• Falumamman

Pojke i klänning!

Anonym (smurf) skrev 2012-07-06 10:55:57 följande:
    Min dotter hade på sig spiderman t-shirt igår när vi var i lekparken.. Min plan var att utsätta den stackars lilla flickan för ett socialt expriment. Men vet du? Det gick inte så bra för det var ingen som lade märke till hennes "killtröja"

Jag glömde även att säga att hennes sandaler var BLÅ.... Hallå pojkfärg... Någon måste väl ha sett att jag hade blåa sandaler på min stackars dotter.

Funderar på att gå starkare ut nästa gång och låta dottern ha på sig en KEPS. ooops undrar vad folk säger då.. 
    Ringer soc på en gång. Barnmisshandel på hög nivå här

Har en 4-årig son som älskar att ha sin storasysters tomteklänning på sig, gärna med tomteluva på också. Ingenitng han sätter på sig på dagis, däremot gillar han att sätta på sig prinsessklänning på dagis, han tycker han blir fin. Han gillar annars allt med Spiderman också.
    Han är 4 år, jag bryr mig inte, hade kanske tyckt det skulle kännas lite mer olustigt om han var 15 år och ville gå till skolan med en askungeklänning på sig. Men barn gillar at tklä ut sig.

Själv var jag en riktig pojkflicka och hade ett par röda snickarbyxor jag jämt skulle ha på mig.
    Mamma försökte köpa klänningar till mig, men det kunde hon ju försöka med. Ingen var gladare än mamma när snickarbyxorna blev för små för mig

Tycker det är lite synd att man för över sina egna fördomar till sina barn. Vad gör det om en pojke gillar klänningar och en flicka spiderman? Det kommer att ändras, har än så länge inte sett en pojke i högstadiet som går med klänning.
  • Falumamman
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-06 14:07:31 följande:
    Men du förstår, inte, alla de barnen blir ju BÖGAR, och då minskar antalet svenska barn som föds, och VIPS SÅ HAR TALIBANERNA TAGIT ÖVER!!!!! Obestämd
    It makes sense
Svar på tråden Pojke i klänning!