Inlägg från: Anonym (Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma)

Pojke i klänning!

Vad är det här för larv? Var ute på lekplatsen med barnen och ser en pojke i 2-årsåldern springa runt i rosa klänning och krona på huvudet. Nu har väl larvet gått för långt? Okej att pojkar har rosa, men en prinsessklänning!? Sånt tjafs får inte ens mina döttrar gå i utomhus!
    Stackars barn som får agera socialt experiment... 

• Svar på tråden Pojke i klänning!
  • Anonym (Mamma)
    SilverEmma skrev 2012-07-05 15:19:38 följande:
    Ja Gud stackars barn! Snoppen kommer ju garanterat att trilla av!
    Men att gå klädd så UTOMHUS till och med? Jättekul för den pojken att höra barns kommentarer..
  • Anonym (Mamma)
    Anonym skrev 2012-07-05 15:20:15 följande:
    Är du 100% säker på att det var en pojke? 
    Om inte Markus är ett uninamn så.. 
  • Anonym (Mamma)
    Anonym skrev 2012-07-05 15:21:40 följande:
    Låter som att han hade klätt ut sig och tyckte att de var roligt. Vad spelar de för roll för dig?
    Jag tycker det är fel att barn får agera experiment för att föräldrarna vill bevisa nåt..
  • Anonym (Mamma)
    katalysator skrev 2012-07-05 15:25:17 följande:
    Vad får dig att tro att det var barnets föräldrar som ville bevisa något?
    Varför skulle han annars få gå med den ute? Det var flera barn som reagerade, mina påpekade det också innan jag ens lagt märke till det.
  • Anonym (Mamma)
    Afterlife skrev 2012-07-05 15:27:59 följande:
    Och bara för att chockera TS så gick jag omkring i BYXOR idag!!! Tyst
    Skäms på mig!

Och häromdagen var det en bild på en VUXEN MAN i tidningen som hade klänning på sig. (DiLeva-nånting hette han visst)

Skämt åsido. TS: det tog några årtionden från att flickor började ha byxor på sig tills att det blev socialt accepterat för dem att ha det bland folk. Varför skulle det utvecklas annorlunda när det blir okej för män att ha klänning?
    Men det är ju löjligt.. Klänning är ett kvinnoplagg..
  • Anonym (Mamma)
    stormviskaren skrev 2012-07-05 15:28:42 följande:
    Det är svårt när barnen väl fått på sig utklädningskläderna att få av dem, min ena kusin gick med sin spiderman dräkt i en vecka och ville tom sova i den.. 
    Mina gillar också sina utklädningsgrejer, men det är inte de som avgör om de får gå ut så eller inte. 
  • Anonym (Mamma)
    Anonym skrev 2012-07-05 15:30:37 följande:
    Och jag tycker det är tragiskt att dina flickor inte ens får ha prinsessklänning innomhus. Stackars barn. 

Det tragiska i denna historia är väll föräldrar med åsikter om vad som är rätt eller fel. Försvarar inte hela "hen"  tjafset men barn är barn och måste få prova vad de vill. Bättre med klänning vid två år än vid 30.

Har förövrigt en systerson på tre som älskar tingling och rosa, varför. jo storasyster idolen gillar detta. Han älskar drakar med så killen i han finns där.

Låt barn vara barn och retas någon så är det vi vuxna som ska säga till att det är helt oxej att vara anollunda, inte spä på det hela.    
    Va? Vart har jag sagt att de inte får ha det inomhus? Det jag reagerar på är att man låter dem gå i det ute!
  • Anonym (Mamma)
    Lumikki skrev 2012-07-05 15:33:55 följande:
    TS: så om ni ska till lekplatsen och dina barn inte vill ta av sina älskade lekkläder tycker du att det är värt att ställa till med ett j-a liv och bråka med ungen? Sunt föräldraskap. Not.
    Det blir inte "ett jävla liv", de vet att de inte får ha dem ute.
  • Anonym (Mamma)
    vitlöksbröd skrev 2012-07-05 15:35:25 följande:
    Förresten, igår lagade min sambo (av manligt kön) middag, medan jag (av kvinnligt kön) fixade med datorn. Gör det ont att läsa detta? Mår jag eller min sambo dåligt? Vilka men kommer vi få av detta?
    Nej? Alltså vad tror ni egentligen? Jag är inte rabiat, jag tycker det är larv att låta pojkar gå klädda som prinsessor ute.
  • Anonym (Mamma)
    Kjellgren skrev 2012-07-05 15:36:47 följande:
    Men är du upprörd över att han hade maskeradkläder utomhus eller just en prinsessklänning utomhus?

Hade det varit ok om han hade haft klänningen inomhus? Även om det var på ett kalas med andra barn eller på dagis?
    Både och, men värst är att det var en klänning. inte ens en praktiskt sådan utan en med massa tyll och tjafs, och en glittrig diademtiara på huvudet..
  • Anonym (Mamma)
    Insatt skrev 2012-07-06 07:21:02 följande:
    Det är tragiskt att du lärt ditt barn att mobba andra för att de klär sig könsöverskridande. Herregud. Markus var bara två år och ändå skulle ditt barn peka ut honom som avvikande. Like a mobbare! Du måste vara stolt över ditt inflytande på den lilla illbattingen.
    Mina barn är inga mobbare bara för att de påpekade att han hade klänning. Barn är ärliga.
  • Anonym (Mamma)
    Insatt skrev 2012-07-06 09:22:43 följande:
    Och hur har de kommit på att en pojke inte ska ha klänning om inte från sin mobbarmorsa?
    Jag är ingen jävla mobbare! Jag sa ju inget högt precis!
    Jag vet inte, böcker, filmer, hur tusan ska jag veta det? 
Svar på tråden Pojke i klänning!