• Anonym (Jag)

Reducil eller något annat piller?

Hejsan!

Måste ha svar. Jag har tänkt testa något bantningspiller, men vet inte vilket.
    Någon här som testat Reducil eller något annat piller?? Som ni kan rekommendera.
    Känns lite läskigt då jag läst om hjärtklappning osv. Men samtidigt MÅSTE jag ner i vikt nu.
    Jag går bara upp i vikt, eftersom jag är sånt sockermonster.
    Mysammar fortfarande min blivande 1 åring och inser ju att jag då måste sluta med detta.
    Känns tråkigt, men samtidigt mår jag så fruktansvärt dåligt över hur min kropp ser ut nu och stänger
    in mig. Vill ju knappt gå ut.
    Födde barn för snart 1 år sen och gick väl inte upp jätte mkt under graviditeten utan innan. Och sen
    har jag gått upp nu efteråt. Detta är mitt 3:e barn och jag vill kunna och orka leka med barnen, vilja
    åka till simhallen igen. Nu vill jag inte visa mig där.

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Reducil eller något annat piller?
  • Anonym (S)

Vad väger du då? Hur högt BMI har du?

• straw2008

Reductil säljs ju inte längre men är det enda som fått mig gå ner i vikt (sjukt hur bra det funkar). Jag skulle gå genom end för att få tag på reductil :-O De flesta jag känner har gått ner då de slutat amma helt. Annars är det äta mindre som gäller, det är inte farligt på något sätt att gå hungrig eller att ett par gånger i veckan byta ut onyttig lunch mot ugnslagad torsk med purjolök o kryddor

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Anonym

Reductil finns väl på recept?

• Anonym (Jag)

Jo, Reducil finns ju och köpa nu. De gör reklam för det på facebook och har någon hemsida.
    Man får prova gratis i 14 dagar. Men är den olaglig eller så??
    Vill ju inte köpa något olagligt och stoppa i mig.
    Jag har inte gått ner efter amningarna med de andra 2 barnen. Jag rasade ner i vikt när jag ammade med 1:a barnet. Men det var ju 10 år sedan. Med 2:a och 3:e har det varit svårare.
     Och jag har gått ner 23 kg förut med hjälp av VK. Men det funkar inte, jag är såå sötsugen jämt att jag inte kan hålla på och räkna kcal.
    Har försökt länge nu. Tänkte om jag kan få bort hungerkänslorna kanske det går bättre.
    Nyttig mat äter jag, äter enligt VK tänket. Men det är choklad jag äter mycket av. Och nuföritden bullar.
    Väger 84 kg nu till mina 165. Ska ner till 60 kg igen. Som jag vägde för 5 år sedan.

• Anonym (Jag)

Annars hittade jag Lepigen. Kanske bättre och testa dem? Men det är ju så dyrt.

• Anonym (Jag)
    straw2008 skrev 2012-07-06 09:03:36 följande:
    Reductil säljs ju inte längre men är det enda som fått mig gå ner i vikt (sjukt hur bra det funkar). Jag skulle gå genom end för att få tag på reductil :-O De flesta jag känner har gått ner då de slutat amma helt. Annars är det äta mindre som gäller, det är inte farligt på något sätt att gå hungrig eller att ett par gånger i veckan byta ut onyttig lunch mot ugnslagad torsk med purjolök o kryddor
    Fick du några biverkningar av Reducil? Hur snabbt och mycket gick du ner?  Varför säljs de inte mera här?
  • Anonym (S)
    Anonym (Jag) skrev 2012-07-06 09:18:14 följande:
    Jo, Reducil finns ju och köpa nu. De gör reklam för det på facebook och har någon hemsida.
    Man får prova gratis i 14 dagar. Men är den olaglig eller så??
    Vill ju inte köpa något olagligt och stoppa i mig.
    Jag har inte gått ner efter amningarna med de andra 2 barnen. Jag rasade ner i vikt när jag ammade med 1:a barnet. Men det var ju 10 år sedan. Med 2:a och 3:e har det varit svårare.
     Och jag har gått ner 23 kg förut med hjälp av VK. Men det funkar inte, jag är såå sötsugen jämt att jag inte kan hålla på och räkna kcal.
    Har försökt länge nu. Tänkte om jag kan få bort hungerkänslorna kanske det går bättre.
    Nyttig mat äter jag, äter enligt VK tänket. Men det är choklad jag äter mycket av. Och nuföritden bullar.
    Väger 84 kg nu till mina 165. Ska ner till 60 kg igen. Som jag vägde för 5 år sedan.
    Då är du ju inte särskilt stor.
    Den övervikten får du ju bort ganska enkelt genom vettig kost o motion.
    Anonym (Jag) skrev 2012-07-06 09:19:03 följande:
    Annars hittade jag Lepigen. Kanske bättre och testa dem? Men det är ju så dyrt.
    Vansinnigt att du ens överväger lepigen! Det är ju farligt!
  • Anonym (Jag)
    Anonym (S) skrev 2012-07-06 09:31:59 följande:
    Då är du ju inte särskilt stor.
    Den övervikten får du ju bort ganska enkelt genom vettig kost o motion.

Vansinnigt att du ens överväger lepigen! Det är ju farligt!
    Ja jag vet att det är "lätt" och få bort med vettig kost och mycket motion. Powerwalkar varje dag gör jag ju och
    äter vettig mat gör jag redan. Det är det där småätandet av choklad som inte går och få bort!!
    Helt sjukt!!

Lepigen är farligt skrev du, men är inte Reducil också farligt??? Åker du inte bil eller buss odyl? Det är också farligt.
  • Anonym (S)
    Anonym (Jag) skrev 2012-07-06 09:38:49 följande:
    Ja jag vet att det är "lätt" och få bort med vettig kost och mycket motion. Powerwalkar varje dag gör jag ju och
    äter vettig mat gör jag redan. Det är det där småätandet av choklad som inte går och få bort!!
    Helt sjukt!!

Lepigen är farligt skrev du, men är inte Reducil också farligt??? Åker du inte bil eller buss odyl? Det är också farligt.
    Sluta ät sånt då. Helt enkelt.

Har du läst om lepigen?
    www.expressen.se/halsa/varning-for-bantningsmedel-pa-natet/
    Det där är bara en av alla länkar.

Hur du kan jämföra med bil o buss är för mig en gåta.....
  • Anonym (Jag)

Nej jag kanske inte är super stor. Men jag har vägt runt 57-58 kg så  det är rätt jobbigt
    och nu väga 84 kg. Och behöva köpa större kläder. Usch.
    Sen så fort man går utanför dörrren tror folk att man är gravid bara för att magen inte försvunnit efter en kvart efter förlossningen förra året.
    Nu när maken har gått på semester ska jag börja powerwalka 2 ggr per dag. Har varit svårt och få till när
    han jobbar så länge och de 2 stora barnen är lediga från skolan nu. Annars har jag gått en pw med lillan i vagnen
    varje morgon, på 1 mil.

Svar på tråden Reducil eller något annat piller?