• Anonym (hustrun)

Har ingått skenäktenskap, gravid med min pojkvän.....

Någon som kan råda mig vad jag ska göra? Vilken jävla röra jag försatt mig i, alltså. Ingick äktenskap med en kompis brorsa för ett halvår sedan, han beviljades 2 års uppehållstillstånd och kom till Sverige för ungefär en månad sedan. Har inget emot honom eller så, han arbetar redan och är liksom ingen belastning för samhället. Jag fick inte några pengar för det här utan gjorde det för att jag ville hjälpa. Men jag har en pojkvän som jag haft i ca 1 år, som jag nu fått reda på att jag är gravid med. Vill gärna ha detta barnet, kan inte tänka mig att göra abort för en sånhär grej. Men vad kommer nu hända? När barnet föds kommer ju min make stå som far till barnet och inte min pojkvän, vilket innebär problem när vi ska söka t.ex. barnledighet och sånt. Min make är svart, och det kommer inte barnet bli, så det är ju ganska uppenbart att det inte är hans, liksom.

Jag är väl medveten om att jag skitit i det blå skåpet, men detta var inte planerat. Ska vi skilja oss och hoppas på det bästa, att han får uppehållstillstånd pga sitt arbete till exempel, eller om han hittar en ny kvinna som kan ge honom det? Ska jag rapportera mig själv anonymt till migrationsverket? Hjälp. Är tacksam för svar.

• Svar på tråden Har ingått skenäktenskap, gravid med min pojkvän.....
  • Anonym (hustrun)
    Mamma till Prins skrev 2012-07-04 22:32:27 följande:
    Kan du inte säga att du har varit otrogen mot din man, med din pojkvän. Säg att ni behåller barnet och har för avsikt att fortsätta vara gifta?!? Alternativt säga att du och din man inte blev gravida så nu tog hjälp av en spermadonator (hemmainsemination), då blir "donatorn" din pojkvän pappan på pappret.
    Det är ju faktiskt också en idé! Då kan ju min pojkvän vara pappa på pappret ändå, liksom. För det vill han ju såklart vara, så att han kan vara pappaledig. Tack så hemskt mycket för detta tipset, det låter ju faktiskt som att det kan lösas!
  • katalysator

Vill du inte riskera Migrationsverkets syn på ert äktenskap (genom otrohet) så kan du alltid dra till med att ni har ett öppet förhållande och brukar ha trekant med din pojkvän. Sånt är ofta lite känsligt att prata om, så det ämnet kommer de säkerligen att vilja undvika Skrattande

• Anonym (hustrun)
    Anonym (what!) skrev 2012-07-04 22:35:56 följande:
    herre gud!!!!!

gör folk verkligen så här? Trodde det bara var på film typ....'

ja jag har inget vettigt att säga, Lycka till TS....
    Ja, det trodde jag också innan jag fick kontakt med min mans bror som bad om denna enorma tjänst. Min man är ju från ett väldigt krigsdrabbat land, där det är väldigt fattigt och han och hans yngre syskon har t.o.m drabbats av svält periodvis och jag gick med på det för att jag tyckte synd om honom helt enkelt. Han är här för att arbeta för att han och hans familj ska få det bra.
  • Mamma till Prins

Jag tycker det var fint av ts att ställa upp. Det är ingen liten tjänst hon har erbjudit. Få människor som hade gjort något sådant för att hjälpa någon till bättre leverne.

Anonym (what!) skrev 2012-07-04 22:35:56 följande:
    herre gud!!!!!

gör folk verkligen så här? Trodde det bara var på film typ....'

ja jag har inget vettigt att säga, Lycka till TS....

• Anonym (hustrun)
    katalysator skrev 2012-07-04 22:36:41 följande:
    Vill du inte riskera Migrationsverkets syn på ert äktenskap (genom otrohet) så kan du alltid dra till med att ni har ett öppet förhållande och brukar ha trekant med din pojkvän. Sånt är ofta lite känsligt att prata om, så det ämnet kommer de säkerligen att vilja undvika Skrattande
    Hihi, men kanske tycker de då att vårt äktenskap inte är giltligt? Fast vad var och en gör i sitt äktenskap är ju upp till dom antar jag.
  • Anonym (hustrun)
    Mamma till Prins skrev 2012-07-04 22:39:21 följande:
    Jag tycker det var fint av ts att ställa upp. Det är ingen liten tjänst hon har erbjudit. Få människor som hade gjort något sådant för att hjälpa någon till bättre leverne.
    Tack det var snällt sagt :)
  • katalysator
    Anonym (hustrun) skrev 2012-07-04 22:40:37 följande:
    Hihi, men kanske tycker de då att vårt äktenskap inte är giltligt? Fast vad var och en gör i sitt äktenskap är ju upp till dom antar jag.
    Ja, folk som ägnar sig åt olika typer av swinging och sexklubbar är ju förhållandevis vanligt. Definitivt inget som någon myndighet har med att göra Solig
  • April barn

Katalysator: Det låter ju som en bra ide' men, hur ska hon förklara att hon bor tillsammans med "bedragaren"? Både försäkringskassan och imigrationsverket är riktigt bra på att snoka.

• Anonym (hustrun)
    katalysator skrev 2012-07-04 22:43:50 följande:
    Ja, folk som ägnar sig åt olika typer av swinging och sexklubbar är ju förhållandevis vanligt. Definitivt inget som någon myndighet har med att göra Solig
    Det är ju helt sant. Nu känns det mycket bättre, faktiskt :)
  • katalysator
    April barn skrev 2012-07-04 22:44:42 följande:
    Katalysator: Det låter ju som en bra ide' men, hur ska hon förklara att hon bor tillsammans med "bedragaren"? Både försäkringskassan och imigrationsverket är riktigt bra på att snoka.
    Att vara tillfälligt särbo med sin make, och att få en fling med sin heta inneboende som brukar knalla runt naken efter duschen borde väl ingen ifrågasätta Flört
Svar på tråden Har ingått skenäktenskap, gravid med min pojkvän.....