• TrueMeaning

Fler från Värmland som har svårt att bli gravida?

Tänkte att jag skulle samla oss från Värmland som nu försökt bli gravida ett tag men utan resultat! Oavsett ålder är välkomna!

Jag och sambon har påbörjat våran fertilitetsutredning på gynekologiska mottagningen på Centralsjukhuset i Karlstad, hans spermaprov visade på att han hade relativt få men bra spermier. Han ska ta ett nytt prov den 21 augusti.
    Jag hade för högt Prolaktinvärde den 2 april så fick ta om det den 2 maj och ännu inte fått svar så det såg nog bra ut...
    Vi har försökt fått barn i snart två år så nu börjar känslorna ta över hand

Fick tips här på FL att stoppa i mannen zink eftersom det ökar spermieantalet (bevis på om det fungerat kommer nästa månad). Han äter även MittVal man samt Folsyra.
    Jag äter Folsyra, B-vitamin samt MittVal kvinna.
    B-vitamin är bra om man har spottings innan mens! Jag hade jätteproblem med det, nackdelen med mina bruna flytningar var att de aldrig övergick till mens och började alltid innan beräknad ägglossning, men efter en månad med två b-vitamin om dagen så började mensen av sig själv förra månaden, jag har haft problem sedan 2006 med detta!
    Jag har ägglossning denna vecka så väntar nu på ett positivt äl-test vilken dag som helst

Här stöttar vi och ger tips på hur vi ska lyckas!! vore kul om vi blev ett gäng som kan följas åt
    Ha det bra där ute i solen!

Väntan har blivit en del av våra liv
  • Svar på tråden Fler från Värmland som har svårt att bli gravida?
  • TrueMeaning

Är jag ensam i Värmland alltså? Oj....

• sneip

Hej här har du i alla fall en till :) Jag och min sambo har försökt i över ett år nu och inget händer, fick diagnosen pcos 2010 och har inte haft egen mens eller ägglossning på ca 5 år. Startade också en fertillitetsutredning på gynekolog mottagningen i Karlstad (CSK) har precis avslutat andra kuren pergotime och väntar nu på svar hur vi ska gå vidare . Jobbigaste väntan jag vart med om. Ni har inte fått något som ska hjälpa produktionen på väg ? Hoppas att det nya provet ser bättre ut. :) ha en fin kväll

• TrueMeaning
    sneip skrev 2012-07-19 21:33:59 följande:
    Hej här har du i alla fall en till :) Jag och min sambo har försökt i över ett år nu och inget händer, fick diagnosen pcos 2010 och har inte haft egen mens eller ägglossning på ca 5 år. Startade också en fertillitetsutredning på gynekolog mottagningen i Karlstad (CSK) har precis avslutat andra kuren pergotime och väntar nu på svar hur vi ska gå vidare . Jobbigaste väntan jag vart med om. Ni har inte fått något som ska hjälpa produktionen på väg ? Hoppas att det nya provet ser bättre ut. :) ha en fin kväll

Skönt att ni fått lite hjälp

Vi har inte fått någon hjälp alls hittills Vi var tvungna att försöka själva fram tills hösten ( då har vi försökt i två år) om alla prover var bra. Sedan skulle vi få djupare utredning... Det är jättejobbigt att vänta och jag har försökt ringt Gyn men kommer inte fram! Har lämnat mitt nr flera gånger för att de ska ringa upp men det gör de inte! Man har faktiskt annat att göra än att sitta i tele hela dagarna!

Jag tänkte ringa och boka en tid i typ mitten av september eftersom sambon ska lämna sitt prov i augusti. Sist fick vi svaret via papper hemskickat! Så opersonligt enligt mig.... Så denna gång vill jag ha ett möte med läkaren några veckor efter provtagning. Vill ha svaret personligt så man kan få svar på frågorna man har
  • sneip
    TrueMeaning skrev 2012-07-20 07:08:03 följande:
    Skönt att ni fått lite hjälp Vi har inte fått någon hjälp alls hittills Vi var tvungna att försöka själva fram tills hösten ( då har vi försökt i två år) om alla prover var bra. Sedan skulle vi få djupare utredning... Det är jättejobbigt att vänta och jag har försökt ringt Gyn men kommer inte fram! Har lämnat mitt nr flera gånger för att de ska ringa upp men det gör de inte! Man har faktiskt annat att göra än att sitta i tele hela dagarna! Jag tänkte ringa och boka en tid i typ mitten av september eftersom sambon ska lämna sitt prov i augusti. Sist fick vi svaret via papper hemskickat! Så opersonligt enligt mig.... Så denna gång vill jag ha ett möte med läkaren några veckor efter provtagning. Vill ha svaret personligt så man kan få svar på frågorna man har

