Inlägg från: gugeligu |Visa alla inlägg
  • gugeligu

Är min mammas oro berättigad?

min mor tyckte det var oroligt att jag var ute på natten själv när jag var 18, då hade jag bott emifrån i 3år redan och var alltid ute sent. föräldrar är sådana ibland. tror det betyder att de älskar en :) och ko min mor skulle oroa sig när jag inte var hemma vid två (sista bussen) om jag var där själv nu med, då är jag 25 oc nej jag dricker inte ens men sånt är livet :)

• gugeligu
    snällochgla skrev 2012-07-05 17:13:28 följande:
    VA?? Ja det gör en himla stor skillnad i mina ögon.  Nu har jag ju ingen son men om jag hade så kan jag tänka mig att jag inte skulle vara hälften så orolig när han var ute med sina kompisar.  Killar är ju inte utsatta alls på samma vis som tjejer utan kan försvara sig på ett annat sätt. Men jag är 50+ så det kanske är stenålderstankar?Om det inte är droger inblandade för då skulle jag förstås vara orolig och rädd.
    nej de drabbas ju bara klart mer av okändas våld tex. tar bara livet av sig mer osv.. men nej de blir inte våldtagna lika ofta
  • gugeligu
    snällochgla skrev 2012-07-05 17:37:49 följande:
    Ja allt är ju iofs relativt. Om tjejen blir utsatt för en gruppvåldtäkt och grabben får en snyting som bara ger en blåtira!!!!
    lite olika risker du talar om... 
Svar på tråden Är min mammas oro berättigad?