårt att göra annat än att låta Lvuet kvarstå.

• Anonym
    Anonym (Soc.) skrev 2012-07-04 12:10:15 följande:
    Så länge pappan är v

??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? Förvånad Förvånad Förvånad Förvånad
  • Anonym
    Anonym (Soc.) skrev 2012-07-04 12:11:53 följande:
    Så länge pappan är vårdnadshavare och motsätter sig en frivillig placering så är det svårt att göra annat än att låta Lvuet kvarstå.
    Kan dom göra så?
  • Anonym (lejonmor)
    Anonym skrev 2012-07-20 15:08:07 följande:
    Kan dom göra så?
    Ja kan dom verkligen göra så? Vilken MAKT pappan har då.
  • Anonym
    Anonym (lejonmor) skrev 2012-08-03 09:02:30 följande:
    Ja kan dom verkligen göra så? Vilken MAKT pappan har då.
    Inte mer MAKT än mamman... Ansök om enskild vårdnad så kan du (om du får igenom det) kanske få SOL på barnen istället.
Svar på tråden Få bort lvu.