• Speedofsound

Blöjan läcker när han ligger på sidan?

Har precis upptäckt att min son, 10 dagar gammal, sover mkt bättre på sidan. Problemet är bara att när han ligger på sidan så läcker blöjan ut kiss? Är detta något allmänt problem? 
    Använder mig av LIberos blöjor. Ibland när han bajsar så kommer det ut på sidorna också.  

• Svar på tråden Blöjan läcker när han ligger på sidan?
  • April barn

Det blir lätt så när de är nyfödda, var så för oss också varje dag i början.

• Speedofsound
    sjöberg75 skrev 2012-07-04 13:37:29 följande:

Är "flärparna" runt låren utvikta.. om de inte är det så finns det en tendens till läckage.

Japp, det ser jag till att de är varje gång. Han måste ha ett jäkla tryck när han bajsar så att det kommer ut ändå :P
  • April barn

Det hände ofta att det åkte ut över ryggen också för oss, och många vänner har haft samma problem. Det är väl som du säger att det kommer i en väldans fart samt att det är löst så blöjan hinner inte suga upp allt på en gång

• sjöberg75

Han har bra tryck me andra ord Flört
    Läste lite på Liberos sida att det kan vara för liten storlek oxå men sen finns det ju bebisar som får bajs ända upp till nacken när de bajsar så det är vanligt men inte så mysigt kanske. 

• Natulcien

Vår son kunde inte heller använda Libero. Läckte som såll. Men Pampers har alltid funkat. Kanske prova ett annat märke? Det är ju lite olika passform.

• Speedofsound

Kanske ska prova pampers nån dag och se om det blir någon skillnad. Upp på ryggen kommer det och på sidorna. Men det kan ju vara så att det är så löst att inte blöjorna hinner suga upp det som sagt.

Svar på tråden Blöjan läcker när han ligger på sidan?