• silvergrisen

    Robotgräsklippare

    Vi har just satt igång vår nyinköpta. Om det funkar som jag hoppas så kommer det att bli kanon! Vet andra som är väldigt nöjda men de är inte småbarnsfamiljer. Drömmer Vi får väl se hur det går... 

  • Svar på tråden Robotgräsklippare
  • MammaKajsa

    Åh vad härligt det låter!  Jag vill också ha en sån så småningom när vår trädgård är lite mer organiserad.
    Tills vidare så får jag väl vara min egen gräsklipparrobot..  ;-D 


    MammaKajsa
  • johanss

    Kul!!! Vi går precis och funderar på att skaffa en vi med. Eller snarare, vi ska skaffa en men har inte bestämt oss för vilken variant!
    Vad köpte ni för någon och var??

  • JessicaPersika

    Ni kommer INTE att ångra er! Vi har haft våran i två veckor och det är ju helt underbart att få en snygg gräsmatta utan att ödsla massa timmar i veckan på det. 

  • Tessos

    Vi har en Husqvarna. Den är den bästa av de som finns enligt min man som jobbar i trädgårdsbranschen. Vi har haft en i minst fem år och vi är jättenöjd!

  • Malawi

    Vi har en Husqvarna och barn och vi är supernöjda! Ett bra sätt att komma ihåg att plocka undan efter sig... 

  • johanss

    Haha, klockrent! Ja då blir det kanske mindre grejor (läs leksaker) liggande på kvällarna. Får väl säga till barnen att gräsklipparen äter upp dem om de låter dem ligga :)

    Såvitt jag har hittat så är poolrobot.se absolut billigaste nätsidan i Sverige... Nån som handlat där? Vill inte gärna beställa från en sida jag inte vet något om alls innan jag hört något om dem!!

  • JessicaPersika

    Vi köpte våran wiper därifrån. Det blev lite krångel men det var wiper själva som krångla. poolrobot var jätte bra och seriösa att ha att göra med. Svarar snabbt på mail och är generösa med kompensation om något krånglar. Rekomenderar dom starkt!

  • silvergrisen

    Vi har också en Husqvarna, som vi köpte hos vår motorsågshandlare. Klarar 1800 kvm om jag minns rätt. Den funkar såklart bra men eftersom det har varit dåligt väder sedan vi skaffade den så har det varit väldigt lite lek på gräsmattan än så länge. Men jag tror att det kommer att gå bra nu när jag ser den vara igång.

    Och jädrar vad skönt det är att slippa behöva tänka på att klippa själv. Man kan bara glömma det och syssla med annat istället.  

  • johanss
    JessicaPersika skrev 2012-07-09 20:23:00 följande:
    Vi köpte våran wiper därifrån. Det blev lite krångel men det var wiper själva som krångla. poolrobot var jätte bra och seriösa att ha att göra med. Svarar snabbt på mail och är generösa med kompensation om något krånglar. Rekomenderar dom starkt!
    Vad kul att höra att [url=poolrobot.se]poolrobot.se[/url] funkar bra! Just eftersom de har bästa priset med..:D

    Jag har kollat på Worx Landroid, poolrobot.se/product.html/worx-landroid

    Någon som har erfarenhet av den? Jag läste något om att Jula slutat sälja den pga av patentintrång, men poolrobot säljer den fortfarande såvitt jag kan se!
  • AndreaBD

    Har någon koll på vad man ha för förutsättningar för att kunna ha en? Vår tomt är ganska ojämn och det är inte helt sammanhängande, dvs. det finns lite gångväg och höga kanter av rabatter. 

Svar på tråden Robotgräsklippare