• Pleco

Pojke i klänning!

Men pojken var två år gammal, vad spelar det för roll? Om de andra barnen mobbar honom så är det deras föräldrar som gör "fel", inte pojkens föräldrar som låter honom klä sig som han vill.

Finns värre saker att uppröras över än en tvåårings klädsel.

• Pleco

Min man målade naglarna häromdagen, ska jag tvinga honom att stanna inne för det?

• Pleco
    Vissla skrev 2012-07-05 15:39:06 följande:
    Man går väl inte ut i prinsess klänning o krona oavsett kön :/
    Är man två år gammal så gör man nog det.
  • Pleco
    Vissla skrev 2012-07-05 15:41:47 följande:
    Nä, då har man en mamma eller en pappa eller en annan vuxen ansvarig som förhindrar en från att göra det med sig ut.. Fast jag kanske ska låta min två åring springa ut naken för "att hon vill" också?
    Varför ska man begränsa sina barn, bara för att man själv tycker att kläderna är fula? Och att vara naken och att han fula kläder är inte samma sak, det borde du väl själv förstå.
  • Pleco
    Vissla skrev 2012-07-05 15:49:52 följande:
    Att kläder4na är fula har inget med saken att göra, dom får jätte gärna leka i fula kläder, hellre de än fina faktiskt men dom får inte vara ute o leka i OPRAKTISKA kläder, ja det är skillnad på att vara naken och att vara opraktiskt klädd, som naken är man mycket smidigare m.m, ska man tänka så är det mer ok att vara ute o leka naken än i maskerad kläder.
    Men "moralkärring" som jag är släpper jag inte ut mina barn nakna hur praktiskt det än är 
    Alla  barn klättrar inte i träd och busar inte runt. Så jag förstår inte riktigt det där med praktiskt och opraktiskt. Och som någon annan skrev, är kläderna i vägen så kan man enkelt byta. Och nej, det är inte ett dugg praktiskt att leka naken då det fastnar en hel massa sand, gräs och skräp i stjärt och underliv.
  • Pleco
    Vissla skrev 2012-07-05 15:57:45 följande:
    bättre med lite gräs i rumpan än en unge som hänger i ett träd i en prinsess klänning...
    Alla kläder kan fastna i grenar. Och små barn ska inte klättra i träd utan vuxnas uppsyn. Du får ha din åsikt och funkar det för din familj så är det helt ok, men att säga att föräldrar som låter sina barn klä sig som dom vill inte har vett i skallen är inte ok.
  • Pleco
    Vissla skrev 2012-07-05 16:01:59 följande:
    Att ha vett i skallen och att ha vad jag anser är vett i skallen behöver inte vara samma sak, även fast just jag anser det.
    Och att inse att människor tycker olika, utan att behöva kalla folk "idioter" kallas mognad. Testa det...
  • Pleco
    Vissla skrev 2012-07-05 16:07:53 följande:
    Jag har inte kallat någon för idiot, som sagt att ha vett i skallen och att ha vad JAG anser vara vett i skallen är inte samma sak...
    Kanske utryckte mig lite oklart... Jag tycker det är korkat att låta barnen leka i maskerad kläder ute, men en förälder som gör det behöver inte vara korkad 
    Skulle dock vara rätt kul att se en förälder leka i maskeradkostym utomhus.
Svar på tråden Pojke i klänning!