Kan förstå frustrationen för det är inte lätt att få tag i någon på CSK över huvud taget , min sambo lämnade prov i juni och vi har fortfarande inte fått svar, de vet inte ens vart provsvaren
  • sneip

[quote=65851609][quote-nick]sneip skrev 2012-07-20 12:11:01 följande:[/quote-nick]

TrueMeaning skrev 2012-07-20 07:08:03 följande:
    Skönt att ni fått lite hjälp Vi har inte fått någon hjälp alls hittills Vi var tvungna att försöka själva fram tills hösten ( då har vi försökt i två år) om alla prover var bra. Sedan skulle vi få djupare utredning... Det är jättejobbigt att vänta och jag har försökt ringt Gyn men kommer inte fram! Har lämnat mitt nr flera gånger för att de ska ringa upp men det gör de inte! Man har faktiskt annat att göra än att sitta i tele hela dagarna! Jag tänkte ringa och boka en tid i typ mitten av september eftersom sambon ska lämna sitt prov i augusti. Sist fick vi svaret via papper hemskickat! Så opersonligt enligt mig.... Så denna gång vill jag ha ett möte med läkaren några veckor efter provtagning. Vill ha svaret personligt så man kan få svar på frågorna man har
    Kan förstå frustrationen för det är inte lätt att få tag i någon på CSK över huvud taget , min sambo lämnade prov i juni och vi har fortfarande inte fått svar, de vet inte ens vart provsvaren har tagit vägen, blir så besviken för detta är väldigt viktigt för oss, nu har de sommarstängt men vi fick tips om att ringa vecka 32, och då ringa till fertillitetskliniken på våning 5 för på gyn kunde de inte hjälpa oss mer än de gjort. vilken våning har ni fått gå på? 2 eller 5 ? Vi har haft ca 5-6 olika läkare , en ny varje besök och alla är lika virrigas och kan inte svara på våra frågor, får jag fråga hur gammal du är? Jag själv är 24 år min sambo också, jag hoppas verkligen att du snart får tag i dem så ni kan få hjälp och lite bättre info om hur ni ska få gå till väga med allt, för man vill ju inget hellre än att få ett plus, sen är det inte alls kul att läsa om alla andra gravida som bara klagar och gnäller om alla sina "problem" jag menar de har ingen aning om hur svårt en del kan ha att ens bli gravida. Jag har nästan slutat att ens läsa här på familjeliv men såg din tråd och kände det kunde vara skönt att kanske Kinna ventilera. Ha en fin dag :)
  • TrueMeaning
    sneip skrev 2012-07-20 12:21:00 följande:
    [quote=65851609][quote-nick]sneip skrev 2012-07-20 12:11:01 följande:[/quote-nick]Kan förstå frustrationen för det är inte lätt att få tag i någon på CSK över huvud taget , min sambo lämnade prov i juni och vi har fortfarande inte fått svar, de vet inte ens vart provsvaren har tagit vägen, blir så besviken för detta är väldigt viktigt för oss, nu har de sommarstängt men vi fick tips om att ringa vecka 32, och då ringa till fertillitetskliniken på våning 5 för på gyn kunde de inte hjälpa oss mer än de gjort. vilken våning har ni fått gå på? 2 eller 5 ? Vi har haft ca 5-6 olika läkare , en ny varje besök och alla är lika virrigas och kan inte svara på våra frågor, får jag fråga hur gammal du är? Jag själv är 24 år min sambo också, jag hoppas verkligen att du snart får tag i dem så ni kan få hjälp och lite bättre info om hur ni ska få gå till väga med allt, för man vill ju inget hellre än att få ett plus, sen är det inte alls kul att läsa om alla andra gravida som bara klagar och gnäller om alla sina "problem" jag menar de har ingen aning om hur svårt en del kan ha att ens bli gravida. Jag har nästan slutat att ens läsa här på familjeliv men såg din tråd och kände det kunde vara skönt att kanske Kinna ventilera. Ha en fin dag :)

