• Jordgubbesstället

Gravid i göteborg bf kring jul 2012

Hej!

Jag skulle gärna vilja träffa fler blivande mammor i Göteborgstrakten.
    Skulle vara roligt att följas åt och lära kännas.

Jag är från Norrland men har nu bott i Göteborg i drygt två år, är 26 år nygift och väntar nu första barnet i början på december.

Finns det fler? :D

/Malin

• Svar på tråden Gravid i göteborg bf kring jul 2012
  • retrospectif

Hej hej :) jag är 26 år och har Bf 2 januari så det är ganska nära jul iallafall :). Har faktiskt läst högskola i Norrland men jag bor här i Göteborg (Mölndal). Väntar andra barnet, sonen är nu 13 månader så han kommer att vara 17 månader när nästa kommer!!

• retrospectif

Nu blev inlägget helt komprimerat, blir tydligen så av telefonen trots att mellanrum gjordes :)

• Jordgubbesstället

Hej! Vad roligt :) Då vet du ju lite vad som komma skall :) Ska ni ta reda på könet på den kommande? jag går in i vecka 20 på tisdag 19+0. Har du mått bra under graviditeten? Själv har jag mått illa sedan vecka 5 :p

• Marängsviss

Hej hej! Här är en till Gbg tjej ( bor i Lindome), 26 år som väntar första barnet i början på november. :) så inte riktigt en julklapp men nästan. Hade en illamående period mellan v 8 och ca v 14-15 men nu mår jag prima. Jag och sambon har äntligen börjat kolla på barnvagn och inhandla bebis saker. Mysigt! Vart bor du jordgubbestället?

• Jordgubbesstället

Hej marängsviss! Jag bor i Frölunda. Nu är jag förväntansfull inför ultraljudet nästa vecka och om allt ser bra ut och vi får reda på om det är en kille eller tjej så kommer vi att börja shoppa lite vi också :) och perfekt då mina föräldrar är här på besök ;) Vad skönt att du mår bra igen. jag har faktiskt glömt bort hur det känns att inte må illa :p

• Marängsviss

Så kände jag ett tag med. Man anpassar dig då snabbt. Nu har jag glömt bort hur hemskt det var att må illa! Är det rul ni ska på? Det är fantastiskt! Vi tog aldrig reds på könet men vi tror att det är en pojk. Får handla neutrala saker.

Vart i Frölunda bor du? Själv är jag uppvuxen i Frölunda, tynnered. :)

• Jordgubbesstället

oj denna telefon har ett eget liv :p Vi bor i norra tynnered. Jag har ett alldeles för stort kontroll och planerings behov så jag bara måste få veta könet :D haha hoppas att det syns tydligt bara. Jag kommer aldrig vänja mig vid att behöva springa på toa och spy i tid och otid :( jag får allt fortsätta ta mina tabletter mot illamående och hoppas på det bästa.

• Marängsviss

Hoppas ditt illamående ger med sig snart! Idag har vi vart på gekås och handlat lite saker till bebis och nu ångrar vi att vi inte tagit reda på kön.. Så trist att köpa neutrala saker. :)

Svar på tråden Gravid i göteborg bf kring jul 2012