Inlägg från: Anonym (Jenny) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jenny)

Pojke i klänning!

Anonym skrev 2012-07-06 01:43:11 följande:
    Då din sambo är en transa, har ni långt kvar till könsbyte?

• Anonym (Jenny)

Tycker det är så fult när pojkar ser ut som flickor och tvärtom.. isch

Flickor ska ha kjol och klänning ofta och långt hår. Pojkar ska ha kläder med fräna tryck, inget rosa fjanteri och givetvis ska de ha kort hår.

Kollade in på lady dahmers blogg häromdan och höll på att skita i brallan av skratt när jag såg hennes ungar. Skrattande  

• Anonym (Jenny)
    Anonym skrev 2012-07-06 20:05:54 följande:
    Ska ha? Nej det finns inget ska. Hoppas du inte lär dina eventuella barn att man ska skratta åt andras kläder och utseende. Mobbing härstammar nog främst från vuxna som du tyvärr..
    hennes ungar lär bli mobbade
  • Anonym (Jenny)
    Anonym skrev 2012-07-06 20:13:27 följande:
    Ja säkert av dina barn, eller av barn med föräldrar som resonerar som du. Hemskt.

Klär man upp sina barn så får man skylla sig själv anser jag
  • Anonym (Jenny)
    Anonym (vet hut) skrev 2012-07-06 20:12:26 följande:
    Jag instämmer. Flickor ska ha kjol, eller klänning om det är kalas. Pojkar ska ha byxor, eller kortbyxor på sommaren. Annars kan det ju bli hemskt varmt för dem.

Jag kan dock inte drista mig till att skratta åt sådana spektakel som när pojkar har klänning. Jag tycker inte att det är något att skratta åt. Jag tycker att det är allvarligt.
  • Anonym (Jenny)
    Jag1977 skrev 2012-07-07 00:53:08 följande:
    inte alls konstigt. en tvååring kan ha mycket bestämda åsikter kring klädsel och i den åldern tar man väl knappast en diskussion om vad som är normativt för könen... eller gör du det TS?

Men man låter väl ändå inte en tvååring styra och ställa? Obestämd
  • Anonym (Jenny)

Ibland så är det som dessa genusivrare vill få det att framstå som man är en dålig förälder för man inte låter sin son ha klänning.. löjligt!

• Anonym (Jenny)

Man blir INTE traumatiserad pga att bli nekad en viss sorts plagg som barn.

• Anonym (Jenny)
    Anonym skrev 2012-07-09 19:13:37 följande:
    Jag tror vi skulle få en mjukare och finare uppväxt för våra barn om både pojkar och flickor fick bära klänningar och kjolar och leka med dockor och sånt de första tio åren eller så. Sen kunde man långsamt skola över pojkarna i byxor om de gjort sig förtjänta av det. Men om de ertappades med våldsamma tendenser skulle de omedelbart tillbaka till klänningarna igen.
  • Anonym (Jenny)

Men att klänning enbart är för flickor är det då hela världen?
    Gör det något att vi kvinnor har några fler plagg att välja på?

Svar på tråden Pojke i klänning!