Inlägg från: Söndagskaffet |Visa alla inlägg
  • Söndagskaffet

Pojke i klänning!

Alltså inte för att vara elak eller något, men min vän länkade den här tråden och vi sitter nu cirka 20 pers och gapflabbar åt er argumentation. 
    Vad spelar det för roll om någon har på sig klänning eller inte? Män i de flesta kulturer har haft klänning i århundraden. Visst att de kallar det skrud eller whatever men det är ju ändå samma sak. Varför hetsa upp sig så över att en liten kille tycker om sin utklädningskostym? Om ni ska argumentera kring klänningar så ta med alla klänningar, för om ni motsätter er att en kille har prinsessklänning på lekplatsen så borde det ju vara samma sak när en kille har dopklänning på sig i kyrkan och ska döpas, eller?
    Jag vet att jag sätter alla i ett fack när jag säger vuxna, men kom igen nu va. Chilla lite och ta inte allt så allvarligt. Det är bara en klänning. That's it.

Om ni ska diskutera prinsessklänningar på killar så diskutera batman-dräkter på tjejer. För om ni säger att killar inte får ha klänning men att tjejer får ha batman-dräkt, då är det könsdiskriminering.

Tack och hej från en 16-årig tjej. 

• Söndagskaffet
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-06 13:12:33 följande:
    Skitsnack. Vi har EXAKT samma normer som på stenåldern, på Mose och Abrahams dagar, som på romarnas tid, som på medeltiden, som på 1700-talet och som på femtiotalet! SÅ DET SÅ!!!!!! Drömmer
    Jepp, samma normer där folk som vill påtvinga andra sina åsikter börjar skrika och ropa för att överrösta de som tycker annorlunda. 
  • Söndagskaffet
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-06 13:20:47 följande:
    Äsch, varför skrika, det tär på stämbanden. Litet fysisk övning genom kast med liten sten fungerar bättre. Det är det som var fel med medeltiden, de brände oliktänkande på bål. Det leder till skrikande och miljöförstöring, stening är SÅ mycket bättre vet du. Ja, utom om muslimer gör det, då är det ren ondska förstås!! Drömmer
    Ah, sarkasm är så krångligt över internet. 
    Vänta.. Muslimer? Vardå?! Förvånad Gråter
  • Söndagskaffet
    Plutteli skrev 2012-07-06 13:28:17 följande:
    Mmm jo visst, för det var ju vi som tycker det är ok med klänning på pojkar som startade tråden av förfäran av vad vi såg på lekplatsen? Eller vänta nu...

F.ö: TS startar en tråd på ett DISKUSSIONSFORUM. Ska det då vara så att EN person får skriva "du har fel" sen resten "jag håller med" för annars är det mobbing och att pådyvla åsikter?
    Det var inte alls det jag menade. Jag menade bara att om man nu ska ha en diskussion över nätet så behöver man inte använda caps för att få folk att ta till sig det man säger.
Svar på tråden Pojke i klänning!