Men usch vilken dålig stil! Jag tog ett blodprov den 2 maj för mitt Prolaktinvärde var lite för högt den 2 april (läkaren trodde det var stressrelaterat och ville att det skulle tas om) och har ännu inte hört något... Fattar inte att landstinget inte bryr sig?! Som du säger, är ju viktigt för oss och vi har ju valt att anförtro oss till dem!

Vi var först hos Georios Lazarias på gynekologiska mottagningen (kvinnokliniken). Sedan lämnades sambons prov vid fert.mottagningen på vån 5.

Vi ska väl till vån 5 när vi försökt i två år....

Jag är 22 och sambon 25

Roligt att få kontakt med någon i ens egen ålder som har svårigheter samt är vid samma sjukhus! Vi bor i Arvika, ni då?
  • sneip
    TrueMeaning skrev 2012-07-20 14:59:32 följande:
    Men usch vilken dålig stil! Jag tog ett blodprov den 2 maj för mitt Prolaktinvärde var lite för högt den 2 april (läkaren trodde det var stressrelaterat och ville att det skulle tas om) och har ännu inte hört något... Fattar inte att landstinget inte bryr sig?! Som du säger, är ju viktigt för oss och vi har ju valt att anförtro oss till dem! Vi var först hos Georios Lazarias på gynekologiska mottagningen (kvinnokliniken). Sedan lämnades sambons prov vid fert.mottagningen på vån 5. Vi ska väl till vån 5 när vi försökt i två år.... Jag är 22 och sambon 25 Roligt att få kontakt med någon i ens egen ålder som har svårigheter samt är vid samma sjukhus! Vi bor i Arvika, ni då?

Ja men precis fruktansvärt dålig stil måste jag säga, vi ska också upp på våning 5 efter sommaren , men det är ju så sjukt svårt att ens få tag i dem, men man får väl hoppas att det blir bättre nu efter semestern :) Vi bor i Karlstad så vi har inteså långt att åka, jobbigt att behöva åka men Arvika är ju inte så långt :). Hur lång tid tog det innan ni sökte hjälp , tog det två år eller sökte ni innan, vi har försökt säkert 2 år seriöst men det var först i våras vi fick remiss då jag varken har egen menscykel eller ägglossning... Har inte haft det de senaste 5 åren, bara via mediciner. Det är verkligen skönt som du säger med någon i ens ålder som sitter i samma sitts , för det är ju inte direkt något man pratar om med någon annan än sin sambo eller läkare , och man behöver verkligen ventilera ibland :) jag har i alla fall känt mig så sjukt misslyckad som person och flickvän, och att ens vänner får barn till höger och vänster vill man bara låsa in sig och inte komma ut mer... Hoppas du får en trevlig helg :)
  • TrueMeaning

Vi sökte efter lite mer än ett år...

Jag känner mig också misslyckad som flickvän och kvinna. Att jag inte kan bli gravid liksom. Det är ju kvinnans "sak"...

Du får också ha en trevlig helg Kram

• sneip

Ja men du jag förstår dig precis, fy nu räknar jag ner och väntar på min så kallade efterpiller mens, eftersom att de två äggen som växt inte växt tillräckligt utan stannade på 6 millimeter . Förhoppningsvis gjorde det någon nytta med dessa tabletter annars blir det förmodligen spolning av äggledarna. Hoppas du hade en riktigt bra helg :)

• TrueMeaning

Va tråkigt Hoppas på nästa månad då

Här håller sig mensen borta! Jag har dock nyligen börjat jobba skift så tror min kropp är i chocktillstånd Jag fick grav-symtom som varade i ca 2 veckor. Men nu är de totalt borta. Och mensen börjar inte... Är så trött på kroppen, den bråkar fasen hela tiden med mig

Svar på tråden Fler från Värmland som har svårt att bli gravida?