• Insatt

Pojke i klänning!

Ts, var ditt barn inte kompetent nog vid 2 års ålder för att visa själv vad hen ville ha på sig och inte när hen klädde ut sig? Min syrras unge klarade det innan 1,5. Just saying...

• Insatt
    Anonym (Mamma) skrev 2012-07-05 15:28:30 följande:
    Varför skulle han annars få gå med den ute? Det var flera barn som reagerade, mina påpekade det också innan jag ens lagt märke till det.
    Det är tragiskt att du lärt ditt barn att mobba andra för att de klär sig könsöverskridande. Herregud. Markus var bara två år och ändå skulle ditt barn peka ut honom som avvikande. Like a mobbare! Du måste vara stolt över ditt inflytande på den lilla illbattingen.
  • Insatt
    Anonym skrev 2012-07-06 06:23:50 följande:
    Tänkte anmäla min lilla Albin till balettkurs nu i höst för storasyster dansade tidigare och han älskar att ha hennes rosa balettklänning med den vackra tyllkjolen. Mötte dansläraren på stan och berättade för henne att Albin ville börja och så sa jag att han älskar ju Violas (storasyster) klänning och klär så bra i den. Men HALLÅ liksom, hon stirrade på mig som om jag var ett ufo!! "-Det är ju inte kutym att pojkarna har klänning på dansen sa hon utan de har trikåer eller liknande". KUTYM???? Va f..n är kutym?? man bara liksom dånar...............
    Kan ju vara svårt att tro, men balett är väldigt könssegregerad och traditionell.
  • Insatt
    Anonym skrev 2012-07-06 08:22:57 följande:
    Ja det vore ju bättre om kvinnorna hade trikåer och männen balettkjol! Lite nytänk inom den ganska stelbenta finkulturen.
    Framförallt vore det väl bra om det inte var en så stor grej så att tränare för småbarn gör stora ögon åt tanken på små pojkar i tyllkjol.
  • Insatt
    Anonym (Mamma) skrev 2012-07-06 09:10:31 följande:
    Mina barn är inga mobbare bara för att de påpekade att han hade klänning. Barn är ärliga.
    Och hur har de kommit på att en pojke inte ska ha klänning om inte från sin mobbarmorsa?
  • Insatt
    Anonym (Mamma) skrev 2012-07-06 09:24:58 följande:
    Jag är ingen jävla mobbare! Jag sa ju inget högt precis!
    Jag vet inte, böcker, filmer, hur tusan ska jag veta det? 
    Med tanke på att du tycker att det är sååååååååååååååååååååååå otroooooooooligt fel så har de nog snappat upp det. Och jo du är en jävla mobbare! Du startar till och med trådar på fl om småbarn utklädda till prinsessor för att du tycker att det är så fel att de klär ut sig så endast för att de har snopp mellan benen. Trångsynt så det förslår. 
Svar på tråden Pojke i klänning!