Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Pojke i klänning!

The Doctor skrev 2012-07-05 20:04:53 följande:
    Ändras tillbaka, män använde ju också klänning förr i tiden.

De' e' ju inte SAMMA SAAAK JUUUU!!!!! Mel Gibson med smink och skotsk fjollklänning är sexigt, en tvååring med samma sak är det "synd om". Märkligt det där va? {#emotions_dlg.djavulsk}
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    lövet2 skrev 2012-07-05 20:43:26 följande:
    Jag såg inte en gräsmatta framför mig, utan asfalt eller grus.

Efter 5 hjärnskakningar hos mina barn och 1 hjärnskakning + 2 utslagna tänder hos mina brorsbarn, så känns det onödigt att utmana ödet genom att släppa ut en 2-åring i långklänning.

Varför det? Flickor släpps ju ut i det hela tiden. Är dte mer okey om de slår sig sönder och samman?
  • Dorian Ertymexx
    Froststar skrev 2012-07-06 12:33:07 följande:
    Barns kommentarer kommer för att inskränkta föräldrar har lärt dem det. Det är inte barn som mobbar, det är föräldrar som misslyckas big time med sin "uppfostran".

Skål
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2012-07-06 13:03:22 följande:
    ha ha min pojke går runt i tofs och kjol i detta nu.............................storasyster på 5 år har klätt honom. han är 2år.

Inget att hetsa upp sig för. det är ju lek och skoj. kan hända att vi går en sväng till lekplatsen också det bjuer jag på.

Så kasnke det kommer fler sådana här inlägg i eftermiddag från någon i Skåne

Men URS, din pojke kommer bli BÖG!!! FörvånadGråter
  • Dorian Ertymexx
    Plutteli skrev 2012-07-06 13:09:30 följande:
    Why? Normer ändras hela tiden.

Skitsnack. Vi har EXAKT samma normer som på stenåldern, på Mose och Abrahams dagar, som på romarnas tid, som på medeltiden, som på 1700-talet och som på femtiotalet! SÅ DET SÅ!!!!!! Drömmer
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2012-07-06 13:12:33 följande:
    oj oj oj! Just det, det blir de ju genom att klä sig i tjejkläder. en gång hade han även prinsessklänning. Han blir nog läderbög då va?

Japp. BDSM-transa. Gråter
  • Dorian Ertymexx
    Söndagskaffet skrev 2012-07-06 13:16:12 följande:
    Jepp, samma normer där folk som vill påtvinga andra sina åsikter börjar skrika och ropa för att överrösta de som tycker annorlunda. 

Äsch, varför skrika, det tär på stämbanden. Litet fysisk övning genom kast med liten sten fungerar bättre. Det är det som var fel med medeltiden, de brände oliktänkande på bål. Det leder till skrikande och miljöförstöring, stening är SÅ mycket bättre vet du. Ja, utom om muslimer gör det, då är det ren ondska förstås!! Drömmer
  • Dorian Ertymexx
    Plutteli skrev 2012-07-06 13:28:17 följande:
    Mmm jo visst, för det var ju vi som tycker det är ok med klänning på pojkar som startade tråden av förfäran av vad vi såg på lekplatsen? Eller vänta nu...

F.ö: TS startar en tråd på ett DISKUSSIONSFORUM. Ska det då vara så att EN person får skriva "du har fel" sen resten "jag håller med" för annars är det mobbing och att pådyvla åsikter?

Ja? Hallååå, du är på FL nu, get your head in the game!! Drömmer
  • Dorian Ertymexx
    Söndagskaffet skrev 2012-07-06 13:30:44 följande:
    Det var inte alls det jag menade. Jag menade bara att om man nu ska ha en diskussion över nätet så behöver man inte använda caps för att få folk att ta till sig det man säger.

Men hur ska man annars bevisa att man har RÄTT??? Förvånad
  • Dorian Ertymexx
    TreFantastiskaBarn skrev 2012-07-06 14:04:24 följande:
    Låter som en familj i min smak. Fruktansvärt irriterande med inskränkta människor som inte ens kan låta ett barn klä ut sig utanför könsrollerna.

Men du förstår, inte, alla de barnen blir ju BÖGAR, och då minskar antalet svenska barn som föds, och VIPS SÅ HAR TALIBANERNA TAGIT ÖVER!!!!! Obestämd
  • Dorian Ertymexx
    SofieMuller skrev 2012-07-06 19:18:28 följande:
    OKEJ!!!!!!!
    Stopp och belägg monsterskägg!

Jag anser att barn ska få möjligheten att välja själv vad dom vill ha på sig (inom rimliga gränser)
    Min son på 2 år älskar att låna storasysterns prinsessklänning, hello kitty-tröjor, klämmor osv.

Barn har inte någon uppfattning om könsindelning utan väljer det som är fint!
    Han älskar även traktorer och bilar, det har han också "valt" själv.

Vem är vi och säga att inte pojkar får ha nagellack eller prinsessklänning?!
    Ska inte flickor få ha jeans och snickarbyxor då heller?

Varför ska mina barn tvunget sättas in i fack?!
    Jag är på precis samma sätt emot "hen"-snacket för det är lika löjligt!
    Vill flickor ha rosa prinsessklänning och pojkar leka med bilar, varsågod!

