• Kewo

Annonser på Blocket avböjer sig Tv4?

Varför skriver folk på Blocket att; Tv4 inte behöver göra sig besvär? Har sett det i flera annonser, mest när det gäller lägenheter och hus till salu, men nu även när det gäller en gammal bil. Vad har Tv-folket för sig som får folk att reagera så kraftigt och ber dem att inte kontakta annonsören? Nån som vet?

Fakta mottages taxamt! Vilda gissningar likaså!

ex: www.blocket.se/view/6559791.htm&l=0&c=1&city=0

• Svar på tråden Annonser på Blocket avböjer sig Tv4?
  • Nattsaga

En vild gissning ,kan de ha nått med att de vill ha med bilen i nått Tv programm om bilar eller nått liknande....nä jag har ingen aning annars

• Japonica

Har jag oxå sett på flera bilannaonser! Undrar därför det oxå!

• nelly 1

När man annonserar så händer det att folk från andra ställern ringer upp och vill att man ska sätta ut en annons även på deras ställe bl a TV4

• Den där Linn

Oj, den kommer ju därifrån jag kommer

• pruppa

jag vet... har själv haft annonser på blocket o då ringer tv4 texttv o vill att man ska köpa annons plats av dom!!!

• Kewo

Nelly;

Är det SÅ det är?! Jag tyckte väl att det var skumt! Kunde inte riktigt tro att alla som sålde ett stackars gammalt hus blev erbjudna att få det renoverat i TV!

• Pockadockan

Enligt en kompis till mig så är det så att folk som har hand om tv4-text ringer runt till folk som har annonser på blocket och frågar om man vill köpa annonsplats på deras text-tv-sidor. Så där har ni nog anledningen

• Nattsaga

Jaha där ser man man lär sig nått nytt varje dag.

• Pockadockan

jahapp, det var ett gäng som han före mig.

• nelly 1

KEWO

Ja tyvärr är det så att folk har det som jobb att sitta o glo efter annser och försöka få anonsöern att anonsera även hos dom

• Japonica

Oj, va irriterad jag skulle bli, förstår att folk sätter ut det i annonsen då..

• giz

nja min bror hade sin bil på blocket, å så ringde en kille från tv 4 å ville köpa hans bil på stört för dom skulle ha med den i ngt tv-program bla bla bla han va som en igel, min bror försökte förklara att han var på semester och att han skrivet i annonsen att det var det å det datumet bilen fanns tillgänglig för försäljning....... men killen gav sej inte och eftersom bror inte kunde lösa hemresan så vart det ingen affär.

har även hört flera som fått tv4 freakar som vill köpa deras bilar till skambud.

• Jenny70

Jag tror det är såhär; Min pappa hade annons på sin bil inne på Blocket. Då ringde TV & ville sälja annonsplats på deras TextTV-sida oxå. Han gick med på det, men i den annonsen som TV la in så gjorde dom bilen 10 år nyare (en miss, såklart, men ändå...) så han blev ju nerringd av människor som tyckte det var värsta klippet! En 05:a för 25000:-, bara det att det var ju en 95:a...det blev lite fel!

• piixelslyna

TV4 text-tv har jag bara ringer på blockets annonser ÄVEN fast det står att säljaren INTE vill bli uppringd. Det dom gör är förbjudet alltså. Tv4 Text-tv har alltså fått ett antal anmälningar och stämningar.

Det är många som jag pratar med, (extra knäcker lite som annan telefonförsäljare) som har blivit uppringda av TV4 och även fast dom sagt nej fått hem en faktura på 400 spänn.
    Annonserna som ligger inne på text-tv är inget att hurra för heller. Aldrig sett någon göra SÅ MYCKET fel.

Tänkte bara dela med mig

Svar på tråden Annonser på Blocket avböjer sig Tv4?