• Anonym

Har ingått skenäktenskap, gravid med min pojkvän.....

Är det inte så att man måste vara gift i minst 2 år för att sedan kunna skiljas och han får stanna kvar?
    Knepig situation, hörru.  

• Anonym

Men ska barnet bo med dig och din "man"? Känns lite märkligt att din pojkvän går med på det? Eller du ska skilja dig så fort det går när han väl fått uppehållstillstånd? Jag hade nog ringt migrationsverket anonymt och frågat vad som gällde om du träffat en annan man och ville skilja dig.

Sen undrar jag till anonym (undrar)  var du fick den frågan? För man går ju inte till familjerätten om man är gift.

• Anonym
    glenda skrev 2012-07-05 10:46:22 följande:
    TS bor nog ta reda pa vad som gallar i hennes omrade under sana har omstandigheter - min kompis som gick igenom samma sak nyligen bor i Stockholm, och dom holl pa i flera manader att forsoka fa den riktiga pappan pa pappret, men det funkade alltsa inte. 

Låter bra helt osannolikt! Har jag ett faderskastest som bevisar motsatsen kan ju inte ens familjerätten ta sig såna friheter att de sätter en helt annan karl som fader. Hade jag gått till tidningarna med!!!
  • Anonym

Låter BARA ska det stå - knäppa tangenter..

• Anonym

Säg att du gillar kuk och att du inte vet vem fadern är.
    Sen rabblar du upp 5st olika, där "man" och pojkvän ingår.

• Anonym
    beli skrev 2012-07-05 12:25:17 följande:
    Det enda jag undrar (och ingen annan verkat undra) är: Vet din pojkvän om att du gift dig med nån annan medan ni varit ihop?

Förmodligen, eftersom hon bor ihop med "maken". Men jävligt konstigt att pojkvännen tycker det är ok att han flickvän bor med en annan man...
  • Anonym

Du kan inte tänka dig att skippa anonymiteten och lägga ut din adress här?

Blir lite kinkig när jag läser om renodlade idioter som inte nog att dom drar in folk i landet som inte borde vara det så gör dom det gratis dessutom, dubbel idioti.
    Har lite förståelse för dom som viker sig för frestelsen och säljer en tjänst, väldigt lite men det förklarar i alla fall idiotin lite.

• Anonym

Gör det enda rätta och anmäl dig och din "man". Ni bryter mot lagen och borde ta koncekvenserna för det. Finns ingen anledning att gifta sig till uppehållstillstånd, det ger inget i dag. Finns massor av fall där man blir utvisad trots att man är gift och har barn. Om han nu är en så himla bra kille så borde han göra det rätta och komma in i landet på rätt sätt. Du blir utnyttjad som bara den. Nu blandar du in ett oskylldigt barn i detta också, kul...
    Borde inte detta barn som du och din pojkvän vill ha börja sin tid med sina föräldrar, där föräldrarna boar för sig och sitt barn.
    Om det var så viktigt att gifta sig varför kunde inte din bror ha gift sig med honom då?

• Anonym

Usch, jag blir också förbannad när jag läser här.
    Jag är gift och väntar på att min man ska få komma hem, det är sånna som dig TS som gör att vi seriösa för vänta i evigheter innan vårat fall på mig.verket ens tas upp av en handläggare.

• Anonym

Jag har inte läst allt men kan man inte säga att man varit otrogen och blivit gravid och att pappan är en annan? På så vis behöver man ju inte skiljas för det bestämmer ju makarna om de vill göra men din pojkvänn står som fader till barnet? 

• Anonym

Hahaha, kom tänka på en väns sambo som ingick i skenäktenskap. Den tjejen blev gravid med sin riktiga pojkvän men de vågade aldrig ta upp faderskapsfrågan. En dag fick hon värkar i affären och blev körd med ambulans till förlossningen, väl framme frågade de om de kunde ringa hennes make åt henne och hon vågade inte säga att det inte är maken på pappret som är pappan. Slutade med att idioten fick närvara vid förlossningen och riktiga pappan vänta utanför. 

När tiden hade gått ut (för att hon skulle få uppehållstillstånd) "ifrågasatte" killen faderskapet och de fick ta faderskapsprov som visade att pojkvännen var pappan och därmed ändrade de namnet och sagan slutade lycklig.  

• Anonym

Om du nu ville vara snäll och hjälpa denna man, varför går du då inte hela vägen?
    Nu har du fått hit honom, han har säkert kommit in i det svenska samhället, skaffat sig jobb och antar att han pratar svenska..

Och så kommer han antagligen inte få förlängt uppehållstillstånd för att du blir gravid.
    Visst det kan hända, och jag säger inte att du ska göra en abort, men du borde kanske sett till att skydda dig bättre och inte sätta dig själv, killen och BARNET i denna situation.

Usch! Det är människor som dig som gör så att riktiga par har en väntetid på 7-10 månader hos mig.verket!

• Anonym

Folk blir gravida utanför äktenskapet hela tiden. Det är bara att berätta att maken inte är far till barnet och uppge vem som är far, så kommer en kort utredning med eventuellt DNA prov att göras, och den riktiga fadern blir registrerad som den far han är.

Svar på tråden Har ingått skenäktenskap, gravid med min pojkvän.....