• Numminen

Pojke i klänning!

Imaan skrev 2012-07-06 21:53:11 följande:
    Men TS det vet du väl att numer finns inte hon och han. Alla är HEN... Haha! Tycker det är sjukt hur folk ska tvinga på pojkar typiska tjejkläder bara för det får man minsann.

Jag kan bara svara för mig själv men min son (nu fyra) har sedan tvåårsåldern då och då frågat efter klänning, främst när han vill vara fin. Jag har inte sett något skäl alls till att han inte skulle få ha det. Numera vet han nog att det oftast är tjejer som har det men kan välja det ändå. Varför skulle han inte få ha det? Han känner sig finklädd, inte utklädd.
  • Numminen
    Livetäenbiltvättmenjaharencyckel skrev 2012-07-06 23:47:20 följande:
    nja inte skulle jag nog sätta på en prinssens klänning på en liten försvarslös tvååring. om det handlade om en fyraåring som vill klä ut sig till prinsessa vad är problemet? jag har 5 bröder och alla har bytlånat klänningar med mig. själv hade jag då deras kläder och var "pappan"  eller hjälten i lekarna ofta och tänk att det blev folk av oss också

En liten försvarslös tvååring? Båda mina barn har som tvååringar vissa dagar haft bestämda åsikter om vad de vill ha på sig. Har det då inte handlat om sandaler mitt i vintern eller liknande så har de gott kunnat få välja själv. Varför inte? Sen vänder jag mig återigen mot att pojkar förväntas vara utklädda så fort de har kjol eller liknande. Åtminstone min son (och dottern med för den delen) tycker att de är fina. Varför ta ifrån dem den glädjen?
Svar på tråden Pojke i klänning!