• vampyria2

Pojke i klänning!

mamita64 skrev 2012-07-05 17:17:05 följande:
    Min son hade ofta klänning eller kjol och blev sminkad av  storasystrarna. Han älskade Barbie och blev helt överförtjust när han fick en. Hans 300 kronor i julklappspeng gick till att köpa en Arielbarbie. Det enda han verkligen ville ha.

Idag är han bög.......se som det kan gå
    Fyyy vilken läskig historia, kommer aaaldrig mer låta min son ha klänning eller nått flickigt

Hur ser du TS på flickor som är kortklippta och enbart har pojkkläder då? Är det lika illa?
  • vampyria2
    Anonym (Mamma) skrev 2012-07-05 15:20:50 följande:
    Men att gå klädd så UTOMHUS till och med? Jättekul för den pojken att höra barns kommentarer..
    Jag har själv en dotter/son som är transexuell och alltid klätt sig som en pojke och inte en enda gång har ett barn varit elakt emot henne utan de som har reagerat negativt har alltid varit vuxna, barn accepterar det mesta, kan fråga om hon är en pojke eller flicka och när vi svara så är det inget mer med det utan de fortsätter att leka.
  • vampyria2
    Gumsegumsan skrev 2012-07-05 17:19:24 följande:
    bög är väl liksom något man är och inte något som framkallas genom att man får se nära sidor av smink, klänningar och kjolar?

min poäng är alltså att om din son är bög så hade han väl förmodligen blivit det ändå även om han inte gått klädd i klänning och blivit sminkad som liten?  
    Du tror inte att hon var lite ironisk i sitt inlägg
  • vampyria2

Min äldsta dotter älskade såna klänningar när hon var 4 år, på torget här i stan så sålde de såna för 150 kr styck, jag tycker att de är vidrigt fula och inte några fin klänningar så jag köpte hem en hel hög till henne som hon bodd i.
    Tänkt som så att det lär vara under en ganska kort tid i livet som man vill gå ut i såna och jag såg på henne hur otroligt fin hon kände sig i dem så varför inte låta henne njuta av det så mycket hon bara kan.

• vampyria2
    Anonym (Jenny) skrev 2012-07-09 18:56:08 följande:
    Man blir INTE traumatiserad pga att bli nekad en viss sorts plagg som barn.
    Okej och hur vet du det? Jag har själv tex en dotter som är född i fel kropp, det har ett blodprov bevisat när hon var 8 år (har pojkkromosmer)  Han känner sig uttittad och utklädd om han har typiska flickkläder, kan garantera att han hade blivit ett barn med mycket sämre självkänsla om vi hade tvingat honom att bära klänningar m.m.

Du kan aldrig vara säker på att ditt barn inte är som alla andra och då är det väldigt viktigt att lyssna på barnet för att komma fram till vad som är bäst för just det här barnet.
    Vi fick jätte många kommentarer från andra vuxna som tyckte att vi gjorde så fel som lät han vara som en pojke...snacka om att det var skönt att få bekräftat att vi faktiskt hade agerat rätt som lät han vara den pojke han visste att han var.

Sen funderar jag på vad man som vuxen tjänar på att tjaffsa om såna saker, vad gör det i det stora hela om barnet trivs bäst i vissa kläder, varför ska man inte låta barn vara egna individer och få hitta sig själva utan att stöta på en massa motstånd mot dem som faktiskt ska finnas där och älska dem hur de än är?
Svar på tråden Pojke i klänning!