• Kattdamen

16 år och GRAVID !

Anonym (cissi16) skrev 2012-07-04 14:40:56 följande:
    Jag ska vara hemma och sen läsa distans eller komvux jag har ingen relation med mitt ex
    Kommer han ha en relation med barnet?
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    Anonym (...) skrev 2012-07-04 14:45:26 följande:
    Men oj.. Jag vet 30 åringar som inte har en relation till barnen..

Grattis Ts! Önskar er all lycka
    Jag blev själv gravid som 16åring. Idag är pojken snart 5, jag har utbildning och jobb, är gift och jobbar på syskon 
    Vad har det med ts blivande barn att göra?
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    Anonym (...) skrev 2012-07-04 14:50:33 följande:
    Back at you. Vad har det för roll i sammanhanget att hon är gravid? Tror nog inte att du frågar 30åringar om pappan ska ha en relation med barnet/en? 

Lustigt att såfort en ung kvinna blir gravid så är alltid samhällets funderingar hur relationen till pappan ser ut... 
    Jo, om personen skriver att denne inte har en relation till den blivande fadern skulle jag göra det. Får man barn ihop så borde man ha en relation till denne, och en relation behöver inte vara en kärleksrelation.
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    Anonym skrev 2012-07-04 22:53:32 följande:
    Grattis!! Gud vad roligt för dig :) blev mamma för 2,5 månader sedan då skulle fylla 21 i juni:) har också alltid vela bli en ung mamma så barnet slipper ha gamla föräldrar :) har en rätt ung mamma! Vet att många barn tycker sina föräldrar är gamla, so Min lillebror tillexempel.. Mamma fick han när hon va 39 och han är 8 nu och klagar ;) men lycka till med allt, det kommer bli helt underbart när barnet ploppar ut :) kramar
    Fast man behöver inte vara en ung förälder för att barnet ska slippa äldre föräldrar.
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    TeamCaz skrev 2012-07-05 08:07:18 följande:
    Man behöver inte vara äldre föräldrar för att barnet ska slippa unga föräldrar heller.
    Jaha, och?
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    Mandiisen skrev 2012-07-05 10:55:36 följande:
    Eftersom du inte vet vem jag är eller hur jag har det så kan du inte tro en massa.
    Bättre att vi får någon tusing i månaden än att andra blir utslängda för dem som knappt kan svenska och dessutm får gratis körkort och mer pengar än svenkar som söker om bidgrag ;)

- nohate
    Dessa åsikter var ganska förutsägbara att du skulle ha.
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    Marcz skrev 2012-07-08 21:05:42 följande:
    Är det ingen mer som undrar hur en 16 åring kan flytta till egen lägenhet utan ha det minsta hjälp från SOC eller familjen ?  
    Nej.
    En kopp te, tack.
Svar på tråden 16 år och GRAVID !