• Anonym

Pojke i klänning!

Är du 100% säker på att det var en pojke? 

• Anonym

Låter som att han hade klätt ut sig och tyckte att de var roligt. Vad spelar de för roll för dig?

• Anonym

Jag kan tycka att det är lite överdrivet att sätta pojken i prinsessklänning. Kjol är ett kvinnoplagg.

• Anonym
    Anonym (Mamma) skrev 2012-07-05 15:24:21 följande:
    Jag tycker det är fel att barn får agera experiment för att föräldrarna vill bevisa nåt..

Och jag tycker det är tragiskt att dina flickor inte ens får ha prinsessklänning innomhus. Stackars barn. 

Det tragiska i denna historia är väll föräldrar med åsikter om vad som är rätt eller fel. Försvarar inte hela "hen"  tjafset men barn är barn och måste få prova vad de vill. Bättre med klänning vid två år än vid 30.

Har förövrigt en systerson på tre som älskar tingling och rosa, varför. jo storasyster idolen gillar detta. Han älskar drakar med så killen i han finns där.

Låt barn vara barn och retas någon så är det vi vuxna som ska säga till att det är helt oxej att vara anollunda, inte spä på det hela.    
  • Anonym

Du menar alltså att du hade blivit lika upprörd om det var en flicka som var ute i denna djävulskt opraktiska tyllkreation med diadem, som bör hållas inomhus?

• Anonym
    Vissla skrev 2012-07-05 15:47:34 följande:
    "Man" är de där föräldrarna med vad jag anser är lite vett i skallen i det här fallet.
    Mina untgar är ute i kläder som är lämpade för lek utomhus och har inte mindre kul för det, gissar på att dom har mer kul än en utklädd unge.
    Det är inte jätte lätt att klättra i träd osv i prinsessklänning utan att klänningen är i vägen eller fastnar. Eller barnens värsta mardröm, klänningen går sönder, går inte att laga, går inte att ersätta heller då det är en "one of a kind" klänning   
    Men... De flesta barn har väl vett nog att inse det på egen hand? Blir det dags att klättra i träd och bygga koja så går de hem och byter kläder, det måste inte föräldrarna sköta åt dem.
  • Anonym
    Vissla skrev 2012-07-05 15:57:45 följande:
    bättre med lite gräs i rumpan än en unge som hänger i ett träd i en prinsess klänning...
    Är det lag på att alla ungar ska klättra i träd eller? Vad jag minns var jag ute och lekte i klänning som barn och, hör och häpna, jag klättrade inte i träd!

Dessutom tror jag inte 2-åringar klättrar särskilt mycket i träd, de har liksom fullt med hela den här "Jag har just lärt mig springa" grejen....
  • Anonym

Vad spelar det för roll? Låt ungarna ha de kläder de vill. Det är ju sånna som du som stoppar utvecklingen i samhället och stoppar alla i fack. Låt barn vara barn. Mina killar får gärna gå i prinsessklänningar och klättra i träd med dem om de vill. De får också klättra i träd med star wars kläderna. Har inga kläder om mina barn inte får leka i. Sluta pracka på dina barn dina inskränkta åsikter.

• Anonym

Jag ser verkligen inte problemet! Klart grabben ska ha en rosa prinsessklänning om han vill det. Min grabb tycker det är jättekul att klä ut sig i klänning och fina skor på öppna förskolan och mina saker hemma. Det är fantasi och lek. Låt barnet vara barn och leka med vad det vill. Vill min dotter vara spiderman eller batman går väll det lika bra det som prinsessa.

• Anonym

En tråd som heter "Pojke i klänning" kommer säkert att bli en riktig långkörare..........och urtrist som vanligt så gobaj å ajö

Svar på tråden Pojke i klänning!