Inlägg från: Anonym (cissi16) |Visa alla inlägg
  • Anonym (cissi16)

16 år och GRAVID !

Igår fick jag veta att jag är gravid, har inte alls misstänkt det då jag varit stressad ett tag och jag inser nu att mina stresstecken är graviditetstecken ! :D
    Jag är så glad, har alltid viljat bli ung mamma och nu är jag gravid , i vecka 6 !!

Någon mer ?:) 

• Svar på tråden 16 år och GRAVID !
  • Anonym (cissi16)
    SweeneyTodd skrev 2012-07-04 14:37:32 följande:
    Du kommer att bli mobbad av FL-kärringar. Nuff said.
    ??
  • Anonym (cissi16)
    Anonym skrev 2012-07-04 14:39:33 följande:
    grattis!
    men hur ser skolplanerna och er relation ut? 
    Jag ska vara hemma och sen läsa distans eller komvux jag har ingen relation med mitt ex
  • Anonym (cissi16)
    Anonym skrev 2012-07-04 14:40:49 följande:
    Urk. Och hur ska du försörja er? (utan hjälp av föräldrar och samhället,antar jag) Annars klarar man sig ju inte själv.
    du vet ingenting om min ekonomi ?
  • Anonym (cissi16)
    Anonym (Liten mamma) skrev 2012-07-04 14:41:50 följande:
    Grattis! Jag blev mamma för några månader sen och det var det bästa som hänt mig :) jag är visserligen nästan dubbelt så gammal som du men känslan borde va densamma om man längtat.
    Grattis :) Jag längtar så, men 9 månader är ju nästan ett år och det går inte fort !!
  • Anonym (cissi16)
    Kattdamen skrev 2012-07-04 14:42:11 följande:
    Kommer han ha en relation med barnet?
    Ja det kommer han
  • Anonym (cissi16)
    Anonym skrev 2012-07-04 14:43:32 följande:
    Berätta då..hemma på vad? Man får skaffa barn hur man vill,bara man kan ta hand om det. Men kan du det,ekonomiskt och känslomässigt?
    Ja det kan jag jag är inte sämre än någon äldre
  • Anonym (cissi16)
    Anonym (...) skrev 2012-07-04 14:45:26 följande:
    Men oj.. Jag vet 30 åringar som inte har en relation till barnen..

Grattis Ts! Önskar er all lycka
    Jag blev själv gravid som 16åring. Idag är pojken snart 5, jag har utbildning och jobb, är gift och jobbar på syskon 
    Tack Skrattande
  • Anonym (cissi16)
    Anonym skrev 2012-07-04 14:47:46 följande:
    Så du har jobb?
    Nej på helgerna och lov, men finns faktiskt äldre utan jobb som fått barn
  • Anonym (cissi16)
    Vad många negativa och elaka kommentarer ???
    Jag har inga planer på att bli en samhällsparasit, jag har mitt eget barnbidrag för mig , för mitt barn, underhåll och föräldrapenningen, ja jag vet att det är lägsta. Och JA mina föräldrar kommer att låta mig bo hemma, dom VILL att jag ska bo hemma dom är inte arga på något sätt på mig och dom har verkligen inte misslyckats med min uppfostran . Jag kommer att försörja barnet med pengarna jag nämnde ovan, varför ska jag INTE ta emot dom ? Föräldrapenningen och barnbidraget för barnet skulle jag ju fått hur gammal jag än är.. sen är det elakt som någon nämnde att säga att jag som 16åring blir gravid med första bästa jag hittar och inte har ett förhållande med, det tog slut för några veckor sen och innan dess så var vi ihop sen jag var 14 och han 16.

Är det du eller din mamma som kommer att försörja dig och ditt barn? - Som ovan, JAG försörjer mitt barn, mina föräldrar försörjer MIG, jag är 16 och dom har försörjningsplikt.

Finns fadern med i bilden överhuvud taget? - JA och han kommer att vara en del i barnets liv, vi är VÄNNER nu.

Är du klar med skolan och har ett jobb? - Nej jag är inte klar med skolan, jag jobbar helger och lov på ett café .

Är du beredd på att dina kompisar inte kommer att ha lust att umgås med dig längre?  - Ja, jag föredrar att vara hemma framför att vara ute och flänga iallafall.

Inser du att du inte kan ha skoj så som du haft tidigare? Nu måste 100% av ditt fokus ligga på att ta hand om ditt barn. Har du det fokuset? - Ja

Har du rätt att själv ta ekonomiska beslut och själv skriva under kontrakt? Hur ska du kunna ta ett sådant ansvar för en liten bebis som du genom att vara förälder SKA kunna ta det ansvaret för? - Fattar inte riktigt frågan... men eftersom att jag är under 18kan jag väl inte skriva under så många kontrakt ?

Är DU redo att bli förälder? Ja och jag kommer att bli mer redo på vägen

För att svara på frågorna här nere ( min text vill inte försvinna så det får se ut såhär 
    aikidoaasa skrev 2012-07-04 22:51:31 följande:
    Herre gud! Bara barnet och ska själv ta hand om ett barn!?

