Vad många negativa och elaka kommentarer ???
Jag har inga planer på att bli en samhällsparasit, jag har mitt eget barnbidrag för mig , för mitt barn, underhåll och föräldrapenningen, ja jag vet att det är lägsta. Och JA mina föräldrar kommer att låta mig bo hemma, dom VILL att jag ska bo hemma dom är inte arga på något sätt på mig och dom har verkligen inte misslyckats med min uppfostran . Jag kommer att försörja barnet med pengarna jag nämnde ovan, varför ska jag INTE ta emot dom ? Föräldrapenningen och barnbidraget för barnet skulle jag ju fått hur gammal jag än är.. sen är det elakt som någon nämnde att säga att jag som 16åring blir gravid med första bästa jag hittar och inte har ett förhållande med, det tog slut för några veckor sen och innan dess så var vi ihop sen jag var 14 och han 16.
Är det du eller din mamma som kommer att försörja dig och ditt barn? - Som ovan, JAG försörjer mitt barn, mina föräldrar försörjer MIG, jag är 16 och dom har försörjningsplikt.
Finns fadern med i bilden överhuvud taget? - JA och han kommer att vara en del i barnets liv, vi är VÄNNER nu.
Är du klar med skolan och har ett jobb? - Nej jag är inte klar med skolan, jag jobbar helger och lov på ett café .
Är du beredd på att dina kompisar inte kommer att ha lust att umgås med dig längre? - Ja, jag föredrar att vara hemma framför att vara ute och flänga iallafall.
Inser du att du inte kan ha skoj så som du haft tidigare? Nu måste 100% av ditt fokus ligga på att ta hand om ditt barn. Har du det fokuset? - Ja
Har du rätt att själv ta ekonomiska beslut och själv skriva under kontrakt? Hur ska du kunna ta ett sådant ansvar för en liten bebis som du genom att vara förälder SKA kunna ta det ansvaret för? - Fattar inte riktigt frågan... men eftersom att jag är under 18kan jag väl inte skriva under så många kontrakt ?
Är DU redo att bli förälder? Ja och jag kommer att bli mer redo på vägen
För att svara på frågorna här nere ( min text vill inte försvinna så det får se ut såhär
aikidoaasa skrev 2012-07-04 22:51:31 följande:
Herre gud! Bara barnet och ska själv ta hand om ett barn!?
Svara ärligt på frågorna nedan:
Är det du eller din mamma som kommer att försörja dig och ditt barn?
Finns fadern med i bilden överhuvud taget?
Är du klar med skolan och har ett jobb?
Är du beredd på att dina kompisar inte kommer att ha lust att umgås med dig längre?
Inser du att du inte kan ha skoj så som du haft tidigare? Nu måste 100% av ditt fokus ligga på att ta hand om ditt barn. Har du det fokuset?
Har du rätt att själv ta ekonomiska beslut och själv skriva under kontrakt? Hur ska du kunna ta ett sådant ansvar för en liten bebis som du genom att vara förälder SKA kunna ta det ansvaret för?
Är DU redo att bli förälder?
Jag tror ärligt talat att en 16 åring inte kan ge sanningsengliga "bra" svar på de frågorna. Kan man inte det så är det en faktisk stor indikator till att man inte är redo att bli förälder... även om man rent kroppsligt kan bli med barn. Men om inte psyket finns där så blir alla parter lidande. (dina föräldrar, du och ditt ofödda barn. Vill du verkligen att det ska bli de problemen?)