LÅT DOM VÄLJA SJÄLV!

Men man kan ju inte låta barn välja FEL heller!!!11!!! Drömmer
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (vet hut) skrev 2012-07-06 20:12:26 följande:
    Jag instämmer. Flickor ska ha kjol, eller klänning om det är kalas. Pojkar ska ha byxor, eller kortbyxor på sommaren. Annars kan det ju bli hemskt varmt för dem.

Jag kan dock inte drista mig till att skratta åt sådana spektakel som när pojkar har klänning. Jag tycker inte att det är något att skratta åt. Jag tycker att det är allvarligt.

Och jag tycker att om man har sådana åsikter så ska man tillbaka till 1850-talet. Vilken tur att vi har åsiktsfrihet, inte sant?
  • Dorian Ertymexx
    Pigeon skrev 2012-07-09 12:13:53 följande:
    Därför att det blir ingen revolt om de som får gå i spetsen för det nya modet är barn som inte kan försvara sig från eventuella elaka/trångsynta kommentarer. Får en 7-årig kille i rosa klänning höra några skratt och kommentarer av de äldre barnen i skolan kommer han kanske aldrig mer vilja ha på sig sin klänning. Är det i stället en 20-åring eller 18-åring som klär sig i rosa klänning gör han det fullt medvetet om vad andra tycker om saken, och är beredd på kommentarer/skratt, och ger förmodligen svar på tal.

Kan du inte se att det är skillnad?

Right. För om man lärt sig att man inte får gå i klänning och kjol i tjugo år så är det så lätt att våga göra det. Det är ju därför det är så lätt för homosexuella att komma ut, för de har fått lärt sig i 20+ år att det inte är okey... Obestämd
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2012-07-09 15:35:06 följande:

Jag kan tycka att det är larvigt att låta BARN vara ute och leka i prinsesskläder... Oavsett kön. För jag skulle inte låta mitt barn gå klädd som en prinsessa, annat än som lekkläder, inomhus... Men jag misstänker att TS hade blivit precis lika "störd" oavsett vilken typ av klänning pojken hade?

Skål
  • Dorian Ertymexx
    puss skrev 2012-07-09 17:20:51 följande:
    men vad gick experimentet ut på? nån som vet?

Jo, man experimenterar med kläder och könsidentitet. För de där första gänget årtusenden när pojkar gick i klänning och kjol verkar inte gett tydliga svar om att karlar i kjol är manligare än karlar i byxor. Jag tror helt enkelt att kritikerna är rädda att deras byxbärande gossar ska framstå som fjollor mot de kjolbärande småpojkarna. Flört
  • Dorian Ertymexx
    Plutteli skrev 2012-07-09 19:40:01 följande:
    Jag rättar mig själv: JO ens barn kan bli traumatiserad av att nekas vissa plagg som barn helt beroende på hur det görs. Ponera att ens son vill ha klänning och man svarar "Nä, det är bara för flickor och sånna där konsiga transor och det är ju inte du!" , sen visar det sig att sonen visst var transvestit och han därför går och mår oerhört dåligt i många många år innan han vågar leva ut sin läggning, för att inte tala om all ångest innan han vågar berätta det för sina föräldrar!

Men det är ju bara bra. Tänk vad hemskt om grannarna får veta att man har fostrat en bög i familjen!!!!! Gråter

Det kanske rentav tror att man lät pojkbarnet springa runt i KLÄNNING!!!   Drömmer
  • Dorian Ertymexx
    Ant3 skrev 2012-07-09 20:18:52 följande:
    Med det resonemanget kan väl barnet traumatiseras av att tillåtas bära klänning också?

Bara om det möter fördomsfulla puckon.
  • Dorian Ertymexx
    Ant3 skrev 2012-07-09 20:45:23 följande:
    Det lär han göra. Med det tankesättet borde man kanske inte utsätta sin son för risken med negativa kommentarer innan han är mogen att välja det själv, om man nu tror att det kan sätta stora hinder för hans eventuella läggning.

Dumheter. Man blir aldrig "mogen" för negativa kommentarer. Än mindre om man göms undan från det. Litet som att tro att man kan bli mogen för trafiken genom att gömma barnet från allt sådant fram till femton års ålder. Not likely.
  • Dorian Ertymexx
    Pigeon skrev 2012-07-09 21:48:23 följande:
    Det var lite det jag menade med mitt förra inlägg - att en "moderevolt" som drivs av föräldrarna kommer att falla platt för så snart barnen är stora nog att tycka till kommer de garanterat inte bry sig om vad föräldrarna tycker om deras klädval. Om man som förälder klär sin pojke i klänning kommer han kanske blandvägra det senare i livet just därför. Om man i stället säger "nej det är för flickor" kanske han revolterar senare och tar på sig just det som föräldrarna inte vill.

Barn gör dessutom inte som vi säger, utan som vi gör. Om deras pappa aldrig har klänning kommer de ganska snart inte heller vilja ha det...

Men vad är då problemet? Vad är poängen med hela "låt barn vara barn" om man INTE låter barn vara barn, för att "de kommer ändå ta efter pappa"?
Svar på tråden Pojke i klänning!