Svara ärligt på frågorna nedan:

Är det du eller din mamma som kommer att försörja dig och ditt barn?
    Finns fadern med i bilden överhuvud taget?
    Är du klar med skolan och har ett jobb?
    Är du beredd på att dina kompisar inte kommer att ha lust att umgås med dig längre?
    Inser du att du inte kan ha skoj så som du haft tidigare? Nu måste 100% av ditt fokus ligga på att ta hand om ditt barn. Har du det fokuset?
    Har du rätt att själv ta ekonomiska beslut och själv skriva under kontrakt? Hur ska du kunna ta ett sådant ansvar för en liten bebis som du genom att vara förälder SKA kunna ta det ansvaret för?
    Är DU redo att bli förälder?

Jag tror ärligt talat att en 16 åring inte kan ge sanningsengliga "bra" svar på de frågorna. Kan man inte det så är det en faktisk stor indikator till att man inte är redo att bli förälder... även om man rent kroppsligt kan bli med barn. Men om inte psyket finns där så blir alla parter lidande. (dina föräldrar, du och ditt ofödda barn. Vill du verkligen att det ska bli de problemen?)
  • Anonym (cissi16)
    Anonym (Parasit) skrev 2012-07-04 23:37:04 följande:
    Ok ojojoj ännu en sådan där bidragsmänniska. Nice. Stackars barn. Om dig är det inte synd om fin lilla parasit. Ta tag om ditt liv innan du sättet andra till det!!!
    vart har jag skrivit att det är SYND om mig ?
  • Anonym (cissi16)
    Anonym skrev 2012-07-05 08:33:54 följande:
    Jo, och det bevisar ju bara att det finns äldre som inte tar ordentlig ansvar... Hur som helst, några frågetecken. Du är ju säkerligen inte fastanställd när du jobbar på helger och lov, så tror du att du kommer få ha kvar det jobbet, eller kunna återkomma dit, efter din föräldraledighet på ungefär ett år? Var ska du och barnet bo? Och innan du rusar iväg och kanske fixar ett eget boende, fundera över hur du ska ha råd med det om ca 2 år, när du är 18, studerar på gymnasienivå och soc inte lägger två strån i kors eftersom det är dina föräldrar som är försörjningsskyldiga. Ditt studiemedel, barnets barnbidrag och underhåll, samt bostadsbidrag räcker inte så långt då. Hur ska du ordna skolgången? (Mitt tips är att du gör så mycket du bara kan den närmaste tiden, gärna extra kurser om möjligt. Tro mig, det kan bli svårare än du tror att fixa skolgången med ett småbarn). Det här säger jag inte för att vara elak, utan för att det här är saker som du nu på allvar måste fundera kring och planera inför! Jag är inte avundsjuk på dig för fem öre, jag är 30+ och har barn, och är väldigt nöjd med att jag skaffade dem när jag hade ett ordnat liv så att inte hela deras barndom försvann in i en dimma av måsten kring skolgång, pengar och liknande...
    Det är min moster som driver det så det är inte omöjligt att jag skulle få komma tillbaka
  • Anonym (cissi16)
    Naniismamma skrev 2012-07-05 13:29:08 följande:
    Stå på dig, dom flesta som skriver har inte själva vart 16 o fått barn o vet inte att man faktiskt inte behöver gå på soc.. jag gjorde inte de o ändå fick inte jag mitt egna barnbidrag utav min pappa han behöll de själv så du kommer ha 1050kr mer än mig , men den summan jag hade klarade vi oss utmärkt på..

låt dom dåliga kommentarerna komma in o ut lika fort igen , du vet själv om du kommer klara dig på den ekonomin o vet vilken person du är och om du vet vad meningen med pengar är.
    baraför du är 16 betyder de inte att du inte har några erfarenheter av pengars värde eller ett annat liv.

har du någon blogg som man kan följa? :)
    Tack :)
    Nej jag har ingen blogg, jag är sådär så jag startar en blogg, skriver en vecka sen orkar jag inte o tar bort den så trist med - He j idag har jag varit i skolan, sen så ...."
  • Anonym (cissi16)
    elmadumle skrev 2012-07-05 13:49:46 följande:
    Vad tycker ts föräldrar om att bli morföräldrar? det är ju de som får försörja henne och barnet. Jag förutsätter att ts tänker betala för sig hemma med de pengar hon får varje månad.
    Varför ska jag betala för mig ? dom är för MIG betalningsskyldiga
  • Anonym (cissi16)
    Froststar skrev 2012-07-05 14:13:29 följande:
    Yes, moget resonerat. Du vet väl att de inte är skyldiga till att hålla din unge med husrum, eller hur? Och de är inte heller tvungna att ge dig ditt barnbidrag, det ingår i familjens inkomster. De är inte heller tvungna att ge dig något extra alls utöver det mest basala. Du resonerar och uttalar dig som ett barn. Bäst du mognar snabbt om du nu verkligen ska ha barn.
    Nej men MIG så JAG behöver inte betala för mig, visst jag kan söka eget med mitt barn men mina föräldrar VILL att jag ska bo hemma ett tag .
    Och mitt barnbidrag har jag fått i ett år redan själv.

• Anonym (cissi16)
    Anonym skrev 2012-07-05 14:17:22 följande:
    TS: Om du är över 16 nu, så kommer du inte ha ditt eget barnbidrag. Det är studiebidrag du får då, och det får du inte om du inte studerar.
    ja jag har nyss fyllt 16 och gått om i grundskolan så jag har 9an kvar
  • Anonym (cissi16)

ni vet ju inte hur mycket jag har sparat av mitt barnbidrag och löner heller , så ni kan pusta ut över era skattepengar

Svar på tråden 16 år och GRAVID !