• Gumsegumsan

Pojke i klänning!

Anonym (Mamma) skrev 2012-07-05 15:18:12 följande:
    Vad är det här för larv? Var ute på lekplatsen med barnen och ser en pojke i 2-årsåldern springa runt i rosa klänning och krona på huvudet. Nu har väl larvet gått för långt? Okej att pojkar har rosa, men en prinsessklänning!? Sånt tjafs får inte ens mina döttrar gå i utomhus!
    Stackars barn som får agera socialt experiment... 
    tycker mer det låter som en pojke som klätt ut sig. det är ju det som är så bra med utklädningskläder, att man kan leka och klä ut sig till vad man vill

om man däremot sätter på sin pojke en mer seriös klänning så kan jag lite förstå hur du tänker när du säger "socialt experiment", men detta låter inte som något som föräldrarna har satt på honom.
  • Gumsegumsan
    mamita64 skrev 2012-07-05 17:17:05 följande:
    Min son hade ofta klänning eller kjol och blev sminkad av  storasystrarna. Han älskade Barbie och blev helt överförtjust när han fick en. Hans 300 kronor i julklappspeng gick till att köpa en Arielbarbie. Det enda han verkligen ville ha.

Idag är han bög.......se som det kan gå

bög är väl liksom något man är och inte något som framkallas genom att man får se nära sidor av smink, klänningar och kjolar?

min poäng är alltså att om din son är bög så hade han väl förmodligen blivit det ändå även om han inte gått klädd i klänning och blivit sminkad som liten?  
  • Gumsegumsan
    vampyria2 skrev 2012-07-05 17:22:38 följande:
    Du tror inte att hon var lite ironisk i sitt inlägg

jo jag tror det, men eftersom det inte fanns några smileys så vet man aldrig med effellare
Svar på tråden Pojke i klänning!