• Anonym (iza)

"Knula" i svenskt barnprogram .- ok?

">

Vad tycker ni föräldrar. Är detta verkligen okej? 
    Jag tycker det är olämpligt och förstår inte det roliga.
    Och i slutet av videon "knulfest"...nej, det passar sig inte i barnprogram.  
  • Svar på tråden "Knula" i svenskt barnprogram .- ok?
  • Anonym

Varför skulle inte det vara okej?

• Khaleesi

"Knula" som i det mysiga "goknul" (=mysig typ), eller menar du "knulla"? Svårt att veta idag när folk stavar lite som de vill... (Jag ids inte titta på länken.)

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Frontline

Helt ok, dom gör en kul grej av en felstavning.

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Ingrid Bergman

Gabba Gabba är ett humorprogram för barn som visas på SVT B, och hade premiär 14 april 2010.[1]

Programmet är uppbyggt av olika sketcher och bygger bland annat på slapstickhumor.

Från wiki.

• Anonym (iza)
    hellokill3r skrev 2012-07-04 16:10:52 följande:
    Det var väl helt ofarligt garvade så jag höll på att dö
    Jag garvade också så jag höll på att dö! Men tycker det är vuxenhumor. Inte så värst förtjust i 
    att barnen går runt och säger "ska vi ha knulfest" lite då och då, överallt. Blir många blickar i affären t.ex.  
  • Ingrid Bergman

Gabba Gabba eh...låter som något Illuminati skulle komma på.

Sexualisera barnprogram? Jag är inte förvånad.

• hellokill3r
    Anonym (iza) skrev 2012-07-04 16:13:31 följande:
    Jag garvade också så jag höll på att dö! Men tycker det är vuxenhumor. Inte så värst förtjust i 

att barnen går runt och säger "ska vi ha knulfest" lite då och då, överallt. Blir många blickar i affären t.ex.  

Då får du ju förklara för barnet varför hen inte ska säga så. Har en fyraåring och det var inga problem. Och om du inte vill att dina barn ska utsättas för det: låt dom inte titta på det då!
  • Henkeman

Hmm, att knula. Det är precis som vad de visar i barnprogrammet. Knul = knöl på gammelsvenska, att knula = knöla. Lär er riktig svenska innan ni kommenterar. Jag vet att detta är en tråd från stenåldern, så och ordet knula. Men när vuxna bara ser ordet "knulla" börjar man undra, vilken är det som är överkåtast egentligen? Barnen, programledarna eller vuxna som ej kan gamla svenska ord?

Svar på tråden "Knula" i svenskt barnprogram .- ok?